• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Ankissen
    jooo skrev 2017-02-08 08:01:23 följande:

Hur länge ska ni andra jobba? Hmm börjar bli dags och ansöka om föräldraledighet men vet inte vad jag ska ta. Skulle helst vilja jobba så länge som möjligt. Typ till samma vecka jag ska ha. Men känns de orättvist mot arbetsgivaren om de inte den går och de planerat utifrån de? Än så länge mår jag tipp topp i v 26 ingett symtom eller ont någonstanns så svårt och veta.

Jag går hem en månad innan bf, mest för att det passar sig bättre med gymnasiet där jag jobbar. Jag jobbar helt enkelt till påsk. Sen börjar alla nationella prov i mina ämnen (svenska och moderna språk) och det är bättre att en vikarie får komma in från början i rättningsprocessen och jag tror inte heller att stressen under den perioden är något jag vill utsätta mig själv eller bebisen för. Förmodligen kommer jag må bra på slutet, det har jag i allafall gjort med mina andra två barn, men detta är min sista graviditet så jag vill inte tokpressa utan hinna landa och njuta.
  • JoJoNo

Pratade precis med förlossningen för jag har så ont på höger sida och har haft så mkt onda sammandragningar sista dagarna. En okänslig dam i telefonen som sa jag inte kan få ngn hjälp där o det låter normalt med smärtan för man ska ha sammandragningar. Så nu går jag o lägger mig. Mår verkligen skit. Blivit jätteförkyld idag med så känner mig allt annat än pigg. Men vad ledsen man blir på så okänslig personal man möter ibland :(.

• Teresiat

Jag nöter på till en vecka innan BF. Gjorde så med sonen och det gick utmärkt. Skulle nog bli för rastlös om jag går hemma för länge..

• Paincake

Med de två andra var jag sjukskriven från v 28 resp 26 så jag kör på tills det inte funkar längre men max fram till sista april. Jag är bara förvånad över att jag klarat mig så pass länge som jag gjort. Är i v 25+4 idag och känner mig hyfsat pigg, alert och rörlig. Visst är jag sliten på kvällarna men än så länge går det bra *peppar, peppar*

• Astilbe
    JoJoNo skrev 2017-02-08 17:15:21 följande:

Pratade precis med förlossningen för jag har så ont på höger sida och har haft så mkt onda sammandragningar sista dagarna. En okänslig dam i telefonen som sa jag inte kan få ngn hjälp där o det låter normalt med smärtan för man ska ha sammandragningar. Så nu går jag o lägger mig. Mår verkligen skit. Blivit jätteförkyld idag med så känner mig allt annat än pigg. Men vad ledsen man blir på så okänslig personal man möter ibland :(.

Om det fortsätter hade jag ringt igen. Visst var det du som hade varit på specmödravården och kikat extra på barnet? Hade i så fall berättat om det också då. Så tråkigt bemötande. Jag fick ingen tid på vårdcentralen med min förra graviditet utan hänvisades bara till min barnmorska när jag plötsligt fick svinont i ryggen. Visade sig vara ett brutet revben...lätt för min barnmorska att upptäcka och behandla...
  • Anotherone
    Teresiat skrev 2017-02-08 18:35:05 följande:

Jag nöter på till en vecka innan BF. Gjorde så med sonen och det gick utmärkt. Skulle nog bli för rastlös om jag går hemma för länge..

Samma här. Jag gick hem en vecka före bf med första barnet också. Sen kom inte han förrän i v 42+0 så det blev en väldans lång period hemma ändå. Då hade jag ett annat jobb som inte var lika flexibelt så där gick det inte att komma in och jobba heller, annars hade jag mer än gärna gjort det.
    Därför känns det bra den här gången att om jag är hemma och "vilar" en vecka och får psykbryt hemma av att bara vänta så kan jag komma in och jobba ett par dagar om jag vill det.
  • JoJoNo
    Astilbe skrev 2017-02-08 19:28:53 följande:
    Om det fortsätter hade jag ringt igen. Visst var det du som hade varit på specmödravården och kikat extra på barnet? Hade i så fall berättat om det också då. Så tråkigt bemötande. Jag fick ingen tid på vårdcentralen med min förra graviditet utan hänvisades bara till min barnmorska när jag plötsligt fick svinont i ryggen. Visade sig vara ett brutet revben...lätt för min barnmorska att upptäcka och behandla...
    Sa det om Lund o bebisen är sjuk osv men hon sa bara det kan inte vi hjälpa dig med. Men en annan ringde från förlossningen idag o var mer förstående. Fick tid om 2 veckor. De hade inte tidigare. Men får jag ont får jag klart försöka ringa igen. Så trist när de beter sig så. Tur de i Lund är så bra. Men är Växjö som ska sköta mödravården.

Usch ett brutet revben. Hur hade det gått till?
  • Anotherone

Jihuu! 29+0 idag = v 30 och BM-besök på förmiddagen!

Blodsocker, hjärtljud och blodtryck fortsatt bra. Järnvärdet kollar vi tydligen om 2v när vi ses igen. Mysigt att det blir närmare mellan besöken, nu passade vi på att boka in tider för resten av graviditeten på en gång vilket känns både läskigt och kul.
    Läskigt för att tiden går så fort och för att jag faktiskt kan se ett slut på graviditeten.....

I början vill ,man inget hellre än att tiden ska gå. Just nu känner jag att det vore skönt om det var ett halvår kvar så att jag hinner med...

• Teresiat
    Anotherone skrev 2017-02-14 15:18:17 följande:

Blodsocker, hjärtljud och blodtryck fortsatt bra. Järnvärdet kollar vi tydligen om 2v när vi ses igen. Mysigt att det blir närmare mellan besöken, nu passade vi på att boka in tider för resten av graviditeten på en gång vilket känns både läskigt och kul.

Läskigt för att tiden går så fort och för att jag faktiskt kan se ett slut på graviditeten.....

I början vill ,man inget hellre än att tiden ska gå. Just nu känner jag att det vore skönt om det var ett halvår kvar så att jag hinner med...

Är också på 29+0. Barnrummet börjar bli klart här hemma och i april tänkte jag packa förlossningsväskan. Även om jag är sjukt trött så tänkte jag försöka njuuuuta nu av lugnet före stormen med två barn :)
  • Bäbiiiis
    Anotherone skrev 2017-02-14 15:18:17 följande:

Jag är bara i v 27 men tycker tiden går bra långsamt fortfarande. Inte som första veckorna men jag längtar väldigt efter min lilla kille och är SÅ trött på att jobba. Får mer och mer ont i kroppen också.