Maran73 skrev 2017-04-11 14:19:46 följande:
Hallå på er!!
Nu fick jag rapport från Riga, vi har hela TIO blastocyster!!!! WOW! Koordinatorns engelska är lite sådär, dvs ordningen på orden, så det är inte helt självklart men såvitt jag förstår är de även av mkt bra kvalité.
Eller iaf av bra kvalité.
Så nu väntar PGS på alla tio, och så får vi se imorgon hur många som var normala. Känns som att iaf några stycken borde vara normala, vilket skulle ge några till frysen också.
Såååååååå himla glad att vi beslutade oss för ÄD!!!
Furry, vi kommer bara att (ta i trä) sätta in ett embryo. För oss är det "the right thing to do" pga olika faktorer (diabetesen bl a som ju innebär en ökad risk). Högst individuellt det där hur man känner och tänker tror jag.
Så, nu håller vi tummarna att inget otrevligt och oförutsett inträffar och att jag återvänder till Sverige som ruvare! Kram på er!
Jaaa! Superkul! Insättning imorgon! Och 10 (!!!) blastos - det är ju kanon!
När vi väl bestämde oss för ÄD och var på gång kände jag mig så lättad!

Jag är såå otroligt glad att ni har kommit så här lång och att det ser så bra ut so far!
Det kommer bli kanon med 1 embryo. Vi valde ju också 1 mest för oro över komplikationer plus att vi kände att 1 är vad vi mäktar med nu!

Men som sagt, alla känner olika och alla val är lika bra! En väninna till mig har stoppat in 2 och de växer båda, så hon ska få tvillingar - så gulligt!
Ha en trevlig resa nu! Och passa på att slappna av och ta det lugnt!
Jag vet inte vad de har för restriktioner i Riga men i St Petersburg så sa de - INGA lyft över 3 kg samt att jag måste dra ner på mitt tempo med 50% - ingen stress och inget brådska. Plus att jag inte får träna så att pulsen går upp för mycket - max snabba promenader (knappt i Power Walk fart) och vanliga promenader är bra! Kan vara bra att ha det i åtanke.
STORA KRAMAR
Tänk, snart är du ruvare!