• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Filli89
    Saahaaraa88 skrev 2017-06-08 23:59:46 följande:
    Haha noll koll här men vad är gbs? :)
    Står för grupp b streptokoker. Urinvägsinfektion, som kan vara farlig för barnet va ja förstått om man inte får antibiotika i samband med förlossning. så lite info o familjeliv skrämmer livet ur en med massa barn som drabbats.
  • Törnrosie

Allt googlande på tex familjeliv kan göra en minst sagt vettskrämd. Tror man ska försöka ha lite is i magen och lite förtroende för att vårdpersonalen vet vad dom gör. För dom flesta går det ju bra, men det verkar vara så att det oftast är dom det inte gått så bra för som oftare delar med sig av sina historier.

Hur som helst, själv befinner jag mig på bf+1 nu och misstänker att förlossningen är igång. Slemmis gick igår, även lite blod har kommit med tilltagande värkar. Så väntar på att åka in nu snart men tänkte låta sambon sova lite längre då det inte gör så ont än. Så spännande! Hoppas verkligen det är på riktigt nu!

• Filli89
    Törnrosie skrev 2017-06-09 03:00:49 följande:

Allt googlande på tex familjeliv kan göra en minst sagt vettskrämd. Tror man ska försöka ha lite is i magen och lite förtroende för att vårdpersonalen vet vad dom gör. För dom flesta går det ju bra, men det verkar vara så att det oftast är dom det inte gått så bra för som oftare delar med sig av sina historier.

Hur som helst, själv befinner jag mig på bf+1 nu och misstänker att förlossningen är igång. Slemmis gick igår, även lite blod har kommit med tilltagande värkar. Så väntar på att åka in nu snart men tänkte låta sambon sova lite längre då det inte gör så ont än. Så spännande! Hoppas verkligen det är på riktigt nu!

Precis det läkaren sa.. gällande just familjeliv. Att här kryllar det av de det gick sämst för tyvärr och man blir vättskrämd.. Näe ja försöker vara lugn men så rädd att vatten sipprar utan att ja märker så får panik för ökande flytningarna oxå eftersom infektionen blir farlig för bebis om vattnet går o man inte får antibiotika.. så nervöst men börjar få värkar så hoppas förlossningen startar snart.

Spännande för dig hoppas ni får se er lilla snart och att allt går bra^^
  • Madde87

Vad spännande det är nu på denna tråden!

Huvud ligger högt och är rörligt här :'( känns som jag har långt kvar men är ju så redo nu!!!

• elyse
    Filli89 skrev 2017-06-09 07:56:50 följande:

Precis det läkaren sa.. gällande just familjeliv. Att här kryllar det av de det gick sämst för tyvärr och man blir vättskrämd.. Näe ja försöker vara lugn men så rädd att vatten sipprar utan att ja märker så får panik för ökande flytningarna oxå eftersom infektionen blir farlig för bebis om vattnet går o man inte får antibiotika.. så nervöst men börjar få värkar så hoppas förlossningen startar snart.

Spännande för dig hoppas ni får se er lilla snart och att allt går bra^^

På nätforum samlas ju också människor som inte har så stort socialt nätverk utanför datorn, av olika skäl. Så depressioner och olika typer av skador är säkert överrepresenterat just här.
  • Fru89
    Törnrosie skrev 2017-06-09 03:00:49 följande:

Åh vad spännande! Hoppas allt går/gått bra. Ser fram emot uppdatering :)
  • Saahaaraa88
    Filli89 skrev 2017-06-09 00:47:53 följande:

Står för grupp b streptokoker. Urinvägsinfektion, som kan vara farlig för barnet va ja förstått om man inte får antibiotika i samband med förlossning. så lite info o familjeliv skrämmer livet ur en med massa barn som drabbats.

Jaha okej.. oj de har jag aldrig hört talas om.. shit va dåligt "påläst" jag måste vara haha!! Men precis sol

Du skriver, mycket strunt och de värsta historierna man får läsa om här inne på familjeliv... ska nog ta en del med en nypa salt, men inte alltid lätt förstås. Hoppas allt går bra för dig och du får må bra tills det är dags. När har du BF? :)
  • Summers

Hej på er, nu var det längesedan jag skrev.

