• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • UndrandeSökare

Nej, jag har inte prövat "allt" i immunväg, men vissa immunmediciner som används i Aten kanske inte är sånt man vill utsätta sin kropp för. Du som jobbar på apotek kanske känner till mediciner som Neupogen eller Humira. Det är sånt man ger till hivpatienter, cancerpatienter etc. Sänker immunförsvaret rejält.

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-08 22:38:15 följande:

Nej, jag har inte prövat "allt" i immunväg, men vissa immunmediciner som används i Aten kanske inte är sånt man vill utsätta sin kropp för. Du som jobbar på apotek kanske känner till mediciner som Neupogen eller Humira. Det är sånt man ger till hivpatienter, cancerpatienter etc. Sänker immunförsvaret rejält.

Jo, Humira känner jag till men Neupogen är lite efter min tid. Är ju byråkrat nu så hänger inte riktigt med i det allra senaste. Nä, Humira är inte direkt ngt första linjen-preparat... Neupogen kan jag inte alls förstå att man använder, HIV- och Cancerpatienter behöver ju BOOSTA sitt immunförsvar vilket Neupogen hjälper till med... men det är säkert ngt jag missat.

Hur som helst, intressant att se vad de säger! Kram
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-09 09:04:22 följande:
    Jo, Humira känner jag till men Neupogen är lite efter min tid. Är ju byråkrat nu så hänger inte riktigt med i det allra senaste. Nä, Humira är inte direkt ngt första linjen-preparat... Neupogen kan jag inte alls förstå att man använder, HIV- och Cancerpatienter behöver ju BOOSTA sitt immunförsvar vilket Neupogen hjälper till med... men det är säkert ngt jag missat.

Har fått svar från Dr D. Men det är som vanligt alla fertilitetsproblem enligt honom är pgr av immunattack och det enda han använder mot det är bara mer Intralipider. Men intralipiddropp funkar fel i min dropp. Istället för att förbättra inplantation så förhindrar det inplantation på mig och då har han inget annat att erbjuda. Det var därför jag gick vidare till AvaRiga och inte använde dropp denna gång. Jag blir nämligen inte gravid om jag använder dropp men gravid om jag inte använder det !

Intralipid är en svensk produkt som används normalt som näringsdropp och ges till för tidigt födda barn och undernärda människor. MEN det trycker även ner kroppens Lymfocyter och kan då förhindra en immunattack.
    Man tar regelbundet blodprover för att mäta blodvärdena och mailar sen resultaten till Dr D och han ordinerar sen när man ska ta dropp och hur mycket.
    Vanlig dos är 200ml IL utblandat med 100ml NaCl tas i droppform genom infart satt av sjuksköterska. För många kvinnor som har immunproblem så funkar detta men inte hos mig. Dr D har då inget mer att erbjuda har han sagt.

www.fass.se/LIF/product&userType=2&nplId=19640224000035&docType=7&scrollTopPosition=624&nplPackId=20140113101585
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-09 09:04:22 följande:

Hos immunpatienter finns både de som har upprepade missfall samt de som aldrig plussar. Dvs immunförsvaret är för starkt och stöter bort alla embryon,
    så de kan inte ens fästa. Då blir det bara minus. Tror man använder Neupogen och Humira i dessa fall.

Hos patienter med upprepade missfall är immunförsvaret felaktigt men det tillåter åtminstone att embryot fäster, men inte mer och sen blir det missfall.
    Om inte Intralipider funkar i detta fall kan man använda IVIG istället men Dr D sysslar inte med det för det är en blodprodukt. Googla på IVIG så hittar du mer info.

För bästa info köp och läs denna bok "Is your body babyfriendly av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren i USA som började behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet.
    Boken finns på Bokus och Adlibris för 200kr.
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-09 09:43:55 följande:

Har fått svar från Dr D. Men det är som vanligt alla fertilitetsproblem enligt honom är pgr av immunattack och det enda han använder mot det är bara mer Intralipider. Men intralipiddropp funkar fel i min dropp. Istället för att förbättra inplantation så förhindrar det inplantation på mig och då har han inget annat att erbjuda. Det var därför jag gick vidare till AvaRiga och inte använde dropp denna gång. Jag blir nämligen inte gravid om jag använder dropp men gravid om jag inte använder det !

Intralipid är en svensk produkt som används normalt som näringsdropp och ges till för tidigt födda barn och undernärda människor. MEN det trycker även ner kroppens Lymfocyter och kan då förhindra en immunattack.

