• Nykär15

Utredning på gång, stötta varandra?

Madeeleenee skrev 2016-10-31 20:14:09 följande:

Hej igen! Nu sitter jag här med världens största mensvärk, brukar aldrig känna såhär. Mår illa, sjukt trött (kan ju iofs beror på helgens kryssning haha) ont i tjejmagen och spänner i brösten. Förväntar min mens imorgon eller inatt. Var ju somsagt på VUL via utredningen den 17 och hon tyckte det såg ut som jag skulle få äl. Testade positivt samma kväll, negativt dagen efter. Så om jag nu fick äl har jag nog inte haft det innan för jag får alurig sån här mensvärk. Känns som jag ska spy och är yr. Hoppas det går bra för er alla! Vill bara få mensen nu så jag kan boka min äggledarspolning!

Om du inte haft äl på ett tag och har det nu så kan det vara progesteronet som du reagerar på, jag kan bli så mellan ÄL och mens även när jag inte är gravid, är ju samma hormon, sen om man är gravid fortsätter det ju öka och man fortsätter må illa. Men om du inte haft det på ett tag så kan jag tänka mig att du får en starkare reaktion. Men kan det vara så att du även lyckats bli gravid? Kommer du testa eller vänta på mensen?
  • Nykär15
    Madeeleenee skrev 2016-11-01 08:19:13 följande:
    Igår kväll ha

de jag så ont i brösten så gick på toa och kikade lite. Klämde uppifrån och ner där smärtan satt och ut kom flera droppat kritvit vätska, flera gånger ur båda brösten! Fattade ingenting. Nu kom dock mensen så är inte gravid. Men vafan händer med min kropp?
    Mjölk i tuttarna har jag i stort sett alltid mellan äl och mens..har redan börjat denna gången och är bara på ÄL+5 så tolkar inte det som nåt speciellt. 
  • Nykär15
    Madeeleenee skrev 2016-11-01 08:58:08 följande:
    Okej! Ja eftersom jag aldrig brukar ha pms och att mina cykler är väldigt långa och oregelbundna, 73 dagar nu och mensen kom idag. 15 dagar efter positivt äl test...
    Usch vad jobbigt med långa cykler...ja mensen stämmer i stort sett alltid i relation till ÄL, så är i stort sett aldrig sen men, bara sen ÄL isf. Hoppas du får kortat ner dina cykler så du får lite försök oftare att bli gravid. Mycket tacksam på det viset för mina 28 dagar...
  • Nykär15

Ok, första besöket igår. UL såg bra ut, fina slemhinnor och äggstockar med många blåsor. Dock hade äl inte varit fullt ut denna månaden :( så behöver inte vänta på annat än mens nu...

Tog AMH-prov (kolla äggreserven), killen fått tid för att lämna spermaprov.

Dag 2-4 i nästa cykel tas följande prover: FSH, LH, prolaktin, TSH och Östradiol.

Fått utskrivet Letrozol, Gonal F, E-vitamin, Trombyl och Lutinus till nästa cykel. Börjat med Trombylen redan nu.

Känns så himla bra! De tyckte inte vi skulle tappa mer tid, så all in nu!

• Nykär15
    Hope7 skrev 2016-11-02 21:45:49 följande:

Nån som vet hur AMH värdet ska vara? :) Nykär15- får man fråga vart du bor i landet? :)

Under 1 på AMH så bör man tänka på ivf sa min läkare.

Bor i Västra Götaland
  • Nykär15
    Paroon skrev 2016-11-03 14:50:07 följande:

är det någon som syskonförsöker? vi gjorde utredning innan arnet men oförklarligt. så kom hon spontant och nu är barnet 4 och inget nytt i sikte. har sökt för utrednin igen nu.

Jag har två barn med annan pappa så här är med syskonförsök och försök på första för sambon. 

Vi verkar ha lätt bli gravida men svårt behålla. Förlorade senaste i v 13 då det dog i 12+2. Så vår utredning är missfallsutredning i första hand, men då jag blir 40 i början på nästa år så kan det ändå bli aktuellt med IVF. 

