• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-11 02:28:43 följande:
    Nä, nu såg jag att Ryssland också har... vadheterdet...sluten? Undrande, hur snabbt fick du svar på S-HCG? Gick du till VC/gyn?
    Hallå där din nattsuddare :) !

Nu ska du till Riga imorgon, eller hur?

Hur har det gått med äggen, PGS och allt?
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-04-11 11:57:50 följande:

Hallå där din nattsuddare :) !

Nu ska du till Riga imorgon, eller hur?

Hur har det gått med äggen, PGS och allt?

Ha ha, natten var verkligen pest! Ibland blir ju mitt blodsocker alldeles för lågt och jag måste då dricka el äta ngt sött och vänta på att det går upp igen. Vilket ibland leder till att jag blir klarvaken...

Japp, imorgon är det dags! Om inget oförutsett inträffar... Väntar på dagens rapport, igår hade vi 9 embryos som var "all good", nr 10 utvecklades mkt långsamt så vi får se hur det blir m det. Enl mina beräkningar borde blastocyst stadie inträffa idag och sedan gör de PGS. Resultatet av det får vi inte veta förrän imorgon tippar jag på.

Spääääännande!!!
  • Superfurry
    Cakh skrev 2017-04-10 17:28:39 följande:

Hej på er!
    Just nu är mitt illamående bättre. Är kopiöst trött, framförallt på eftermiddagarna och tidig kväll, ont i brösten och molande typ mensvärk. UL är inbokat den 5/5, känns som en evighet tills dess.
    Kramen <3

Ja det var ett tag!! Men håller tummarna att allt går väl till dess!! :)
    Maran73 skrev 2017-04-11 12:40:45 följande:
    Ha ha, natten var verkligen pest! Ibland blir ju mitt blodsocker alldeles för lågt och jag måste då dricka el äta ngt sött och vänta på att det går upp igen. Vilket ibland leder till att jag blir klarvaken...

Japp, imorgon är det dags! Om inget oförutsett inträffar... Väntar på dagens rapport, igår hade vi 9 embryos som var "all good", nr 10 utvecklades mkt långsamt så vi får se hur det blir m det. Enl mina beräkningar borde blastocyst stadie inträffa idag och sedan gör de PGS. Resultatet av det får vi inte veta förrän imorgon tippar jag på.

Spääääännande!!!
    Oj Maran! insättning imorgon, hoppas verkligen att allt går väl :) hur många ska ni sätta in? Två? Såååå spännade! Händer mycket bra nu härinne, man blir sugen på att komma med goa nyheter man med :) Blir faktisk så glad över att det går så bra med äd för er som gjort det och trots att vi sagt att vi väntar tills hösten o vi nu ska göra det, så blir man sugen på att starta tidigare....

Får se helt enkelt!

Smurfen: hur går det för dig med biverkningar? Fått blödning än? När startar du med sprutor igen?

HA det fint alla!
  • Maran73

Hallå på er!!

Nu fick jag rapport från Riga, vi har hela TIO blastocyster!!!! WOW! Koordinatorns engelska är lite sådär, dvs ordningen på orden, så det är inte helt självklart men såvitt jag förstår är de även av mkt bra kvalité. Skrattande Eller iaf av bra kvalité.
    Så nu väntar PGS på alla tio, och så får vi se imorgon hur många som var normala. Känns som att iaf några stycken borde vara normala, vilket skulle ge några till frysen också. Drömmer 

Såååååååå himla glad att vi beslutade oss för ÄD!!! 

Furry, vi kommer bara att (ta i trä) sätta in ett embryo. För oss är det "the right thing to do" pga olika faktorer (diabetesen bl a som ju innebär en ökad risk). Högst individuellt det där hur man känner och tänker tror jag. Glad    

Så, nu håller vi tummarna att inget otrevligt och oförutsett inträffar och att jag återvänder till Sverige som ruvare! Kram på er!

• Pyret2017
    Maran73 skrev 2017-04-11 14:19:46 följande:

Hallå på er!!