Man tar regelbundet blodprover för att mäta blodvärdena och mailar sen resultaten till Dr D och han ordinerar sen när man ska ta dropp och hur mycket.

Vanlig dos är 200ml IL utblandat med 100ml NaCl tas i droppform genom infart satt av sjuksköterska. För många kvinnor som har immunproblem så funkar detta men inte hos mig. Dr D har då inget mer att erbjuda har han sagt.

www.fass.se/LIF/product&userType=2&nplId=19640224000035&docType=7&scrollTopPosition=624&nplPackId=20140113101585

Vad trist! Men du planerar iaf att försöka igen som jag förstår det?
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-09 10:57:58 följande:
    Vad trist! Men du planerar iaf att försöka igen som jag förstår det?
    Inte med Dr Ds hjälp, eftersom hans behandling inte funkar på mig.

Har kontaktat kliniken Serum i Aten också (större konkurrerande klinik) och förklarade min situation och frågade vad de föreslår.
    De föreslår GCSF dagliga injektioner or IVIG. Googla så får du veta mer.

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-09 11:17:45 följande:

Inte med Dr Ds hjälp, eftersom hans behandling inte funkar på mig.

Har kontaktat kliniken Serum i Aten också (större konkurrerande klinik) och förklarade min situation och frågade vad de föreslår.

De föreslår GCSF dagliga injektioner or IVIG. Googla så får du veta mer.

Ah, ok! Då kanske det finns mer hjälp att få. Håller alla tummar jag har att det ska lösa sig.
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-09 13:13:07 följande:
    Ah, ok! Då kanske det finns mer hjälp att få. Håller alla tummar jag har att det ska lösa sig.
    Inte säker på det. Har du googlat så du vet vad jag pratar om?
    Dessa behandlingar kan ge svåra biverkningar.

IVIG är en blodprodukt och jag är inte sugen på att injicera andra människors blod i mig.
    www.fass.se/LIF/substance&substanceId=IDE4POH7UBGWKVERT1

GCSF är tex Neupogen.
    www.fass.se/LIF/product&specId=&nplId=20010629000231

Plus att Serum håller på med hysto och HÖGA doser penicillin/antibiotika
    under LÅNG tid.
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-09 14:10:55 följande:

Inte säker på det. Har du googlat så du vet vad jag pratar om?

Dessa behandlingar kan ge svåra biverkningar.

IVIG är en blodprodukt och jag är inte sugen på att injicera andra människors blod i mig.

www.fass.se/LIF/substance&substanceId=IDE4POH7UBGWKVERT1

GCSF är tex Neupogen.

www.fass.se/LIF/product&specId=&nplId=20010629000231

Plus att Serum håller på med hysto och HÖGA doser penicillin/antibiotika

under LÅNG tid.

Nej, det har jag inte hunnit med. Och var väl egentligen mest nyfiken på om du öht hade några alternativ som du övervägde. Men förstår, det låter inte särskilt lockande... Grekland är ju värsta antibiotika boven i Europa! Inte förvånad...
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-09 14:47:59 följande:
    Nej, det har jag inte hunnit med. Och var väl egentligen mest nyfiken på om du öht hade några alternativ som du övervägde. Men förstår, det låter inte särskilt lockande... Grekland är ju värsta antibiotika boven i Europa! Inte förvånad...
    Enda 3 realistiska alternativen just nu är:

1. Prata med en av läkarna på Serum och höra om de har något vettigt att komma med för mig.

2. Köra min egen version av Dr Ds behandling och börja med alla mediciner samma dag jag plussar. Gjorde så 2016 och då såg allt bra ut, normalstort foster, normal hinnsäck, normaltjock slemhinna men inga hjärtslag. Troligen pgr av dåliga spermier, eftersom AvaRiga upptäckte det i sitt spermatest sen 2017.
    Vet ju hur jag ska sköta medicinerna och hans blodprover på egen hand.
    Enda problemet är att jag måste göra insättning i normal cykel för att det ska funka och då krävs fler ultraljud och är inte säker på att AvaRiga har bra koll på när embryona ska sättas in i normal cykel.

ÄL+5 dagar verkar de inte lyssna på.
    De verkar köra efter sin egen metod. Sätter de in embryona försent så kommer det inte funka av den anledningen. Hos IvfRiga verkar se sätta in embryona 5 dagar innan mens i naturlig cykel och det är försent.

3. Ge upp och strunta i fler försök.

Vi får se hur det blir.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?