• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Paincake

V 7+2 och har en mage som ser ut som v 20 kvällstid. Det blir en utmaning att dölja det här en månad till...

• Hoppfullatankar
    mammatillengrabb skrev 2016-09-24 08:47:59 följande:

Hoppar gärna in här, fick positivt den 13e. Fick mitt första barn för fem år sedan när jag var 20, är nu 25 och väntar det andra. Oklart när jag blev gravid då jag tagit dagen efter piller och fått negativa tester när jag känt på mig att jag är gravid. Ska göra ett tidigt ul den 13/10 samt på återbesök hos mvc 13/10. :)

Min dotter är ett "misslyckat " dagen efter piller! Är sååååå glad nu 5 år senare att hon överlevde pillret!
  • Bebisbubbla

Har ni några bra ursäkter till varför ni ej dricker. Har just nu vit månad med sambon (det har vi varje september så inget konstigt) men sen? Tänkte inte berätta för familj/vänner förrän v 12 (i v 7 nu). Lär komma middagar osv där jag ej kan ta ett glas vin.

• Paincake
    Bebisbubbla skrev 2016-09-24 20:44:37 följande:

Har ni några bra ursäkter till varför ni ej dricker. Har just nu vit månad med sambon (det har vi varje september så inget konstigt) men sen? Tänkte inte berätta för familj/vänner förrän v 12 (i v 7 nu). Lär komma middagar osv där jag ej kan ta ett glas vin.

Magkatarr är en höjdare. Då döljer man även illamåendet Likaså "jag hade en fruktansvärd huvudvärk innan jag kom hit, men jag ville så gärna komma så jag tog några alvedon och man ska ju vara försiktig med alkohol och paracetamol."
  • Babydreamer
    Bebisbubbla skrev 2016-09-24 20:44:37 följande:

Urinvägsinfektion med antibiotika tabletter är en bra ursäkt. Man vill inte riskera antibiotikans effekt med alkohol och ev illamående kan "bero" på antibiotikan
  • Paincake

Annars kan man ju bara säga att man tar en vit månad. Egentligen har ju inte folk nåt med det att göra över huvud taget. :)

• Bebisbubbla
    Paincake skrev 2016-09-24 21:10:15 följande:

Annars kan man ju bara säga att man tar en vit månad. Egentligen har ju inte folk nåt med det att göra över huvud taget. :)

Du har helt rätt men har den vita månaden nu och kör jag en till kommer folk börja fråga.
  • Paincake
    Bebisbubbla skrev 2016-09-24 21:28:58 följande:
    Du har helt rätt men har den vita månaden nu och kör jag en till kommer folk börja fråga.
    Du kan ju alltid säga att du mår så mycket bättre utan alkohol så du fortsätter ett tag till. Sen kommer de att misstänka i alla fall, vad man än gör. Jag har liksom gett upp när det kommer till sociala sammanhang. Undrar de om jag är gravid så säger jag ja. Jag är dessutom världens sämsta lögnare så de hade nog listat ut att jag var gravid vad jag än hade sagt. :)
Svar på tråden BF maj 2017