Här har det minst sagt vart ett par jobbiga dagar. Började i torsdags när en stor bit av slemmisen släppte och jag hade mer mensvärk än vanligt. Åkte till spec mödra, där bt var lite högre, 135/90, läckte protein och fick ta prover. Dom såg bra ut,läkaren kolla därnere, öppen 2 cm. Hon gjorde en rejäl hinnsvepning som gjorde att jag hade regelbundna sammandragningar ett par timmar som såklart avtog på kvällen:( på fredag morgon kom världens största slemmiga snigel ut på pappret, precis när jag skulle till bm. Läckte lite protein där oxå samt bt var lite gräns. Hon gjorde oxå en hinnsvepning och fick då upp öppningen till ca 4 cm. Efter det fick jag sjukt mycket värkar som var som knivar i ljumskarna och mensvärk i rygg och mage. Sen avtog dom igen såklart, nu var jag liiiiite slut i kroppen asså. Så igår samma visa. En massa slem kom ut, molvärk och huvudvärk så blev en tripp till fl. Bt var 125/85 men läckte nu +2 i protein. Fler prover togs som visade sej vara bra. Fortfarande öppen 4 cm och bm sa att jag skulle nog kunna få bli igångsatt idag.yes tänkte jag då det är det jag vill. Sen under tiden vi vänta på läkaren (5 TIMMAR) så fick jag regelbundna värkar igen som jag kunde klocka. Läkaren kom iaf och nu hade jag faktiskt öppnat mej till 5 cm men huvet låg långt upp, hmm var fixerad förut lixom. 3e barnet så dom kanske hoppar loss. Iaf så skulle det definitivt inte bli nån igångsättning:( fick tabletter att sova 1 NATT på. Visst dom funka men har haft värkar hela dan, dock inte regelbundna samt att jag har haft ca 5 st slemmisar stora som sniglar på pappret(hur mycke finns det lixom) men jag vill inte åka in när man ändå inte får hjälp så lär väl föda hemma snart lr nåt:(