Tänkte ge mig på en uppdatering ifall det finns någon i samma situation..eller kanske varit någon gång.

Torsdagkväll, natten till fredagen så gick plötsligt vattnet när vi skulle gå och lägga oss. (V.38+1)

Bäbis huvud är fortfarande rörligt, så vi ringde in till förlossningen som sa att vi skulle komma in direkt. Man vill inte ha mig gåendes mer än nödvändigt då det finns risk för navelsträngframfall när huvudet inte är fixerat vid vattenavgång. Hon sa även att vi troligen blir inlagd..så ta med den packade väskan.(Som vi inte hade packat;D)

Så..nu ligger jag inlagd och får inte kliva upp för annat än toabesök osv..och då ska jag larma direkt efter så de kan kolla hjärtljudet.

Vi bara väntar o väntar på att värkarna ska dra igång men inget händer..

Det är nu 24h vi legat på rummet..de sista dom sa var att om inget händer så kommer dom sätta igång mig imorgon lördag, då det gått 2dygn.

Jag hoppas sååå att det kommer igång av sig själv, har aldrig varit med om igångsättning men heller inte hört så mycket positivt om det:/

Kan tillägga att jag är omföderska, tredje barnet.

Då är de ju också vanligt att barnet är rörlig in i det sista.

Är åtminstone evigt tacksam över att ha världens finaste sambo vid min sida..han försöker verkligen stötta o peppa mig. Nu ska jag försöka sova/vila lite, och hoppas på att värkarna drar igång.

Sorry för novellen hurrni, ville nog skriva av mig lite också:)

• Summerchild
    Summers skrev 2017-06-10 00:24:14 följande:

Tänkte ge mig på en uppdatering ifall det finns någon i samma situation..eller kanske varit någon gång.

Torsdagkväll, natten till fredagen så gick plötsligt vattnet när vi skulle gå och lägga oss. (V.38+1)

Bäbis huvud är fortfarande rörligt, så vi ringde in till förlossningen som sa att vi skulle komma in direkt. Man vill inte ha mig gåendes mer än nödvändigt då det finns risk för navelsträngframfall när huvudet inte är fixerat vid vattenavgång. Hon sa även att vi troligen blir inlagd..så ta med den packade väskan.(Som vi inte hade packat;D)

Så..nu ligger jag inlagd och får inte kliva upp för annat än toabesök osv..och då ska jag larma direkt efter så de kan kolla hjärtljudet.

Det är nu 24h vi legat på rummet..de sista dom sa var att om inget händer så kommer dom sätta igång mig imorgon lördag, då det gått 2dygn.

Jag hoppas sååå att det kommer igång av sig själv, har aldrig varit med om igångsättning men heller inte hört så mycket positivt om det:/

Är åtminstone evigt tacksam över att ha världens finaste sambo vid min sida..han försöker verkligen stötta o peppa mig. Nu ska jag försöka sova/vila lite, och hoppas på att värkarna drar igång.

Rätt viktig info ändå om navelsträngen...aldrig hört förr....lycka till på förlossningen :)
  • Emma118
    Summers skrev 2017-06-10 00:24:14 följande:

Jag var också nervös för igångsättning men hade en jättebra upplevelse med igångsättning i måndags, då mitt första barn föddes :)

Började kl 9, första värkar kl 14 (väldigt milda), började bli jobbiga värkar först kl 20.30, började krysta kl 22, bebis född kl 23.

Använde ingen smärtlindring ens, allt gick så väldigt smidigt och bebis vägde 4910 kilo!

Jag fick först Cytotec 'shots' att dricka varannan timme för att få livmodertappen att mogna, efter två shots gick mitt vatten och värkar började. Fick sedan värkförstärkande dropp (oxytocin) som barnmorskorna reglerade så att jag hade 4 värkar per 10 min.

De ökade dosen närmare kryststadiet, vilket kändes skönt för fick komma till "den roliga biten" snabbare.

Genom att du är omföderska och vattnet redan gått så går hoppningsvis igångsättning ännu snabbare o smidigare för dig :)

Lycka till!