• Anonym (Mamma)

Hitta min dotters vibrator

Hej!

När jag städade i min 14 åriga dotters rum idag så hittade jag en vibrator (antar att d r hennes)

Vet inte vad jag ska Göra

Tycker ni d r okej att en 14 åring har en vibrator?

• Svar på tråden Hitta min dotters vibrator
  • Anonym (viking)
    Tom Araya skrev 2016-10-06 10:54:23 följande:

Jag tänkte att det för vissa kan finnas ett behov som man stödjer på det viset, ja.Det är för mig inte märkligare än att byta batterier i en radiostyrd bil, diska ett glas eller tvätta kläder, vilket jag kan göra för min sambo, hennes barn eller egna barn. Inte för att curla, utan för särskilda behov, exempelvis om de skulle vara sjuka.

Vad du inte förstår är att det inte handlar om vad jag gör utan hur jag tänker inför varje tänkbart behov av stöd, vilket du inte vet något om, så ta inte ställning kring ett exempel utan att förstå tanken bortanför exemplet.

Men du måste också försöka förstå dig på personliga gränser och försöka vara inkännande till vad andra önskar. De allra flesta människor, barn som vuxna, vill ha sitt onanerande i fred. Och vill inte ha assistans.
  • Tom Araya
    Anonym (viking) skrev 2016-10-06 10:59:33 följande:
    Men du måste också försöka förstå dig på personliga gränser och försöka vara inkännande till vad andra önskar. De allra flesta människor, barn som vuxna, vill ha sitt onanerande i fred. Och vill inte ha assistans.
    Vad får du assistans till onani ifrån? Jag pratade om att rengöra och byta batterier på en pryl och då endast om det kunde finnas behov av det, vilket jag förklarade vad det skulle kunna handla om.
    Haka inte upp dig på exemplet, det är inte viktigt eftersom det kan vara något annat i andra sammanhang och för andra personer.
    Ska man låta bli att prata preventivmedel och sponsra kondomer också av samma skäl som du framställer?
  • Anonym (viking)
    Tom Araya skrev 2016-10-06 11:11:41 följande:

Vad får du assistans till onani ifrån? Jag pratade om att rengöra och byta batterier på en pryl och då endast om det kunde finnas behov av det, vilket jag förklarade vad det skulle kunna handla om.

Haka inte upp dig på exemplet, det är inte viktigt eftersom det kan vara något annat i andra sammanhang och för andra personer.

Ska man låta bli att prata preventivmedel och sponsra kondomer också av samma skäl som du framställer?

Att byta batterier till någons vibrator och tvätta den klassar jag som assistans. Och att oombett göra det klassar jag som gränslöst.

Om man nu så prompt vill hjälpa någon med deras sexleksaker så bör man åtminstone kolla att det är okej först.
  • holidodi

Ja, hur kan du tro att du ska städa hennes rum. Inte ok, låt henne göra det själv, annars lär hon sig aldrig att hålla ordning. Alla människor onnanerar mer eller mindre, det är inget konstigt med det. Så även din dotter, inget du ska lägga dig i.

• Tom Araya
    Anonym (viking) skrev 2016-10-06 11:25:17 följande:
    Att byta batterier till någons vibrator och tvätta den klassar jag som assistans. Och att oombett göra det klassar jag som gränslöst.
    Varför gör du det? Jag deltar inte i aktiviteten, är det inte vad som är viktigt i det sammanhanget?
    Föräldrar gör normalt en massa för sina barn som är oombett, synpunkter på det?
    Anonym (viking) skrev 2016-10-06 11:25:17 följande:
    Om man nu så prompt vill hjälpa någon med deras sexleksaker så bör man åtminstone kolla att det är okej först.
    Ja, då har du uppenbarligen inte förstått varför jag ens skulle tänka tanken och då är diskussionen meningslös.

• Påven Johanna
    Tom Araya skrev 2016-10-06 10:54:23 följande:
    Jag tänkte att det för vissa kan finnas ett behov som man stödjer på det viset, ja.
    Påven Johanna skrev 2016-10-06 09:56:11 följande:
    Din initiala tanke var - om detta skulle hända och du faktiskt hade en dotter - att tvätta den påträffade vibratorn åt henne samt byta ut batterierna. Detta för att ge "hjälp och stöd lite i smyg". 

Den tankegången är för mig så fel att jag tycker att om du fortsätter att tänka på framtida barn och deras behov av hjälp under tonåren på samma sätt så bör du verkligen ta en föräldrakurs eller tre innan du skaffar några barn. Terapi vore också välbehövligt. Vad tycker din sambo om ditt sätt att resonera i den här tråden? Hon har väl redan barn, vad jag förstår?
    Det är för mig inte märkligare än att byta batterier i en radiostyrd bil, diska ett glas eller tvätta kläder, vilket jag kan göra för min sambo, hennes barn eller egna barn. Inte för att curla, utan för särskilda behov, exempelvis om de skulle vara sjuka.

Vad du inte förstår är att det inte handlar om vad jag gör utan hur jag tänker inför varje tänkbart behov av stöd, vilket du inte vet något om, så ta inte ställning kring ett exempel utan att förstå tanken bortanför exemplet.
    Det finns det inte. Och det spelar väl ingen som helst roll hur du känner inför batteribytet - det är vad tonåringarna känner som räknas och de vill inte att du ska ägna dig åt att serva deras sexleksaker oavsett ditt motiv till att göra det.

Jag förstår mycket väl din tanke och finner den som sagt extremt opassande. 
  • Tom Araya
    Påven Johanna skrev 2016-10-06 11:34:34 följande:
    Det finns det inte. Och det spelar väl ingen som helst roll hur du känner inför batteribytet - det är vad tonåringarna känner som räknas och de vill inte att du ska ägna dig åt att serva deras sexleksaker oavsett ditt motiv till att göra det.

Jag förstår mycket väl din tanke och finner den som sagt extremt opassande. 
    Nej, du påvisar i varenda inlägg att du ite fattar ett dyft av vad jag försöker säga.
  • fluu

Vad du ska göra? Ingenting. Om det är okej att ha en vibrator? Varför skulle det inte vara det?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Påven Johanna
    Tom Araya skrev 2016-10-06 11:58:24 följande:
    Nej, du påvisar i varenda inlägg att du ite fattar ett dyft av vad jag försöker säga.
    Jag håller bara inte med dig. Som ingen annan sund individ heller skulle göra. 
  • Tom Araya
    Påven Johanna skrev 2016-10-06 13:17:14 följande:
    Jag håller bara inte med dig. Som ingen annan sund individ heller skulle göra. 
    Det saknar betydelse om du håller med eller inte när du ändå inte förstår vad jag försöker säga.
Svar på tråden Hitta min dotters vibrator