• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-06 19:36:02 följande:

Update: 11 små godingar blev det! Heeeelt ok antal, mycket glada. "Alla har befruktats" (antar att en del är omogna ibland som de ratar, tror det är det de menar?) och nu återstår att se om och hur de utvecklas. Får rapport imorgon igen. /Belåten Maran

Men glädjande nyheter ! Så roligt höra det går bra :) Ser fram emot nästa rapport!

Ett embryo är nog klokt, eftersom du har diabetesen också. Kunde inte din man lämna sitt bidrag när ni åker över för ET?

Tar tillbaka det med biverkningar av Synarelan! Mår som en kratta, kan inte somna på kvällen, varm, vaknar tidigt, sur som en citron, deppig. Hur fasiken ska jag orka spraya två veckor till...

Tar Synarelan bort mensen och pms? Ska ju ha den imorgon typ men inte ens ömma bröst nu som jag alltid har. Och inga spottings som jag alltid har 1-2 dar innan. Men däremot molvärk.
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-04-07 10:04:35 följande:

Men glädjande nyheter ! Så roligt höra det går bra :) Ser fram emot nästa rapport!

Ett embryo är nog klokt, eftersom du har diabetesen också. Kunde inte din man lämna sitt bidrag när ni åker över för ET?

Tar tillbaka det med biverkningar av Synarelan! Mår som en kratta, kan inte somna på kvällen, varm, vaknar tidigt, sur som en citron, deppig. Hur fasiken ska jag orka spraya två veckor till...

Tar Synarelan bort mensen och pms? Ska ju ha den imorgon typ men inte ens ömma bröst nu som jag alltid har. Och inga spottings som jag alltid har 1-2 dar innan. Men däremot molvärk.

Hejsan! Men vad jobbigt m Synarela! Det är ju högst individuellt med biverkningar, om man får dem och hur kraftigt. Beror på känslighet, ämnesomsättning och annat. Kan vara olika från gång till gång också... Oftast värst i början, håll ut! <3 Hmmm gällande mensen så TROR mensen kan komma även med Synarela, men är osäker. Inte mitt område detta med fortplantning och könshormoner.. Vad är planen? Efter de två veckorna ska du sluta och de beräknar mensen till när då?

Ego: alla 11 ägg har börjat dela sig, hurra!!!
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-07 11:53:57 följande:
    Hejsan! Men vad jobbigt m Synarela! Det är ju högst individuellt med biverkningar, om man får dem och hur kraftigt. Beror på känslighet, ämnesomsättning och annat. Kan vara olika från gång till gång också... Oftast värst i början, håll ut! <3 Hmmm gällande mensen så TROR mensen kan komma även med Synarela, men är osäker. Inte mitt område detta med fortplantning och könshormoner.. Vad är planen? Efter de två veckorna ska du sluta och de beräknar mensen till när då?

Ego: alla 11 ägg har börjat dela sig, hurra!!!
    Strålande! Nu är inte onsdag långt borta ! Men att de hinns göra PGS också, fattar det som att det tar 2 veckor, nån snabbvariant då eller?

Jaså värst i början tror du, nåja, får ta en dag i taget då.

Den 19 ska jag ta blodprov på nedregleringen, sen starta Menopur med lite högre dos än innan. Får väl se om mensen kommer då...de har inte sagt nåt om när mens ska komma. Ska ju få den normalt imorgon, ev på söndag. Inte fått bra info där tyvärr. Ska mejla dom nu faktiskt.
  • Maran73
    Pyret2017 skrev 2017-04-05 14:00:53 följande:

Hej igen,

Det här gäller egentligen för alla er som diskuterat immunförsvar!

Progesteronet hämmar ju också 'naturligt' immunförsvaret. Därför är det bra att tillföra extra progesteron om man man vill dels boosta på näringen till slemhinnan och fostret samt dämpa ner på immunförsvaret!

