• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Jasmin3

Ni som plussat redan, först å främst GRATTIS! :D Sen är jag lite nyfiken på era känningar innan plusset kom? :)

• Crazy catlady

Grattis till alla som plussat än så länge !! 

Min ägglossning va väldigt sen denna gång.. om jag ens haft någon.. mina test tog slut i lördags och sista testet visade inget.. dock va jag riktigt öm igårkväll vid sex och hade jättemycket äggviteflytningar.. idag känner jag av lite ägglossningsvärk också men inte lika mycket.. så jag gissar på att jag hade äl igår kväll eller under natten.. 

tog ett test idag på cykeldag 19 som va betydligt starkare än vad jag haft innan, men inte positivt.. så antingen är en stegring på gång.. eller så är Lh-nivån på väg ner.. Tänkte ta ett test till i eftermiddag för att se om det är antingen svagare eller starkare och gå utifrån det..

men min fråga är.. Har bim den 15 sept... men eftersom min ägglossning är senare än normalt så borde mensen bli lite sen den också om det inte blir en graviditet.. har normalt ca 12-13 dagar mellan äl och mens ... 

• bebisdags

Hej en fråga för en som är ivrig/otålig som jag! Hade ÄL ca 30/8 och BIM 13/9. Så idag är jag ÄL+ 6 och BIM -8. Jag brukar kolla BIM -1 eller BIM , men har svårt att hålla mig.. När kan man som tidigast testa och vilka tester har ni då?:)

• Whudup

Som mig :)

MadeleineD skrev 2016-09-05 07:39:25 följande:

Hoppar in här. Har BIM på lördag 10/9. Håller tummarna. Vågar inte känna efter om det är något så längtar tills på lördag nu :)

Är på försök nr 2 efter att ha slutat med p-ring.

• Emmaa90
    Hej! 

Jag hoppar in här. Har BIM 17 sept. Gjorde ÄL test i lördags och igår och det visade positivt. Vi mös till det både i lördags och i söndags! Men AJ! Någon annan än jag som får typ megaont vid ÄL? Dock ganska skönt o veta när de e dax. 
    Nu hoppas jag på ett plus. Fick missfall i vecka 8 för två månader sedan och ett syskon är så efterlängtat <3
  • Karin Marie

Stort varmt grattis till er alla som har plussat!! Vilken lycka ! :D väntar fortfarande.. BIM+3.. har fortfarande lite smått molande i tjejmagen, drar lite och spänner.. men ingenting! Man är såå otålig!!

• babypower

Den enda känningen för mig var trötthet.. Behövde sova efter jobbet i två dagar. Annars inget! Ont i brösten men det har jag alltid mellan äl och mens :)

Jasmin3 skrev 2016-09-05 11:21:55 följande:

Ni som plussat redan, först å främst GRATTIS! :D Sen är jag lite nyfiken på era känningar innan plusset kom? :)

• babydreams

Jag får alltid superont vid ÄL, i högra eller vänstra äggstocken, olika varje gång. Måste ta alvedon för att kunna hålla mig upprätt. Obehagligt, men som du sa, även skönt att kunna veta exakt när det inträffar! :)

BIM-4 nu, bara att vänta någon dag till..

Emmaa90 skrev 2016-09-05 14:36:30 följande:

Hej! Jag hoppar in här. Har BIM 17 sept. Gjorde ÄL test i lördags och igår och det visade positivt. Vi mös till det både i lördags och i söndags! Men AJ! Någon annan än jag som får typ megaont vid ÄL? Dock ganska skönt o veta när de e dax. Nu hoppas jag på ett plus. Fick missfall i vecka 8 för två månader sedan och ett syskon är så efterlängtat <3

• Emmaa90
    babydreams skrev 2016-09-05 15:31:14 följande:

Jag får alltid superont vid ÄL, i högra eller vänstra äggstocken, olika varje gång. Måste ta alvedon för att kunna hålla mig upprätt. Obehagligt, men som du sa, även skönt att kunna veta exakt när det inträffar! :)

BIM-4 nu, bara att vänta någon dag till..

Ja verkligen! Har aldrig ont vid mens men vid ägglossning, då jävlar hah! 
    Nu håller vi tummarna på ett plus :)

• Anonym (Humlan)
    Jasmin3 skrev 2016-09-05 11:21:55 följande:

Hade inga känningar alls, dock så brukar jag få mensvärk som jag känner av ett par dagar innan mens men denna gång av förklarlig skäl så kände jag ingenting.
Svar på tråden Bim september