• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • jooo

Var också på v 25 koll idag! Så mysigt med hjärtslagen!!

Ush har dock börjat noja. Har fått större mörka fläckar på vårtgården under bröstvårtorna sedan ett antal veckor på båda. Ser ut som mörka pigmentfläckar som är ojämna. Bm tyckte ja skulle boka tid på vårdcentralen. Nu snurrar bara hudcancer i huvvet !

• Ankissen

Jag är i vecka 24+1 men får vänta nio dagar till på mitt bm-besök. Känns länge. :(

• JoJoNo

Här har vi inte koll v 25. Jag har fått tid till bm v 27. Men går ju på så mkt ultraljud o kontroller iaf.

• Anotherone
    Axioria1 skrev 2017-02-01 17:26:22 följande:

Om jag oxå ska klaga så...

Täppt i näsan mest hela tiden. Ena näsborren som är lite trängre är värst. På kvällen när jag lägger mig går de inte att andas. Får nästan panikkänslor. Så har använt alldeles för mkt nässpray. Har iaf "bara" använt barn nezeril. Renässans är som någon tidigare skrev ett skämt. Men nu försöker jag va på nässpray rehab. Så jag kör med en nose-buddy för att skölja näsan. Sen Physiomer och sen renässans. Och ibland funkar de nääästan till morgonen. Har annars funderat på kortisonsprayen.

Jag fick tips om Rhinocort Aqua av läkaren på MVC och den är receptfri, Apotea hade bästa pris när jag beställde häromdagen;
    http://www.apotea.se/rhinocort-aqua-n%C3%A4sspray-32-mikrog-dos-120-doser

Om du vill testa?
  • Ankissen

Fler än jag som är väldigt trötta? Jag orkar nästan inget på eftermiddagen och det är ju nu i andra trimestern man ska vara piggast. Behöver sova middag nästan varje dag.

• ika_109
    Ankissen skrev 2017-02-02 15:30:31 följande:

Fler än jag som är väldigt trötta? Jag orkar nästan inget på eftermiddagen och det är ju nu i andra trimestern man ska vara piggast. Behöver sova middag nästan varje dag.

Jag har blivit piggare men just nu har lillkillen vattenkoppor och ingenting är bra, bara gråter och gråter, och ingen annan gäller än mamma plus att sambon är på jobbresa. Så just nu är jag HELT SLUT!

Hoppas det vänder för dig snart.
  • Bäbiiiis
    Ankissen skrev 2017-02-02 15:30:31 följande:

Jag har blivit ganska trött senaste veckorna. Har ingen möjlighet att sova middag tyvärr annars hade jag gärna gjort det. Men jag orkar ändå att ta hand om sonen och laga mat och så på eftermiddagarna så det är inte lika extremt som i första trimestern. Då fick mannen ta mycket mer av ansvaret hemma.
  • Freijah

Någon annan som varit med om detta?

Så fort jag lutar mig tillbaka i soffan, eller ligger / halvligger på rygg i sängen så börjar hjärtat att slå jättehårt.
    Blir riktigt obehagligt faktiskt, så nu får jag antingen sitta spikrakt eller framåtlutad, eller på sidan typ...

Ska träffa ob/gyn läkaren den 10e så ska ta upp det med henne då.

Men ville veta om någon annan varit med om det.

Vecka 26+5 idag :)

• Frost
    Freijah skrev 2017-02-02 19:36:10 följande:

Någon annan som varit med om detta?

Så fort jag lutar mig tillbaka i soffan, eller ligger / halvligger på rygg i sängen så börjar hjärtat att slå jättehårt.

Blir riktigt obehagligt faktiskt, så nu får jag antingen sitta spikrakt eller framåtlutad, eller på sidan typ...

Ska träffa ob/gyn läkaren den 10e så ska ta upp det med henne då.

Men ville veta om någon annan varit med om det.

Vecka 26+5 idag :)

Låter som att du får vena cava i kläm. Många som får problem med det under graviditeten när livmodern och barnet börjar väga mer. Ofarligt men läskigt, får man problem med det råds man att sova på sidan :) googla "vena cava gravid" så kan du läsa mer.
  • Astilbe

Fler än jag som redan fått onda sammandragningar vid MINSTA promenad? Hela magen blir som ett spänt och ömt blåmärke tills jag slutar gå helt. Hade samma med förra barnet men minns inte att det började så här tidigt. Hämtningarna på förskolan börjar bli en pina. V 24 för mig nu.