Utomlands är de ju mycket mer generösa på progesteron och jag tror verkligen att de har en poäng med det! Min väninna (som har 3 med ÄD) gav mig rådet att testa mina nivåer och boosta på om det låg för lågt. Jag testade i princip varje vecka från v4 och tog en extra progesteron (skulle ta 2 crinone/dag enl. ordination - så det blev 3/dag) fram till ca v.12 - sedan kunde jag se på testerna att kroppen själv gott och väl producerade progesteron! Min ordination är nu att ta 1/dag fram till vecka 30-32 - jag vet inte hur nödvändigt det är egentligen - mina värde är bra men det är vad kliniken ordinerat.

Kramar

Pyret, är allt ok med dig och dina, bor inte du i Stockholm?? Och Undrande också kanske? Så fruktansvärt!!!

Jag blev "inlåst" på jobbet ett par timmar då vi har kontoret på Kungsholmen, där det ju larmades om skottlossning (dementerades sen), samt att vi ligger mkt nära Cityterminalen. Sirener, folkmassor, polis och ambulans hela eftermiddagen.... Mkt obehagligt förstås, men tacksam att det inte var värre än så... stackars människor, finns inte ord...

Hoppas hoppas alla mår bra! <3
  • Maran73

Hallå igen! Ni får ursäkta alla detaljer och inlägg om våra små frön i Riga framöver, men bara MÅSTE dela med mig för det liksom... bubblar i mig hela tiden. Ha tålamod... Fina besked idag, har 9 frön av "very good quality" och 1 "middle". Toppen utgångsläge! Mycket glad. Och oändligt tacksam gentemot donatorn, den fantastiska kvinna som gjort det möjligt. <3

• Cakh
    Maran73 skrev 2017-04-08 18:48:14 följande:

Hallå igen! Ni får ursäkta alla detaljer och inlägg om våra små frön i Riga framöver, men bara MÅSTE dela med mig för det liksom... bubblar i mig hela tiden. Ha tålamod... Fina besked idag, har 9 frön av "very good quality" och 1 "middle". Toppen utgångsläge! Mycket glad. Och oändligt tacksam gentemot donatorn, den fantastiska kvinna som gjort det möjligt. <3

Så glad för din/er skull!!!!
  • Maran73
    Cakh skrev 2017-04-08 22:05:11 följande:

Så glad för din/er skull!!!!

Tack!

Hur känner du dig??

Själv tror jag att jag kan ha överskott av progesteron, kliniken kör ju dubbel dos mot det normala vid IVF, möjligt att det är pga att vi gör ÄD... Är iaf såååå trött! Sådär onormalt trött så man mår dåligt... Vilket tydligen är ett tecken på överskott. Jaja, det kan ju stabilisera sig, hoppas det!!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-08 23:18:25 följande:

Tänkte bara meddela att jag är Gravid !

JAAAAAAAAA!!!! Stort gigantiskt jättegrattis Undrande, så härligt! <3

Du höll oss verkligen på halster. Berätta meeeeeer, hur kändes det under ruvningen, något som fick dig att misstänka ngt åt ena eller andra hållet, tjuvtestade du och i så fall när, hur tog du S-HCG och hur fort gick det? Vad låg det på? Vill veta ALLT! Om du vill berätta förstås.

Snart vår tur, på onsdag. Insättning alltså. Spännande men känner mig som sagt helt väck av alla hormoner...
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-08 18:48:14 följande:

Det är så roligt så med alla detaljer, så fortsätt bara :) ( tycker jag i alla fall )

Ja det låter som du går på rosa moln nu ! Tänk om man kunde tacka dom personligen, det är otroligt att de gör detta.

Nu mådde jag illa igår också, så nu tror jag fan jag haft alla biverkningar man kan ha av Synarelan, och mensen kommer inte, så det måste väl betyda jag är nedreglerad då?? Skulle vilja komma in redan denna vecka för blodprovkoll å se. Hade du mens när du sprayade?

Skönt höra från dig eftersom du jobbar nära där dådet var, fattar inte hur människor tänker som gör sånt...mycket ledsamt för offrens familjer :(
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?