Nu fick jag rapport från Riga, vi har hela TIO blastocyster!!!! WOW! Koordinatorns engelska är lite sådär, dvs ordningen på orden, så det är inte helt självklart men såvitt jag förstår är de även av mkt bra kvalité. Skrattande Eller iaf av bra kvalité.
    Så nu väntar PGS på alla tio, och så får vi se imorgon hur många som var normala. Känns som att iaf några stycken borde vara normala, vilket skulle ge några till frysen också. Drömmer 

Såååååååå himla glad att vi beslutade oss för ÄD!!! 

Furry, vi kommer bara att (ta i trä) sätta in ett embryo. För oss är det "the right thing to do" pga olika faktorer (diabetesen bl a som ju innebär en ökad risk). Högst individuellt det där hur man känner och tänker tror jag. Glad    

Så, nu håller vi tummarna att inget otrevligt och oförutsett inträffar och att jag återvänder till Sverige som ruvare! Kram på er!

Jaaa! Superkul! Insättning imorgon! Och 10 (!!!) blastos - det är ju kanon! Skrattande

När vi väl bestämde oss för ÄD och var på gång kände jag mig så lättad! Jag är såå otroligt glad att ni har kommit så här lång och att det ser så bra ut so far!

Det kommer bli kanon med 1 embryo. Vi valde ju också 1 mest för oro över komplikationer plus att vi kände att 1 är vad vi mäktar med nu! Men som sagt, alla känner olika och alla val är lika bra! En väninna till mig har stoppat in 2 och de växer båda, så hon ska få tvillingar - så gulligt!

Ha en trevlig resa nu! Och passa på att slappna av och ta det lugnt!

Jag vet inte vad de har för restriktioner i Riga men i St Petersburg så sa de - INGA lyft över 3 kg samt att jag måste dra ner på mitt tempo med 50% - ingen stress och inget brådska. Plus att jag inte får träna så att pulsen går upp för mycket - max snabba promenader (knappt i Power Walk fart) och vanliga promenader är bra! Kan vara bra att ha det i åtanke.

STORA KRAMAR
    Tänk, snart är du ruvare!

• Pyret2017
    Jessy01 skrev 2017-04-10 11:06:36 följande:

Superfurry kolla inboxen!

Har börjat tänka på ÄD då vårt senaste IVF gick åt skogen :(

Vet ni hur det är m öppen donator. Jag skulle vilja ha mycket info kring

donatorn dels för barnet och dels för att kunna matcha bra. Är detra möjligt? Vet ju att

tvärtom med spermier funkar det men är helt ny på detta m ÄD.

Kram!

Åh nej! Så tråkigt att det inte gick! Rynkar på näsanStora, stora kramar till dig, förstår vad du gått igenom! Hjärta

Vad gäller St Petersburg så har redan några andra svarat - dvs. donatorn är anonym och barnet kan inte kontakta dem senare i livet. Men man får väldigt mycket information om donatorn plus bilder. Men söker du öppen donator så har inte Ava Peter det iaf.

Hoppas du kan hitta en klinik som har det du önskar! Vi är många här som förhoppningsvis kan stötta och svara på frågor på vägen!

STOR KRAMAR
  • Pyret2017
    UndrandeSökare skrev 2017-04-09 14:50:39 följande:

Min koordinator sa efter insättningen att du skulle jag bara se till att må bra, göra saker jag blir glad av, inte leta gravidsymtom och inte tjuvtesta. Så jag gjorde som hon sa och det gick bra ! Tog blodhcg och det var 230. Så nu ska jag göra vul i v.7 eller v.8 för att se om det är 1 eller 2 hjärtan som slår. Det blir spännande ! Ska också ringa min läkare som lovat fixa remiss till specmvc till mig.

Lycka till alla itråden !!!

YESSS!!!!! Jag visste det! Eller.. när du inte skrev efter att du hade testdag så blev jag lite orolig först men sen tänkte jag på hur det var för mig, man måste smälta lite själv först så då tänkte jag 'No news are good news'!! Så glad för ditt plus och att du nu är i ruvarklubben! Bra HCG också!!

