• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Tiiffany
    GreenSpirit skrev 2016-09-22 09:39:19 följande:
    Vecka 6-7 kanske?:)
    Då kanske jag ska vänta tills jag varit på mitt tidiga ultraljud v7 :)
  • Nybbis

Hej jag har oxå bf maj 2017 fast den 14 så om du vill kan vi följas åt :) ???? har du känt av illamående? Jag är v 6+4 gravid v 7 hur långt har du kommit?

• Anotherone

Jag ringde i slutet av vecka 6 och fick tid för inskrivning ca 14 dagar senare.
    Sen valde vi att byta BM så nu har vi precis varit på ytterligare ett möte med vår nya BM som känns tusen ggr mer rätt för oss.
    Men det blev ett kortare "lära känna varandra"-samtal bara, allt annat kring rutiner, prover etc. har vi redan fått info om.

• Bunny on speed

Vad bra. Kan inte ringa BM, för de tider de har telefontid kan jag aldrig komma ifrån.

Bunnies, it must be bunnies!
  • EvelinaS0403
    Tiiffany skrev 2016-09-22 09:14:21 följande:

Jag är i v4+3, när tycker ni jag ska ringa MVC? 

Jag ringde direkt & fick tid för hälsosamtalet. Inskrivning sker om några veckor
  • Tiiffany
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-22 11:44:41 följande:
    Jag ringde direkt & fick tid för hälsosamtalet. Inskrivning sker om några veckor
    Jag var på hälsosamtal förra hösten innan mitt missfall. Måste man gå igen?
  • MartingaleFootprints
    Tiiffany skrev 2016-09-22 11:49:47 följande:

Jag fick inget hälsosamtal utan bara inskrivning v 9 (stockholm). Så det borde inte vara obligatoriskt,särskilt inte om du redan haft ett.
  • Emmissara
    Tiiffany skrev 2016-09-22 11:49:47 följande:
    jag fick ett MA i v.13 i våras och jag va på hälsosamtal nu i måndags även fast jag va på ett i våras. Men du väljer ju själv om du vill gå. Jag valde att byta BM nu och de känns bra att ha träffat henne en gång innan inskrivningen. 
  • Tiiffany
    Emmissara skrev 2016-09-22 12:02:53 följande:
    jag fick ett MA i v.13 i våras och jag va på hälsosamtal nu i måndags även fast jag va på ett i våras. Men du väljer ju själv om du vill gå. Jag valde att byta BM nu och de känns bra att ha träffat henne en gång innan inskrivningen. 
    De hälsosamtalet jag var på så var man en hel grupp, så det var inte "barnmorskan" man träffade 
  • Emmissara
    Tiiffany skrev 2016-09-22 12:48:59 följande:
    De hälsosamtalet jag var på så var man en hel grupp, så det var inte "barnmorskan" man träffade 
    aldrig hört talas om de. Jag träffade dock en grupp senare men de va för att få mer information från sjukgymnast och arbetsterapeut om hur man ska stå och sitta som gravid mm. 
Svar på tråden BF maj 2017