• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • MartingaleFootprints
    Paincake skrev 2017-03-09 20:19:56 följande:

Jag börjar känna att jag önskar mig en längre överkropp. Bebis liksom kilar in någon kroppsdel (rumpa? Knä? Huvud?) under vänster revben. Inte jätteskönt.

Nu är det verkligen eran av gnällighet som inleds. Stackars oss. ;)

Eller hur! Min ligger hela tiden med huvudet ner, ryggen längs min högra sida och så fötterna inkilade/sparkades rakt under vänster revben. Morr!
  • Ankissen
    MartingaleFootprints skrev 2017-03-10 00:11:09 följande:
    Eller hur! Min ligger hela tiden med huvudet ner, ryggen längs min högra sida och så fötterna inkilade/sparkades rakt under vänster revben. Morr!
    Haha, jag kanske ska vara tacksam att min inte vänt sig än... ;) Men å andra sidan får jag rejäla kickar på urinblåsan som gör att jag måste kuta till toan snabbt. Inte det bästa att kombinera med mitt yrke som lärare... .;) För att inte tala om att jag två gånger fått näsblod mitt framför klasserna. Tur att jag är på gymnasiet och att det hänt framför studieförberedande.
  • Anotherone
    Ankissen skrev 2017-03-09 16:39:16 följande:

Nu har jag varit hos BM i vecka 30 (29 säger hon för hon räknar fulla veckor). Allt bara bra! Känner mig som värsta friskus fast jag är 38 år. 
    Vikt 66 kg (+8 sen inskrivningen)
    HB: 122 (får dra ner på multivitaminerna till en om dagen och behöver inte bli nervös om jag glömmer järnet ibland)
    Snabbsocker: 4,3
    Fosterljud: 132
    Urinprov: u.a
    Blodtryck: 120/80

Bebisen ligger med huvudet uppåt och fötterna nere vid urinblåsan (tell me about it). Ingen fara än då livmodern är rätt så stor (tredje barnet då är den van att tänjas ut och växer snabbare sa bm.) och det finns bra med plats för min lille kille att vända sig än. 

Kändes rätt härligt. Hade dessutom med mig hela familjen, så nu har de båda syskonen fått höra lillebrors hjärtljud. 

Mysigt! Vi hade med oss blivande storebror förra gången då det var sportlov. Helhäftigt!!
  • Ankissen
    Anotherone skrev 2017-03-10 09:23:57 följande:
    Mysigt! Vi hade med oss blivande storebror förra gången då det var sportlov. Helhäftigt!!
    Superhärligt, fast blivande storasyster hade lite svårt att sitta still och hålla truten! ;) Men det kändes så viktigt att de fick följa med en gång och höra hjärtljuden för att knyta an till lilla bebisen. 
  • MartingaleFootprints
    Ankissen skrev 2017-03-10 09:12:58 följande:

Haha, jag kanske ska vara tacksam att min inte vänt sig än... ;) Men å andra sidan får jag rejäla kickar på urinblåsan som gör att jag måste kuta till toan snabbt. Inte det bästa att kombinera med mitt yrke som lärare... .;) För att inte tala om att jag två gånger fått näsblod mitt framför klasserna. Tur att jag är på gymnasiet och att det hänt framför studieförberedande.

Haha, lugn bara lugn min trycker med hela huvudet mot urinblåsan ibland :D

Jag är så glad att jag inte jobbar nu, hade inte heller funkat med mitt jobb som IVAsyrra. Där står vi ofta och t.ex håller i en slang som inte får ruckas på för då kan personen utsättas för livsfara. Hade nog fått kissa på mig flera gånger då, haha.

Åh så glad att jag slipper näsblod. ;) fast snyter ut stora sårskorpor dagligen... shiit vad kroppen tar stryk under en graviditet alltså!

Men hey nu har vi väl målet i sikte?
  • Anotherone
    MartingaleFootprints skrev 2017-03-10 13:41:06 följande:

Jaaaa!!!
    Jag har ju bf 1/5 så jag tillhör dem som har kortast tid kvar (i teorin) och det är superläskigt!! Om man tar höjd för att det är lite helger och sånt kring påsk så har jag 27,5 arbetsdagar kvar innan jag går på ledighet. Jag som har så mycket jag vill hinna med till dess

• Ankissen

Jag är så glad att jag inte jobbar nu, hade inte heller funkat med mitt jobb som IVAsyrra. Där står vi ofta och t.ex håller i en slang som inte får ruckas på för då kan personen utsättas för livsfara. Hade nog fått kissa på mig flera gånger då, haha.

Åh så glad att jag slipper näsblod. ;) fast snyter ut stora sårskorpor dagligen... shiit vad kroppen tar stryk under en graviditet alltså!

Ja, jag gör fem veckor till! Mitt första mål! Sen blir det en vecka påsklov och sen fyra (!!) veckor till lillebror är beräknad. Helt sjukt vad snabbt det går egentligen.
  • Paincake
    Anotherone skrev 2017-03-10 15:20:21 följande:

Jaaaa!!!

Jag har ju bf 1/5 så jag tillhör dem som har kortast tid kvar (i teorin) och det är superläskigt!! Om man tar höjd för att det är lite helger och sånt kring påsk så har jag 27,5 arbetsdagar kvar innan jag går på ledighet. Jag som har så mycket jag vill hinna med till dess

Jag har 29 arbetsdagar kvar och kommer nog att paxa vabbdagarna framöver. Ska nog vara lite slarvig med handtvätt framöver ;)
  • Ankissen
    Paincake skrev 2017-03-10 16:58:48 följande:
    Jag har 29 arbetsdagar kvar och kommer nog att paxa vabbdagarna framöver. Ska nog vara lite slarvig med handtvätt framöver ;)
    Vabbdagarna är mina härhemma också. Man får ju inte önska att ens barn ska bil sjuka, men nån liten förkylning ibland kan ju vara skönt... ;)
  • jooo

Jag har lagt in ledigt 3 dagar innan bf, får se hur optimistisk jag är :D men än så länge (v 31) har ja inga direkta problem mer än att ja snarkar på nätterna så min stackars man flyr ^^ så svårt o veta hur de ska bli när man väntar första :)