BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hoppar in här.
Plussade i måndags och har BF 23 maj enligt mina egna beräkningar ;)
Oplanerat men välkommet!
Beroende på var du bor finns privata kliniker man kan vända sig till, det var någon mer som tipsade om det tror jag.
Jag bokade själv ett tidigt ul på Vasamamma i Stockholm ( www.vasamamma.se/) .
För mig var det viktigt att få veta att allt såg bra och att det bara var en, jag tror min man hade behövt förbereda sig om det hade varit fler
Jag var så pass långt gången (7+3) så jag behövde inte gör vul utan vanligt ultraljud gick alldeles utmärkt.
Hur har det gått? Självklart bryr jag mig, jag hoppas verkligen det blir bebis för din del
Jag tappade de flesta symptom ganska fort, men jag hade ganska tydliga den sista veckan av grav!
Ont i ryggen kan vara både missfall & vad jag försått som även gravid också, jag själv hade superont men jag har en reumatisk ledsjukdom som sitter framförallt i min rygg/bäcken så kan inte svara på om det var sjukdomen eller missfallet som värkd hos mig. Gasig och krasslig i magen var jag fram tills graviditeten slutade, men alla är vi ju så himla olika.
Jag har fortf inte tagit något nytt grav för att konstatera att hormonerna är ur kroppen men de konstaterade att de inte fanns några tecken på grav kvar så jag avvaktar, väntar in nästa mens och går på stickor efter det.
Har jag tur kanske jag hinner bli gravid innan, men vet ju aldrig har slutat blöda och kunde ha sex redan ikväll efter den hemska smärtan jag haft i livmoder så det är häftigt hur fort kroppen faktiskt läker!
Håller tummarna för er, hoppas allt går bra
Hur kommer det sig att många kan få så tidigt vul?
Jag skulle oxå verkligen vilja titta nu (är i v.5-6) i och med att jag har haft cellförändringar och gjort operation för det.
Ps. Är helt ny på denna sida :) hoppas man får några att prata med .
Kunde inte låta bli o köpa mina första mamma jeans idag även fast jag bara är i vecka 4+4 :p Vill inte ha för tighta jeans när det börjar kännar i livmodern sen
Jag är i vecka 9 nu och köpte ett par stretchjeans m hög midja på HM för ca 2 veckor sedan. De är supersköna och klämmer inte åt där jag är som mest svullen så dem hoppas jag kunna ha ett tag till. Mammabyxor väntar jag gärna med. Särskilt i början innan magen växt på sig tycker jag de satt så himla illa förra gången när jag väntade mitt första barn.
Var på gynakuten idag. Inte lusigt jag har ont. Är överstimulerad efter min ivf. Hela äggstockarna var fulla av megastora äggblåsor o äggstockarna stora som apelsiner. Fick blodförtunnande sprutor jag måste ta för annars är risken för proppar i lungorna stor. En del vätska i buken med. Ska tillbaka på vul igen nästa vecka. Jag frågade om fostret inte tar skada väl av medicinen men hon svarade bara kort nej o att prioritet var att hålla mig som mamma vid liv just nu. Känns lite skrämmande. Var för tidigt att se ngt mer på ultraljudet men hoppas kunna se ngn nästa vecka o kanske tom ett hjärta. Känns lite oroligt just nu o jag har vansinnigt ont. Men inte lusigt när äggstockarna är fulla.
Ni som har gjort ett KUB test. Får man med sig/köpa en ultraljudsbild redan då? Känns som att man knappt vågar fråga BM om det för då uppfattas det som om man inte tar testet på allvar.
Vecka 6 precis idag. Så jättetidigt men plussade redan 10 dagar efter jag fick tillbaka ett embryo. Satte sig antagligen bättre pga överstimuleringen. Så det är ju bra. Men inte kul hur jag mår nu. Lite rädd.