• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-08-01 05:50:04 följande:

Ja, det är det högst sannolikt, men reserverar mig ändå pga vår koordinators tendens att snurra till saker...

Alltid spännande med lite ovisshet:)
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-30 16:12:38 följande:
    Cellprov kan man göra närsomhelst vet jag för jag var tvungen att göra det innan vår första Ivf. Var bara gå in på en mvc så fixade dom det!
    Ok, det behövde aldrig  jag göra inför ivf, men kliniker har väl olika startprocedurer.

Just nu känns frysta ägg bäst, har ju regelbunden mens, diffar på nån dag, och brukar alltid få utslag på äl. Försöker få i mig så lite hormoner som möjligt :), börjat få ordning på målning av hus, så snart går det väl å diskutera med sambon:)

När ska din donator börja med ivf:en`? Hur gammal är hon? Har du börjat knapra piller nu då?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-07-31 20:51:42 följande:

Hallå allihopa, här är jag! Enligt BM verkar jag bli en helt perfekt liten bebis! <3

Så fantastiskt att allt ser bra ut! Detta trodde du inte för ett halvår sen va??

När tror de nedkomsten blir då?
    Sjuttiosjuan skrev 2017-08-01 00:39:13 följande:
    Jag tror det är en hon:)
    Kan  du se det ??
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-08-01 09:50:10 följande:

Så fantastiskt att allt ser bra ut! Detta trodde du inte för ett halvår sen va??

När tror de nedkomsten blir då?Kan  du se det ??

Nä det kan jag inte:) Men tycker bollen känns som en tjej:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-08-01 09:47:06 följande:

Ok, det behövde aldrig  jag göra inför ivf, men kliniker har väl olika startprocedurer.

Just nu känns frysta ägg bäst, har ju regelbunden mens, diffar på nån dag, och brukar alltid få utslag på äl. Försöker få i mig så lite hormoner som möjligt :), börjat få ordning på målning av hus, så snart går det väl å diskutera med sambon:)

När ska din donator börja med ivf:en`? Hur gammal är hon? Har du börjat knapra piller nu då?

Ja, alla verkar helt klart ha olika:) Skönt att ni börjar få ordning på målningen så ni kan fokusera på viktigare saker!

Frysta ägg verkar ju helt klart enklast! Vi var ju rätt inställda på det från början också men eftersom dom inte verkade ha det alternativet samt att min mens börjat bli lite oregelbunden och hela min kropp verkar lite opålitlig så känns det här säkrare. Lär väl ändå bli nåt med fryst ägg så småningom om vi behöver fler försök el vill ha flera barn.

Vår donator är 31 år. Vet inte än när hon börjar med Ivf men det lär ju inte bli förens ca 2 v innan vi åker över dit och vi åker ju 25/9. Jag har än så länge bara börjat äta p piller och vi får behandlingsplanen i slutet av nästa v så då vet vi mer hur det kommer se ut.

Kul att ni också snart är på G!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-01 09:50:10 följande:

När tror de nedkomsten blir då?Kan  du se det ??

Hej! Jäkla husskrälle, att ta så mkt tid o fokus fr bebisfabriken...

Jaaa det känns verkligen fantastiskt, känslorna av lite... främlingskap (i brist på bättre ord) har nästan helt gett med sig, mannen börjar bli mer trevlig att umgås med, osv osv. Härligt!

Hmmmm för ett halvår sedan började jag faktiskt tro på bebis igen, fanns liksom ingen anledning till att ÄD inte skulle funka, hade vi däremot fortsatt kämpa med mina gamla ägg?... Nääää....

27 december! De vet ju exakt när ägget blev befruktat, så de räknar efter det. Sen kan det ju ÄNDÅ bli tidigare, men senare får det inte bli pga min diabetes (och ÄD?), då sätter de igång förlossningen. Så bollen får helt enkelt gilla läget med en seeeeen födelsedag.
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-08-01 10:55:19 följande:

Nä det kan jag inte:) Men tycker bollen känns som en tjej:)

Ha ha, ja det tyckte jag ju också även innan vår koordinator försa sig! Undrande tror kille, hon kan förstås också få rätt med tanke på virrpannans virrighet, men... hmmmm... Ääääh, det blir det det blir!
  • Nemi76

Hej! Passar på att ställa en fråga här eftersom ni är så många "IVF-veteraner"

Är det någon som använt sig av bruttolöneavdrag för att betala sin IVF med? Funderar på att kolla upp detta men vet inte vem på jobbet jag ska prata med. Jobbar på statlig myndighet och mina närmsta chefer har semester i två veckor till. BIM för mig är om ca 10-11 dagar och ska jag dra igång proceduren då hinner jag inte prata med dem. Men iaf, är det någon som använt bruttolöneavdrag och hur fungerade det för er?

• smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-08-01 12:39:43 följande:
    Hej! Jäkla husskrälle, att ta så mkt tid o fokus fr bebisfabriken...

Jaaa det känns verkligen fantastiskt, känslorna av lite... främlingskap (i brist på bättre ord) har nästan helt gett med sig, mannen börjar bli mer trevlig att umgås med, osv osv. Härligt!

Hmmmm för ett halvår sedan började jag faktiskt tro på bebis igen, fanns liksom ingen anledning till att ÄD inte skulle funka, hade vi däremot fortsatt kämpa med mina gamla ägg?... Nääää....

27 december! De vet ju exakt när ägget blev befruktat, så de räknar efter det. Sen kan det ju ÄNDÅ bli tidigare, men senare får det inte bli pga min diabetes (och ÄD?), då sätter de igång förlossningen. Så bollen får helt enkelt gilla läget med en seeeeen födelsedag.
    Japp, ut å måla igen;), nu drivs jag av att så fort det är klart, då kan jag babbla bebis med sambon ! Snart hälften gjort av sista målningen, pust! Hur går er försäljning då?

Ja, det viktigaste är ju att barnet är friskt, födelsedagen får man leva med :)

Förresten, på Ava Riga, fick ni se 16 kriterier av eran donator,  yrke, utbildning osv, innan ni bestämde er? Veronika skickade nåt sånt att vi får göra det, men minns inte att ni gjorde det?? Kanske missuppfattade jag henne, att VI får välja 16 kriterier?
  • smurfen 11
    Nemi76 skrev 2017-08-01 17:06:37 följande:

Hej! Passar på att ställa en fråga här eftersom ni är så många "IVF-veteraner"

Är det någon som använt sig av bruttolöneavdrag för att betala sin IVF med? Funderar på att kolla upp detta men vet inte vem på jobbet jag ska prata med. Jobbar på statlig myndighet och mina närmsta chefer har semester i två veckor till. BIM för mig är om ca 10-11 dagar och ska jag dra igång proceduren då hinner jag inte prata med dem. Men iaf, är det någon som använt bruttolöneavdrag och hur fungerade det för er?

Hallå Nemi,
    min sambo gjorde det, han tjänar 25.000 netto, och hans arbetsgivare stod för notan, så han fick ett avdrag på drygt 6000 på nästa lön om jag minns rätt, kanske var lite mer. Han gick bara till sin chef.

Vet det är noga att de får in beskedet inann start som du säger, kan du gå snäppet högre i chefskalan och höra med nån där?

Lycka till med ivf:)
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?