• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Tussilago6

Jag tog ett nytt test imorse på bim -1, och det var jätte jättesvagt streck, knappt synligt. Fick ju svagt positivt i förrgår och något tydligare igår på eftermiddagen. Hade förväntat mig ett tydligt plus idag... Behöver man oroa sig?

• livias
    stellanocte skrev 2016-09-14 03:44:25 följande:

Grattis till alla som har plussat. Så roligt att se!

För oss går det dock sådär. Min fertila period är över men jag har inte haft några symptom för ägglossning denna månad. Har inte heller fått positivt resultat på ÄL-testen. Ska fortsätta testa ytterligare någon dag men det känns lite tungt just nu. 

Usch förstår det! Hoppas bara att den är senare denna månaden. Men hur är det? Äl har man ca 10 gånger per år väl? Men aldrig roligt när den hoppar över en månad. Men som sagt, håller tummarna för att den bara är lite senare!
  • Tussilago6

För oss går det dock sådär. Min fertila period är över men jag har inte haft några symptom för ägglossning denna månad. Har inte heller fått positivt resultat på ÄL-testen. Ska fortsätta testa ytterligare någon dag men det känns lite tungt just nu. 

Åh vad tråkigt när inte kroppen vill samarbeta! Hoppas ägglossningen dyker upp snart! Kram
  • FyrAAAA

Vet hur surt det känns, blev ju så för mig för två månader sedan, inga utslag på stickan, känns långt till nästa gång då!

Trodde samma sak var på gång att hända nu men imorse (också när min fertila period enligt appen precis borde vara slut) dök det upp en blinkande glad gubbe, så nu är äl på gång iaf! Känns superskönt så klart! Dock har inte jag heller haft några tecken på äl ännu, inga äl-flytningar eller så...

Hoppas hoppas den kommer för dig också!

Fler som har äl nu i dagarna?
  • t123
    FyrAAAA skrev 2016-09-14 06:34:10 följande:

Vet hur surt det känns, blev ju så för mig för två månader sedan, inga utslag på stickan, känns långt till nästa gång då!

Trodde samma sak var på gång att hända nu men imorse (också när min fertila period enligt appen precis borde vara slut) dök det upp en blinkande glad gubbe, så nu är äl på gång iaf! Känns superskönt så klart! Dock har inte jag heller haft några tecken på äl ännu, inga äl-flytningar eller så...

Hoppas hoppas den kommer för dig också!

Fler som har äl nu i dagarna?

Härligt! Jag hade äl i måndags, har testat med stickor och tempat! Så nu vill jag bara att tiden ska gå fort till BIM! Sist plussade jag på äl+8 men tror jag ska försöka vänta lite längre nu, haha :) Allt är så otydligt så tidigt!!
  • Jasmin3

Hur länge har du kört med äl-test? Har du tidigare fått positivt vid äl? :)

Jag har nämligen aldrig fått positivt utslag, en liten stegring vissa gånger men aldrig fullt utslag. Jag känner numera av min ägglossning ibland men gjorde inte det tidigare. Trots det har jag blivit gravid på första försöket med båda mina barn eftersom vi haft sex i mitten av cykeln när jag har tänkt att äl borde ha ägt rum. Och det har ju funkat utmärkt :) :)

Det kan ju vara så att du har LH-stegring under bara en kort stund och att du råkat missa just det tillfället. Tappa inte hoppet! :D
  • Ella89

Hej, har följt denna tråd men inte skrivit något förrän nu. Har BIM idag och tog ett test imorse. Blev ett tydligt ?. Så önskvärt men svårt att förstå.

Är alltså gravid ???????? (tredje försöket)

• Anonym (Leila)

ÄL nu i dagarna, tempar och har inte riktigt fått någon höjning än, en liten idag bara så vi får se om ett par dagar.

Inga utslag på ÄL-testen ännu, var tydliga fina streck förra veckan men aldrig något positivt och nu syns de men är inte starka. Blir tokig, tar sig det inte den här månaden så funderar jag på att testa CB digitala ÄL-test nästa månad.

Förresten hände något så himla konstigt nu på morgonen, åt frukost som vanligt med ostsmörgås, äpple och ett glas vatten. Efteråt skulle jag gå ner i tvättstugan och blev så himla illamående så jag var tvungen att rusa till toaletten och spy upp hela frukosten.

• Kolan91

Hej tjejer!

Cd 4 här. Ni som blivit gravida/misstänker att ni är. Var något annorlunda så tidigt?? (En som hoppats länge)

Förra gången jag blev gravid slutade i ma märkte jag bröstförändringar så här tidigt men inte nu :( men hoppas ändå!

Svar på tråden Bim september