• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-07-30 15:11:20 följande:

Ok, då låter det som att ni också behöver ta massa prover. Bra att du ändå skulle göra mammografi, vet inte ens om man kan göra det utanför den tiden man egentligen ska komma, jag gjorde min november 2016. Samma är ju med cellprov, det görs ju också med visst intervall.Japp det vore ett mirakel, som aldrig lyckats förr !

Hur gick det på Rul, är väl nu i dagarna eller??

Japp! Prover kommer man nog inte undan någonstans:)
  • Sjuttiosjuan

Ok, då låter det som att ni också behöver ta massa prover. Bra att du ändå skulle göra mammografi, vet inte ens om man kan göra det utanför den tiden man egentligen ska komma, jag gjorde min november 2016. Samma är ju med cellprov, det görs ju också med visst intervall.Japp det vore ett mirakel, som aldrig lyckats förr !

Cellprov kan man göra närsomhelst vet jag för jag var tvungen att göra det innan vår första Ivf. Var bara gå in på en mvc så fixade dom det!
  • Maran73

Imorgon! Spännande värre.. Tror också man får göra cellprov etc om man ber om det, ev får man väl betala om man går utöver programmet.
  • Missne
    Maran73 skrev 2017-07-24 06:Ja, det är ett42:17 följande:
    Härligt, grattis till den milstolpen!! Liten recap, är det inte syskon ni "bakar" nu eller blandar jag ihop dig med någon?
    JA det är ett syskon. Har en 1,5 åring också äd
  • Maran73

Hallå allihopa, här är jag! Enligt BM verkar jag bli en helt perfekt liten bebis! <3

• Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-31 21:23:13 följande:

Men vad fin<3

Jaaaaa visst är hen??
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-08-01 00:39:13 följande:

Jag tror det är en hon:)

Ja, det är det högst sannolikt, men reserverar mig ändå pga vår koordinators tendens att snurra till saker...
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?