Sjuttiosjuan skrev 2017-07-24 11:50:06 följande:
Som det ser ut nu åker bara min sambo över dagen första gången, blir bara 10 dagar innan jag måste åka och man kan inte ha två visum så man är inte heeelt säker på att hinna få ett nytt så bättre om jag stannar hemma. Plus att det också kostar onödiga pengar såklart.
Visum verkar inte så krångligt som det låter och dom hjälper till med det som behövs därifrån.
Vi gör nog inte pgs, dels för att det kostar väldigt mkt pengar och dels för att vi ändå inte kan få färska ägg då. Dom rekommenderar inte pgs vid äggdonation eftersom donatorerna är så pass unga. Klart man kan ha otur ändå men den risken får vi ta..
Jobbigt att inte komma nånvart men det ordnar sig för er med snart ska du se:)
Jaha ok, just det annars får man fixa visum till två gånger, smart. Men lite tråkigt åka själv blir det, tycker jag iaf, om vi väljer Ryssland. Precis mejlat iväg lite följdfrågor till en klinik, och Finland för första gången.
Så bra de hjälper till med visum och att det inte är så krångligt...såg dock mkt krångligt ut på deras sida.
Tror inte vi gör PGS heller, pga kostnaden. Kan man göra PGS på färska och frysta?
Jo nu på em känns det lite bättre, tack :)