Summerchild skrev 2017-06-08 00:07:15 följande:
Sen till min egen partner känns som att vi har kommunikation problem. Det med sex var ju underbart men nu när det närmar sig förlossningen så känns det som att han gärna vill hitta på andra saker med sin bror. Supa och bara vara borta från familjen. Då sa han att det beror på att jag är sur hela tiden och kan nu hålla med att det är så. Min son har gråtit när jag av misstag använder fel tonläge. Jag hoppas att det går över. Vart är mitt sex? Jag blir bara mer frustrerad för det är det finaste å bästa som finns för att man hormonellt ska må bra. Så nu är vi i nån ond cirkel. Tänk om jag blir ensam på förlossningen för att han är ute å super :( för mig ett känslomässigt kaos. Mamma sa det dummaste hon kunde. -varför gjorde du inte abort då? -ja varför gjorde inte du abort med mig då, mamma? Fy vissa är ju stöttande....inte!
Det är mycket hormoner i kroppen när man är gravid, vi tänker och drömmer saker som för oss är självklara ,tex otrohet hos partnern, när vi inte får sex lr kärlek så undrar vi varför. Men det är en omställning för dom oxå, tro mej. När jag väntade första sonen så var sambon ute hela tiden o festa. Vi bråkade massor om det tyvärr. Men det var hans sätt att bearbeta en omställning i livet. Var inte planerat alls då vi hade vart ihop 1 vecka;) sen att vi gravida är surkärringar så är det bara. Det får dom stå ut med helt enkelt, dom bär inte på ett annat liv, får kroppen förstörd lr mår skit konstant men drt finns inget bättre. Dom klagar så.mycke men när bebis väl är här så brukar det bli annorlunda. Tyvärr har inte vi haft sex nu på slutet för att man vill utan mer ett "jobb" för att få saker o sätta igång. Hehe men så långe man visar kärlek och myser så räcker det länge:) ja föräldrar kan vara riktiga idioter ibland men det är bara ta med en nypa salt. Vi klarar oss bra ändå. Snart har vi bebisarna här iaf:)