BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Själv har jag gått upp tio kilo och är i v 24. Har verkligen ätit upp varenda kilo.
Har mått otroligt illa Och de enda som har hjälpt har varit att äta något. Nu har illamåendet släppt till stor del men nu har jag fått sockermonstret i mig så de går inte så bra med vikten. Är nu mindre än 2 kg från maxvikten på förlossningen med första barnet.
Vägde visserligen drygt 2 kg mer som ursprungsvikt denna graviditet men det känns inte så kul alls. Trots det har jag otroligt svårt att hålla mig ifrån onyttigheter. Börjar fasa för att orka gå ner allt efter förlossningen.
Hade säkert underlättat om jag tränat lite. Men orken är på minusgradet och jag får sammandragningar och håll i livmodern av att bara promenera.
Jaja huvudsaken är att bebisen mår bra iaf.
För övrigt har vi haft sjuuuuukt halt här. Är som att någon spolat en ojämn skridskobana över hela staden. Och igår så halkade jag omkull - framlänges. Har nog aldrig ramlat så pladask framåt förut. Ramlade rakt på magen, sen tog jag emot mig med händerna lite eftersom jag lyckades fått jack i tummen. Sen som bonus slog jag i läppen så jag fick ett hack på insidan och ett blåmärke på utsidan.
Var hur som helst otäckt, blev chockad över att ha ramlat handfallen rakt ner på magen. Googlade lite och de verkar oftast inte vara någon fara, vilket även 1177 sa. Har iaf känt bebis och inte blödit eller liknande så de känns iaf skönt.
Så var försiktiga ute i halkan!
För övrigt har vi haft sjuuuuukt halt här. Är som att någon spolat en ojämn skridskobana över hela staden. Och igår så halkade jag omkull - framlänges. Har nog aldrig ramlat så pladask framåt förut. Ramlade rakt på magen, sen tog jag emot mig med händerna lite eftersom jag lyckades fått jack i tummen. Sen som bonus slog jag i läppen så jag fick ett hack på insidan och ett blåmärke på utsidan.
Var hur som helst otäckt, blev chockad över att ha ramlat handfallen rakt ner på magen. Googlade lite och de verkar oftast inte vara någon fara, vilket även 1177 sa. Har iaf känt bebis och inte blödit eller liknande så de känns iaf skönt.
Så var försiktiga ute i halkan!
Hu, vad otäckt! Tur att det gick bra med bebis... Du får önska dig dobbar. Tantigt, men praktiskt. ;)
Är i vecka 26 och har gått ner 0,4kg ännu sedan inskrivning i 7+2 :(
Jag tappar mina vigselringar och har nu på kvällen fått tagit av mig dom av rädsla att inte känna det!
Brukar väl typ vara för man sväller!
Jag ser mager ut i ansikte Och hals.
Jag har gått upp mest 6 kg med de andra 3, och ser alltid mager ut på dessa platser, nästan sjuk mot slutet.
Dock aldrig hamnat på minus vid 26 veckor förr..
Hej, Jag tänkte hoppa in i denna grupp. Vi väntar vårt andra barn, en liten tjej med BF 6/5. Första barnet är en tjej född i januari 2013.
Hej, Jag tänkte hoppa in i denna grupp. Vi väntar vårt andra barn, en liten tjej med BF 6/5. Första barnet är en tjej född i januari 2013.
Jag har mått pyton! Jag är sjukskriven för hyperemesis gravidarum. Har kränkt så mycket att jag får åka in akut för att få vätska. Det har blivit lite bättre, nu har jag bra dagar då jag inte kräks, även om dem är få! Jag har också fött foglossning redan i vecka 8-9. Och i förra veckan fick jag riktigt onda förverkar. I min förra graviditet så kräktes jag inte en ända gång. Så jag känner mig inte som mig själv som är van att jobba mycke och länge.
Jag har mått pyton! Jag är sjukskriven för hyperemesis gravidarum. Har kränkt så mycket att jag får åka in akut för att få vätska. Det har blivit lite bättre, nu har jag bra dagar då jag inte kräks, även om dem är få! Jag har också fött foglossning redan i vecka 8-9. Och i förra veckan fick jag riktigt onda förverkar. I min förra graviditet så kräktes jag inte en ända gång. Så jag känner mig inte som mig själv som är van att jobba mycke och länge.