• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Freijah

Har ni börjat med någon inköps lista än?

Vi har köpt lite kläder, och gjort en baby registry som vi delat med familjen, men det känns som att utöver spjälsäng, skötbord/byrå och vagn så vet jag inte vad mer vi behöver.
    Vill inte köpa för mycket onödigt heller, men samtidigt borde man väl ändå ha liiite mer? :D

• jooo
    Bebisbubbla skrev 2016-12-19 09:27:42 följande:

Vi har också RUL på fredag kl 09. Längtar väldigt mycket, mest efter att se bebis igen och förhoppningsvis få höra att allt ser bra ut. Kan dom även se könet så vill vi veta det med :)

Åh då kommer vi titta på bebisarna samtidigt ju :) mys!
  • ika_109
    Freijah skrev 2016-12-19 20:04:31 följande:

Vi har köpt lite kläder, och gjort en baby registry som vi delat med familjen, men det känns som att utöver spjälsäng, skötbord/byrå och vagn så vet jag inte vad mer vi behöver.
    Vill inte köpa för mycket onödigt heller, men samtidigt borde man väl ändå ha liiite mer? :D

Nja, det är väl en jättebra start, bara att fylla på sen när bebis kommer... en sak som jag kom på som vi inte hade klarat oss utan är ett babynest, det användes flitigt!
  • Freijah
    ika_109 skrev 2016-12-19 20:24:08 följande:
    Nja, det är väl en jättebra start, bara att fylla på sen när bebis kommer... en sak som jag kom på som vi inte hade klarat oss utan är ett babynest, det användes flitigt!
    Det har jag funderat på, och har köpt hem material för att göra en själv. Ska bara få tummen ur och sätta fart :D
  • Paincake
    Freijah skrev 2016-12-19 20:04:31 följande:

Jag har använt bärsele och sjal mycket, framför allt första tiden när bebisen bara vill vara nära och man känner att man eventuellt skulle vilja ha händerna till något annat än att bära bebis. Det är också jättebra att ha under kolikkvällar när man måste gå och bära under långa stunder eller om man är ute bland folk i trånga utrymmen. Så det är mitt tips. :)
  • Ankissen
    Freijah skrev 2016-12-19 20:28:36 följande:
    Det har jag funderat på, och har köpt hem material för att göra en själv. Ska bara få tummen ur och sätta fart :D
    Min syrra gör ett åt mig! :) Hon funderade på att göra en amningskudde också - det vill jag verkligen ha. Ser så skönt ut tycker jag, som visserligen ammat två barn utan. 

En Ergo tänker jag köpa. Vi gillar att vara ute i skog och mark och är lyckliga ägare till en liten stuga utan el och vatten som ligger precis i skogskanten och vid vattnet. Där måste lillen kunna hänga med utan att man kan ha med vagnen direkt. 
  • Emmaa90

Känner ni er bebis varje dag? Jag e i v 18 (17+0) och har känt den lilla några gånger men inte nu på två dagar. Vill höra hur ni har det!

• Tiiffany
    Emmaa90 skrev 2016-12-20 10:03:13 följande:

Känner ni er bebis varje dag? Jag e i v 18 (17+0) och har känt den lilla några gånger men inte nu på två dagar. Vill höra hur ni har det!

Jag är i v 17+1 och jag har anat några gånger att något vänder sig i magen
  • Ankissen

Jag känner ingenting. Är i v. 19 idag och har moderkakan i framvägg. Tredje barnet! :) 
  • Stina91

Jag är i vecka 20+4 och min lilla kille buffar ordentligt flera gånger om dagen :) Vi känner även utanpå (har gjort det i två veckor). Har moderkakan i bakvägg.