Men nu börjar jag med stimulering i min egen cykel nästa gång, så hoppas mensen drar igång nästa helg som den borde. Sen får jag Trombyl nu med och kommer ta vagitorier med progesteron från ÄL och framåt. Hoppas detta ska göra susen för oss! 

• Nykär15
    Paroon skrev 2016-11-04 09:06:26 följande:

Hoppas att det kommer ett plus och att ni får gå tiden ut och allt går väl <3

Tack Hjärta hoppas det nåt innerligt med...känns bra att vi sökte hjälp, känner att jag inte riktigt vågar hoppas och tro på att vi klarar det själva och tiden bara går och snart fyller jag 40. Så är mycket lugnare nu och känns helt ok att vänta på mensen eftersom de är under mensen den första medicineringen börjar och det känns som att man faktiskt GÖR något och på så vis har lättare att hålla målbilden upp. 

• Nykär15
    Marrelita85 skrev 2016-11-06 02:44:15 följande:

Jaha, ännu en månads försök som ej gick som planerat. Bara nedräkning till nästa ÄL, känns så hopplöst. Ursch, nu är det deppigt värre.

Kram! Förstår hur det är...jag fick ju veta att jag inte hade haft nån ÄL denna månaden, så nedräkningen till BIM blev ju ist nedräkning till mens...så den hoppas jag kommer framåt slutet på veckan så vi kan börja om.

Ska ju stimuleras denna cykel och ser mycket fram emot att komma igång med det! Skönt med att jag fått både Trombyl och Lutinus...vill så hemskt gärna att det ska bli vår tur snart igen...och att vi får gå hela vägen. 

• Nykär15
    Marrelita85 skrev 2016-11-07 18:12:48 följande:
    Hoppas mensen kommer snart. Trombyl och lutinus är de för att du fått mf och är lutinus stimulerande?

Vad skönt ändå att få göra något som kansek gör skillnad nästa cykel, håller tummen. 
    Ja Trombyl är pga missfallen, att det ev blivit proppar som gjort det. Letrozol är det som stimulerar ägglossningen och även Gonal F som jag kommer ta innan ÄL. Lutinus är progesteron man tar efter ÄL som hjälper till behålla en graviditet. Man tillverkar eget men om det blir för låga halter så kan man lättare få missfall. Man kan inte överdosera progesteron så det skadar aldrig att tillföra. Har innan smörjt med krämen man kan köpa själv, men den är ju svagare så ska bli skönt med riktigt höga doser vid nästa graviditet....om vi får till en. 
  • Nykär15
    Madeeleenee skrev 2016-11-09 12:21:56 följande:

Hej igen! Hade ju tid för spolning idag på morgonen... Fick en ny läkare som var så mycket bättre och vi känner oss helt trygga med henne. Kan ta detaljerna sen men försatt återgå till spolningen, som inte blev av.... När hon undersökte med ultraljud innan de började spola blev hon tyst och tittade länge... Jag tycker vill att du ska ta ett grav test... Va!?

Sa att jag tog ett i måndags och det var negativt. Hon visade på ultraljudet vad hon sa såg ut som en hinnsäck och ville därför inte spola. Tog ett gravtest på lasarettet som också var negativt... Fått en ny tid om en vecka. Vet dock inte om hon tänkt göra spolningen då eller bara se hur ultraljudet ser ut...

Jag är i chock.. En hinnsäck ser man väl inte om det inte är/har varit en graviditet? Testen är somsagt negativa... Min magkänsla säger tidigt missfall? Vet inte vad jag ska tro.... Fick min mens, som nu kanske inte var mens utan missfall? Tisdagen den 1 började jag blöda fram till i lördags ungefär, dock inte så mkt... Skulle jag vara gravid borde det väl synas på ett test nu?

Vet varken ut eller in nu..

Men hoppsan! Och väldigt konstigt det är negativt isf...tog hon inget blodprov för att se om det är hcg i blodet? Borde ju vara det lättaste att göra om testet visade negativt? Men bra du får komma tillbaka för koll, men förstår känslan av att inte veta vad du ska tro i detta läge...
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?