Här är det full action! Bara man inte loggar in några dagar så har man massor att läsa!
Flisan9113 skrev 2017-05-10 15:59:44 följande:
Ja jag är nöjd med äggen och blastocysterna men de små rakarna ska ju fastna också. Det är det vi "tränar på nu", tillsammans på Yoga, jag och mina blastocyster.
Bra med äggreserv och det har jag men som jag förstår det är det ju viktigast att det finns ETT, 1, enda vinnar ägg. Eller hur :o)) The Winner takes the all.
Skönt att höra att jag inte är ensam i att stöta bort min syster/folk i denna skrämmande process. Det som är konstigt är att omgivningen verkar helt oförstående...
Jag bor i Malmö och jag får ju inte gå i Sverige då jag är 42 år. Eller hur menar du?
Som du märker så struntar jag i det tekniska nu, heheh och citerar.
Ha en fin onsdag.
Hej Flisan! Ja som jag har förstått så kan man få göra IVF om man är över 42 i Sverige :) Vi gör i Danmark dock och trist att du har så trista erfarenheter av Storken, själv har jag bara hört gott om dem! Jag går på CFC Copenhagen fertility center, och kan tycka att dem är opersonliga, stressade ibland och rullande band bebisfabrik de med, men stora plusset med CFC är att de är villiga att prova lite annorlunda metoder....
Smurfen: kan tycka som föregående talare att de borde ha gjort ICSI på äggen när de var så få.. Men detta hände oss också under vårt första försök. De gjorde vanligt IVF och då blev bara ett ägg befruktad men den delade sig inte. Fy vad trist med din man. Trist att behöva slåss på två fronter. Med detta vi alla kämpar med och med en partner som inte vill vara med. Jag skulle nog tänka som dig så det är inget du ska må dåligt av.Din dröm är att bli mamma och om partnern inte vill vara med ja då får man lösa det själv. Sa dem något om kvaliteten på äggen också?
Maran: här går det undan med din graviditet. Håller tummarna så hårt för att det går hela vägen utan fler incidenter som den sist! Men har nu undrat några ggr om du fortsätter att ha spottings? :)
Undrande: ok, det finns en vilja att försöka fler ggr då. Jag är mycket imponerad av din kämparglöd! Jag tror på dig! Det tar sig ofta så det måste ju gå hela vägen snart. även om man då måste ta till tunga tunga artilleriet. Men bra plan att ta det lugnt i sommar.
Ego: här är man på dag 14 utan mens och fortfarande hög temp, men detta hände förra månaden också och mensen kom så jag tror inte att det har blivit nåt (skulle ju vara en mirakel!). Är dock lite nervös att OM miraklet hände så blev jag rispad och om detta skulle kunna störa det lilla embryot, men ja önsketänkande. Mensen kommer snart Furry så inte tänka så! Har spottings men dessa har jag haft sen rispningen så jag vet ej ifall det är mens eller rester sen rispningen... ahhhh. MEn ja när mensen kommer ska vi starta vårt fjärde besök (omg fjärde!!!!)
Ja ha en fin söndag tjejer nu ska jag springa i parken!!