• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Bebisbubbla
    Paincake skrev 2017-01-26 19:29:26 följande:

Jag har också haft läkarkontakt idag. Fick en blödning och har täta sammandragningar men allt är fint med bebis och tappen är oförändrad än så länge. Vi håller tummarna att det inte blir mer än så.

Oj. Tur att allt var bra. Vet dom varför du blödde? Ansträngt dig? Gjort något särskilt? Haft något liknande förr?
  • Paincake
    Bebisbubbla skrev 2017-01-26 21:03:11 följande:
    Oj. Tur att allt var bra. Vet dom varför du blödde? Ansträngt dig? Gjort något särskilt? Haft något liknande förr?
    Nej, de hittade inte källan. Det kom inte mycket, bara några droppar, men det var klarrött så de ville kolla ordentligt.

Med äldsta sonen var jag sjukskriven från v 28 då jag hade massor av sammandragningar och tappen var påverkad men än så länge ser det fint ut den här gången. Har lite mensvärk och oregelbundna sammandragningar nu i soffan och funderar på om jag verkligen borde åka till jobbet eller vara hemma imorgon... det lutar åt en vilodag.
  • Bebisbubbla
    Paincake skrev 2017-01-26 21:13:32 följande:

Nej, de hittade inte källan. Det kom inte mycket, bara några droppar, men det var klarrött så de ville kolla ordentligt.

Med äldsta sonen var jag sjukskriven från v 28 då jag hade massor av sammandragningar och tappen var påverkad men än så länge ser det fint ut den här gången. Har lite mensvärk och oregelbundna sammandragningar nu i soffan och funderar på om jag verkligen borde åka till jobbet eller vara hemma imorgon... det lutar åt en vilodag.

Låter klokt att vila lite extra imorn då :) säkra upp helt enkelt!
  • Freijah
    Ankissen skrev 2017-01-26 19:36:13 följande:
    Paincake skrev 2017-01-26 19:29:26 följande:

Jag har också haft läkarkontakt idag. Fick en blödning och har täta sammandragningar men allt är fint med bebis och tappen är oförändrad än så länge. Vi håller tummarna att det inte blir mer än så.

Jag håller tummarna för er båda!

Åh vad jag blivit trött igen nu när jag jobbar. Måste vila hela min vakna tid känns det som och sömnbehovet är abnormt. Trodde det skulle vara bra nu i trimester två. Funderar på att vara hemma ett par dagar och vila upp mig men det funkar inte som lärare. Man måste ju ändå rätta och planera allt så det stjälper mer än det hjälper att vara hemma. Längtar till påsk så jag får gå hem.

Dom hittade lite glukos i urinen, men inte mycket protein eller tecken på infektion, så jag ska göra glukosbelastning nästa gång jag har tid hos min läkare.

• ika_109

Har börjat fundera lite på förlossningen och har ett litet dilemma.. En av våra grannar är barnmorska på förlossningen och börjar nu fundera lite..

Vill jag ha vår granne som BM, ha en granne mellan benen som jag sen skall rensa ogräs med vår föreningens städdagar t ex

Eller skall jag se det som en extra trygghet?

Tycker nämligen att det räckte med vi redan haft en granne som kontakt, läkaren på Neo som tog hand om vår son för 2 år sedan var även vår granne det med..

Gaah, ska man se det som tur eller otur?

• FruHolmli
    ika_109 skrev 2017-01-28 19:21:53 följande:

Har börjat fundera lite på förlossningen och har ett litet dilemma.. En av våra grannar är barnmorska på förlossningen och börjar nu fundera lite..

Vill jag ha vår granne som BM, ha en granne mellan benen som jag sen skall rensa ogräs med vår föreningens städdagar t ex

Tycker nämligen att det räckte med vi redan haft en granne som kontakt, läkaren på Neo som tog hand om vår son för 2 år sedan var även vår granne det med..

Jag har en bekant som är bm.
    Vi var bra vänner som unga!
    Jag skulle se det som en fördel.

Jag tror inte hon tänker på ditt underliv, utan ser nog det fantastiska i sitt jobb, att se glädjen och en bejbis hon hjälpt till världen. :)
  • Nelah
    ika_109 skrev 2017-01-28 19:21:53 följande:

Mitt första barn förlöstes av min makes morbrors fru. Vi hade inte så mkt kontakt med dom då men det var fruktansvärt jobbigt att träffa henne efteråt. Hon har ju pillat mig i underlivet - jag kunde inte se henne i ögonen haha. På hans kusins student 1,5 månad senare frågade hon ifall hon gjort något fel för att jag ignorerade henne men för mih var det så färskt då :p Men nu är det inga problem alls med att träffa dom :)
    Jag vill och jag kan...
  • Bäbiiiis

En bekant till mig som är barnmorska säger att hon aldrig skulle vilja förlösa någon hon känner. Tänk om något skulle gå fel. Då förstörs ju antagligen den relationen. Men både som patient och barnmorska kan man ju säga ifrån om man inte är bekväm och byta barnmorska/patient.

• ika_109
    Bäbiiiis skrev 2017-01-29 07:10:27 följande:

En bekant till mig som är barnmorska säger att hon aldrig skulle vilja förlösa någon hon känner. Tänk om något skulle gå fel. Då förstörs ju antagligen den relationen. Men både som patient och barnmorska kan man ju säga ifrån om man inte är bekväm och byta barnmorska/patient.

Nu har ju inte vi ngn nära relation, jag kanske får förlita mig på hoppet och hoppas att jag inte föder just på hennes skift :)

Får se hur jag känner mig längre fram, det är ju bara att säga till om man inte önskar en specifik BM, men jag vill ju inte stöta mig med henne pga av den önskan heller.. 

Jag får se helt enkelt, men stort tack för Er input!! :)
    Mår Ni bra förresten?