smurfen 11 skrev 2017-04-02 19:42:06 följande:
Men så bra, det ska jag testa! Fick ju tag i det nu, men ska vara ute i god tid nästa gång. Har idag börjat med Synarela så får se hur detta slutar,,,förhoppningsvis med fina bra ägg.
Läste på en amerikansk ivf sida förresten att nån läkare sa omega 3 och d vitamin är bra för att dämpa immunförsvaret plus förhindra proppar. Jag äter ju sånt men kanske inte tillräckligt.
När var det du hade testdag? Det är ju så spännande!
Ja, det stämmer det den amerikanska artikeln säger om Omega3 och D-vitamin.
Dr D i Aten rekommenderar alla sina immunpatienter att ta
Folsyra, D-vitamin och Omega 3 (eller fishoil som han kallar det) dagligen.
Så jag tar Folacin 5mg, D-vitamin 50mikrogram och 1st Omega3 kapsel per dag.
Dessa D-vitamintabletter använder jag.
www.apotekhjartat.se/produkter/kost-kosttillskott/vitaminer-mineraler/multi-tabs-d-vitamin-1/
Dr D vill egentligen att man tar högdos Omega3 per dag, men jag har prövat olika sorter och tar jag för stark dos så blir jag yr i huvudet (Omega3 fungerar lite blodförtunnande (där har du varför det kan förhindra proppar som det stod i den amerikanska artikeln) och jag har normalt/lågt blodtryck redan från början och då kan man bli yr om man tar för hög dos).
Men sen fick jag bra tips i Aten-tråden om Eskimo 3 Pure Omega3 kapslar, säljs på Apoteket, och de funkar jättebra för mig, så nu använder jag dem. De finns som flytande också, men jag gillade inte smaken, däremot kapslarna smakar inget alls.
www.apoteket.se/produkt/eskimo-3-pure-120-kaps-ask-245529/
Jag tar också Kalciumtabletter dagligen (receptfria från Apoteket) eftersom jag läst att kortison och även blodförtunnande sprutor kan leda till benskörhet, så Kalcium tabletter är bra för att motverka det.
Sen brukar barnmorskorna alltid vilja att gravida tar järntabletter, och där får man testa sig fram vilket som fungerar tycker jag. Jag har testat Niferex, Duroferon och en massa andra järntabletter men jag får magproblem av dem, så nu har jag fått tips om Sideral forte, som ska vara järntabletter som är snälla för magen.
Fanns inte hemma på apoteket, men man kan köpa dem på nätet.
Jag kanske testar det framöver.
Hoppas du hittar några vitaminer som du gillar, olika apotek har olika vitaminutbud, så gå ut och botanisera bland vitaminerna !
Jag har testdag onsdag 5 april, ska ta blodhcg då på klinikens önskemål,
vet inte hur länge det dröjer sen innan jag får svar.
Ha en bra kväll !