• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Frost
    Emmaa90 skrev 2016-12-20 10:03:13 följande:

Känner ni er bebis varje dag? Jag e i v 18 (17+0) och har känt den lilla några gånger men inte nu på två dagar. Vill höra hur ni har det!

Ja jag känner varje dag, eftermiddag och kväll är det full fart där inne! :) v.17+3 idag :)
  • hope88
    Freijah skrev 2016-12-19 20:04:31 följande:

Har ni börjat med någon inköps lista än?

Vi har köpt lite kläder, och gjort en baby registry som vi delat med familjen, men det känns som att utöver spjälsäng, skötbord/byrå och vagn så vet jag inte vad mer vi behöver.

Vill inte köpa för mycket onödigt heller, men samtidigt borde man väl ändå ha liiite mer? :D

Har inte köpt nåt än men om allt ser bra ut på rul på torsdag ska vi iaf beställa barnvagn :) De har kampanj nu innan jul så bara passa på!
  • hope88
    Emmaa90 skrev 2016-12-20 10:03:13 följande:

Känner ni er bebis varje dag? Jag e i v 18 (17+0) och har känt den lilla några gånger men inte nu på två dagar. Vill höra hur ni har det!

Säkert ingen fara både min bm och gynläkare säger att bebisen fortfarande har mycket plats att röra sig på.

Jag känner dock något varje dag. Vissa mer tydligt :)
  • Snäckan26

Jag kan ju bjuda på dagens tabbe ...

Sitter i bilen och blir akut illamående , säger till min sambo att jag måste spy . Vi kan inte stanna bilen där vi befinner oss men han har en påse i fickan som jag får i all panik .

När jag har kräkts klart så märker jag att det är blött i knät ! Påsen har ju ett hål i botten !!

Jag kan tillägga att jag kräktes innan vi åkte hemifrån och i en fryspåse inne på netto innan vi satte oss i bilen igen ..

Det blev raka vägen in på apoteket och köpa spypåsar som nu ligger i väskan haha !

• Anotherone
    Snäckan26 skrev 2016-12-20 12:23:24 följande:

Sitter i bilen och blir akut illamående , säger till min sambo att jag måste spy . Vi kan inte stanna bilen där vi befinner oss men han har en påse i fickan som jag får i all panik .

När jag har kräkts klart så märker jag att det är blött i knät ! Påsen har ju ett hål i botten !!

Jag kan tillägga att jag kräktes innan vi åkte hemifrån och i en fryspåse inne på netto innan vi satte oss i bilen igen ..

Det blev raka vägen in på apoteket och köpa spypåsar som nu ligger i väskan haha !

Men fy... Stackars dig som mår så illa!!
  • Anotherone
    Snäckan26 skrev 2016-12-20 12:23:24 följande:

Men fy... Stackars dig som mår så illa!!
  • pangea

Hej allihopa!

Jag vill nog också hoppa in här, har smygkikat lite i tråden ett tag. Hade först BF 1 juni men senast var det snack om 30 maj, så platsar ju faktiskt här ;)

Går in i vecka 18 imorgon, och har redan hunnit göra tre UL och lyssnat på hjärtljud, haft lite problem med blödningar och annat som gjort mig fruktansvärt orolig. Men nu har jag lugnat mig efter att jag fick lyssna på hjärtat igår!

Första barnet för mig, och har sedan 3 veckor tillbaka huvudvärk som kommer och går (varannan dag ungefär). Fler i tråden som haft det så länge? Blodtryck och järnvärde såg bra ut igår, och äter järntillskott varannan dag än så länge (ska trappa upp efter jul).

Ha en fin kväll allihopa! Glad

• Ankissen
    pangea skrev 2016-12-20 16:54:13 följande:

Hej allihopa!

Jag vill nog också hoppa in här, har smygkikat lite i tråden ett tag. Hade först BF 1 juni men senast var det snack om 30 maj, så platsar ju faktiskt här ;)

Går in i vecka 18 imorgon, och har redan hunnit göra tre UL och lyssnat på hjärtljud, haft lite problem med blödningar och annat som gjort mig fruktansvärt orolig. Men nu har jag lugnat mig efter att jag fick lyssna på hjärtat igår!

Första barnet för mig, och har sedan 3 veckor tillbaka huvudvärk som kommer och går (varannan dag ungefär). Fler i tråden som haft det så länge? Blodtryck och järnvärde såg bra ut igår, och äter järntillskott varannan dag än så länge (ska trappa upp efter jul).

Ha en fin kväll allihopa! 

Välkommen! Jag har oxå problem med huvudvärk, min är likadan, kommer och går och har suttit i några veckor. Blir inte tillräckligt stark för att jag ska medicinera men är irriterande. Jag gick in i v.19 idag (beräknad 22 maj) och firade det med att börja äta Niferex järntabletter. En om dagen vid sängdags provar jag.
  • jooo

Här känner jag fortfarande ingenting trots v 19 /: men ja va ju o kollade ul för en och en halv vecka sedan och då mådde den precis som den skulle. Men lillen gör mig allt lite orolig /:

• pangea
    Ankissen skrev 2016-12-20 17:27:01 följande:

Välkommen! Jag har oxå problem med huvudvärk, min är likadan, kommer och går och har suttit i några veckor. Blir inte tillräckligt stark för att jag ska medicinera men är irriterande. Jag gick in i v.19 idag (beräknad 22 maj) och firade det med att börja äta Niferex järntabletter. En om dagen vid sängdags provar jag.

Tack!

Jag har tagit alvedon vid enstaka tillfällen men hade gärna undvikit det.. men när jag haft ont en hel dag utan att det verkar bli bättre orkar jag liksom inte mer :P om den inte är svag då.

Niferex tar jag också, tycker det är knepigt att man inte får äta på 4 timmar bara, haha. Så tar den på natten, när jag ändå är uppe och kissar..