• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-05-03 19:13:03 följande:

Hur gick det ?? Hoppas det inte är ngt illavarslande! Tänker på dig!

Ingen aning, har inte fått komma in t läkare ännu... Gaah! Hur känns det i kvinnodelarna?? Själv mådde jag bra första dagarna, men blev ganska... matt och konstig ett tag efter. Vilket förstås gick över, men ta det lite lugnt iaf!
  • Maran73

Guuuud vad tråkigt jag har! Mannen ligger och SNARKAR bredvid mig. Stön! En läkare på plats så detta lär ta tid...

• UndrandeSökare

Smurfen - Skönt att höra att äggplocket gick bra!

Superfurry- Det kan vara så att kortison inte är receptfritt i Spanien. Det vet jag faktiskt inte, har aldrig varit i Spanien eller platser som hör till Spanien. Däremot har jag läst om andra som köpt Utrogestan receptfritt, men inte om några andra mediciner.

Maran - Tråkigt att du fått blödningar. Förstår att du är orolig. Hur har det gått på Södersjukhuset? Har du varit inne på vul nu? Kunde de se en hinnsäck?

• UndrandeSökare

Maran - Är du på gynakuten? Eller vanliga akuten? Sitter du i väntrummet eller har du kommit in och ligger i en patientsäng? Mannen som snarkar, är det din sambo eller patienten bredvid?

Hoppas allt går bra.

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-03 20:33:37 följande:

Maran - Är du på gynakuten? Eller vanliga akuten? Sitter du i väntrummet eller har du kommit in och ligger i en patientsäng? Mannen som snarkar, är det din sambo eller patienten bredvid?

Hoppas allt går bra.

Halloj! På gyn akuten, och det är min man som snarkar, eller ja, snarkade är det nu, han har blivit hemskickad en sväng för att hämta medicinerna och lite annat (vi bor mkt nära SöS). I väntrummet sitter jag med min telefon...
  • UndrandeSökare

Vad jobbigt! Är det fullt med folk i väntrumet också?

Ingen förtur om man blöder och är orolig för missfall?

Skicka meddelande till mannen och be att han tar med sig en kudde till föreslår jag, så du kan vila lite skönare.

Drick vatten om du kan. Har du fortfarande ont i ryggen och förhöjd temp?

• Maran73

Hej på er! SÅ lättad, allt tycks vara helt ok därinne! Läkaren såg ngt som KAN vara en liten spricka vid livmodertappen, plus lite gammalt/torkat blod men inget annat konstigt. Kan vara därifrån men även bero på alla hormoner sa hon... irriterade slemhinnor? Och, vi såg ett litet hjärta!!! <3 SÅ häftigt! <3 Och en fin hinnsäck som mätte exakt på dagen som den borde vara (v 5+6), och gulekropp. Allt annat, livmoder, äggstockar etc såg bra ut, HCG nääästan dubblerats som det ska, var iaf helt ok. Och alla värden ok, inga infektioner el så. Nu rasa isäng, helt slut... KRAM

• Superfurry
    Maran73 skrev 2017-05-03 18:43:27 följande:

Hej tjejer! Nu kommer ett nervöst depp-inlägg med ego-tema...

Sitter i väntrummet på gyn akuten då jag började blöda imorse... Mejlade kliniken som bad mig göra VUL om det gick, så jag ringde Södersjukhuset (överdrev kraftigt annars kommer man ju ingen vart!) och, ja... här sitter vi nu. Har inte ont bortsett fr ett lätt molande över ryggslutet och i slidväggarna (har så ibland normalt) vilket dykt upp kortare stunder, men inget att tala om direkt. Blödningen lugnat sig också, bara lite nu. Lätt förhöjd temp och blodtryck, det sista tror jag beror på stressen faktiskt, hoppas det iaf! Detta kan gå precis hur som helst känner jag! Usch...

Åhh nej Maran!! Hoppas hoppas att det inte är något allvarligt utan bara blödning (bara och bara) men läst att det kan vara ganska vanligt. Trist ändå!!! Tänker på dig ja me' en massa kramar <3
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-03 23:33:16 följande:

Åhh nej Maran!! Hoppas hoppas att det inte är något allvarligt utan bara blödning (bara och bara) men läst att det kan vara ganska vanligt. Trist ändå!!! Tänker på dig ja me' en massa kramar <3

Tack snälla! Allt såg ok ut! Se inlägget ovan. Kram!
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-03 23:30:29 följande:

Hej på er! SÅ lättad, allt tycks vara helt ok därinne! Läkaren såg ngt som KAN vara en liten spricka vid livmodertappen, plus lite gammalt/torkat blod men inget annat konstigt. Kan vara därifrån men även bero på alla hormoner sa hon... irriterade slemhinnor? Och, vi såg ett litet hjärta!!! <3 SÅ häftigt! <3 Och en fin hinnsäck som mätte exakt på dagen som den borde vara (v 5+6), och gulekropp. Allt annat, livmoder, äggstockar etc såg bra ut, HCG nääästan dubblerats som det ska, var iaf helt ok. Och alla värden ok, inga infektioner el så. Nu rasa isäng, helt slut... KRAM

Skönt att höra att det gick bra. En spricka vid livmodertappen? 
    Sa läkaren om det kan ha någon inverkan på graviditeten eller förlossningen?
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?