Det finns en bra site på nätet om man vill följa kurva med HCG. www.wantbaby.info/calculators/beta-hcg-levels
    Jag testade massor av olika siter men de flesta räknar inte in då HCG ska börja sjunka igen så vid ett av mina senare test så fick jag lite panik då en annan site indikerade att min stigning inte var enligt plan. Men i denna länken så räknar de med att det ska avtrappas då där såg allt normalt ut! Som sagt, länken endast om du känner dig sugen på att följa. Jag har ju sånt enormt kontrollbehov att jag tjuvtestade med gravtest första dagen man kunde göra det och sen så följde jag HCG 2 ggr i veckan.. Hahahhahaha lite väl kanske..! 

Så glad för dig!!! Stora, stora Grattiskramar till dig Undrande! Verkligen kul med så många på G och ruvare här i tråden nu!!

KRAMAR I MASSOR
  • Pyret2017

Min koordinator sa efter insättningen att du skulle jag bara se till att må bra, göra saker jag blir glad av, inte leta gravidsymtom och inte tjuvtesta. Så jag gjorde som hon sa och det gick bra ! Tog blodhcg och det var 230. Så nu ska jag göra vul i v.7 eller v.8 för att se om det är 1 eller 2 hjärtan som slår. Det blir spännande ! Ska också ringa min läkare som lovat fixa remiss till specmvc till mig.

YESSSS! Jag är så glad att höra att du fått ditt plus!!! Och bra HCG också!! Så glad att du också är en av ruvarna nu! Kul med så många i tråden! Glad

Jag förundras över att du klarade dig från tjuvtestning. Jag har så dålig karaktär att jag tjuvtestade första dagen det ens skulle vara möjligt med HCG i urinen (och fick ett s-v-a-g-t streck då!).. Jag följde faktiskt HCG också 1g per vecka till dag typ 30, och använde räknare på nätet (provade några olika men denna var bäst: http://www.wantbaby.info/calculators/beta-hcg-levels )(om du nu känner att du skulle vilja testa - det är ju lite stressande också men jag kunde inte hålla mig!)

Jag vet att du är on-top vad gäller progesteron och östrogen men jag vill ändå dela ett tips av en vän när jag äntligen fick plus med ÄD (du känner säkert till allt detta redan men om inte) och det var att följa progesteron och östrogen med blodprov (framför allt progesteron). Eftersom kroppen inte producerar något av dem själv efter ÄD så kan det vara bra att hålla koll på nivåerna därinne själv. Dessutom så 'förbrukar' man mer av de båda om man anstränger sig mycket till exempel så då blir det lägre nivåer för bebis. Jag har försökt att hålla mig relativt 'stilla' dvs. inte stressa runt och hålla på med fysiskt ansträngande saker utan har tagit det lugnt och skönt, gått promenader etc. Kliniken sa dessutom att jag inte fick lyfta mer än 3 kg så det har jag inte heller gjort! Jag kollade progesteron och östogen ca 1g per vecka. Viktigast av allt är att göra det när det det är dags för nedtrappning så att man har koll på att kroppen är redo att ta över. Min var det men jag förhalade ändå nedtrappningen, det gör ju ingen skada med extra progesteron (om man inte överdoserar KRAFTIGT).

Jag är så otroligt glad för dina nyheter!!! Stora stora GRATTIS kramar!
    Så spännande med UL om några veckor och få reda på om de är 1 eller 2 därinne!!
    KRAMAR

• Pyret2017

Alltså, nu fick du typ samma meddelande 2 ggr från mig. Det första försvann i cyberrymden så jag satte mig och skrev ett till och nu när det publicerats så ligger mitt första till dig där.. Nåväl, det är lite same-same men inte riktigt!
    KRAM på dig!
  • UndrandeSökare

Tack alla för grattis !

Maran - Du kan ta hcgblodprov på många olika ställen, tex Werlabs, eller be din gyn om hcgremisser, eller har du en bra VC kan du få ta provet där.
    Man brukar väl vanligtvis få provsvaret dagen efter, men det kan variera.
    Allt över 5 betyder gravid. Allt under betyder Inte gravid.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?