BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
I natt hade jag jätteont!!
Är så jävla rädd för utomhavandeskap! Har alltid molvärk till och från, ibland nästan ingenting och i bland massa.
I går eftermiddag hägg/stack det i vänstra äggstocken extra och jag blev helt öm när jag tryckte där.
Smärtade hela kvällen och var öm i natt.
Nu molar det från och till på båda sidor och mer på höger.
Men fortfarande öm på vänster. :(
Hur mår alla?
Usch jag har redan lite ångest över att bli avstängd från arbetet i v 20. De har ingen möjlighet att omplacera mig så vi blir ver lag avstängda i v 20 det innebär att jag bara kommer arbeta fram till jul.
Havandeskapspenning är ju heller inget man blir höginkomsttagare utav och går jag in och arbetar extra så påverkas min SGI.
I bland så är det hrä systemet bara för träligt..........
Och varför ett tag på havandeskaps penning ??
Borde ju definitivt vara 80 % av lönen.......
Var på gynakuten idag. Inte lusigt jag har ont. Är överstimulerad efter min ivf. Hela äggstockarna var fulla av megastora äggblåsor o äggstockarna stora som apelsiner. Fick blodförtunnande sprutor jag måste ta för annars är risken för proppar i lungorna stor. En del vätska i buken med. Ska tillbaka på vul igen nästa vecka. Jag frågade om fostret inte tar skada väl av medicinen men hon svarade bara kort nej o att prioritet var att hålla mig som mamma vid liv just nu. Känns lite skrämmande. Var för tidigt att se ngt mer på ultraljudet men hoppas kunna se ngn nästa vecka o kanske tom ett hjärta. Känns lite oroligt just nu o jag har vansinnigt ont. Men inte lusigt när äggstockarna är fulla.
Var på gynakuten idag. Inte lusigt jag har ont. Är överstimulerad efter min ivf. Hela äggstockarna var fulla av megastora äggblåsor o äggstockarna stora som apelsiner. Fick blodförtunnande sprutor jag måste ta för annars är risken för proppar i lungorna stor. En del vätska i buken med. Ska tillbaka på vul igen nästa vecka. Jag frågade om fostret inte tar skada väl av medicinen men hon svarade bara kort nej o att prioritet var att hålla mig som mamma vid liv just nu. Känns lite skrämmande. Var för tidigt att se ngt mer på ultraljudet men hoppas kunna se ngn nästa vecka o kanske tom ett hjärta. Känns lite oroligt just nu o jag har vansinnigt ont. Men inte lusigt när äggstockarna är fulla.
Hur kommer det sig att många kan få så tidigt vul?
Jag skulle oxå verkligen vilja titta nu (är i v.5-6) i och med att jag har haft cellförändringar och gjort operation för det.
Ps. Är helt ny på denna sida :) hoppas man får några att prata med .
Hur har det gått? Självklart bryr jag mig, jag hoppas verkligen det blir bebis för din del
Jag tappade de flesta symptom ganska fort, men jag hade ganska tydliga den sista veckan av grav!
Ont i ryggen kan vara både missfall & vad jag försått som även gravid också, jag själv hade superont men jag har en reumatisk ledsjukdom som sitter framförallt i min rygg/bäcken så kan inte svara på om det var sjukdomen eller missfallet som värkd hos mig. Gasig och krasslig i magen var jag fram tills graviditeten slutade, men alla är vi ju så himla olika.
Jag har fortf inte tagit något nytt grav för att konstatera att hormonerna är ur kroppen men de konstaterade att de inte fanns några tecken på grav kvar så jag avvaktar, väntar in nästa mens och går på stickor efter det.
Har jag tur kanske jag hinner bli gravid innan, men vet ju aldrig har slutat blöda och kunde ha sex redan ikväll efter den hemska smärtan jag haft i livmoder så det är häftigt hur fort kroppen faktiskt läker!
Håller tummarna för er, hoppas allt går bra
Jag blödde lite igår, då var drt klarrött. Idag har det inte kommit något än så länge.. bara lite, lite brunt när jag torkat mig! Bm frågade om jag hade några symptom kvar. Men det är svårt att säga eftersom jag inte haft några jättetydliga symptom förutom molvärk. Igår och idag är jag öm över svanken. Är gasig och halvkrasslig i magen. Jag har fortfarande inte haft något ont! Är ömmande svank ett gravsymptom eller missfallssymptom? Just i skrivandes stund känner jag mig något uppblåst också!
Alltså allt är så himla diffust. Min bm sa att jag skulle göra ett nytt test nästa vecka och sedan ett till test under inskrivningen i oktober för att vara helt säker. Så vi får se!
Hur mår du? Gullig du är som tänker på mig!!
Jag är beräknad den 19-22 maj 2017, enligt min graviditetsuträknare.. Har dock 2 missfall sedan tidigare och det sista i vecka 21+3.. Så jag kan inte glädjas ännu.. ???? Vi har försökt få barn sedan 2004.. Får hålla tummarna att väntan är över snart! ????
Jag är beräknad den 19-22 maj 2017, enligt min graviditetsuträknare.. Har dock 2 missfall sedan tidigare och det sista i vecka 21+3.. Så jag kan inte glädjas ännu.. ???? Vi har försökt få barn sedan 2004.. Får hålla tummarna att väntan är över snart! ????
Hur kommer det sig att många kan få så tidigt vul?
Jag skulle oxå verkligen vilja titta nu (är i v.5-6) i och med att jag har haft cellförändringar och gjort operation för det.
Ps. Är helt ny på denna sida :) hoppas man får några att prata med .