• mariama

BIM 17-24 november?

Hej! Är det någon mer som har BIM någon gång mellan 17 och 24 november? Kul att följas åt tills dess, själv har jag BIM runt 20 november. Vi kan väl skriva här och peppa varann? 

Vet att det finns BIM november-tråd men det vore kul att skapa lite sammanhållning i en mindregrupp där vi har BIM inom ganska liknande dagar :) Hör av er! :)

• Svar på tråden BIM 17-24 november?
  • Anonym (Emma)
    Too tiki skrev 2016-11-14 20:05:22 följande:

Min tapp var hård förra månaden innan mens. Vet inte hur den var runt ÄL men denna månad är den mjuk men än så länge är jag bara på ÄL +3 så den kanske kan ändras och bli hård så småningom.

Okey! Det är så svårt att veta, jag lyckades aldrig tyda i all test jag hittat hur den ska vara ifall man är gravid haha.. men det kanske är helt individuellt också..
  • Anonym (PA)

Hej

Hade bim i fredags och fortfarande negativa tester. Någon som varit med om liknande? Man blir tokig. Har lite mensvärk annars inga symtom.

• Anonym (Tredje gången gillt)

Jag har också negativt men bim imorgon (använt gravidtester.se) men väldigt bubblig mage och inte direkt mensvärk utan mer värk i magen svårt att förklara känns som att hoppet är slut men känns ändå som att hoppet finns.

• Too tiki
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-14 21:19:16 följande:
    Okey! Det är så svårt att veta, jag lyckades aldrig tyda i all test jag hittat hur den ska vara ifall man är gravid haha.. men det kanske är helt individuellt också..
    Hittade detta på en annan tråd i FL.

Före ägglossning är livmodertappen:

* stängd
    * hård som nästippen
    * lågt placerad
    * torr eller lite fuktig
    * kan vara lite bakåtvänd
    * rosaröd i färgen

Någon dag före under ägglossningen är livmodertappen:

* öppen
    * mjuk som läpparna
    * högt placerad i slidan
    * väldigt hal /våt 
    * centrerad i slidan
    * rosaröd i färgen

Efter ägglossningen är livmodertappen:

* stängd
    * hård som nästippen
    * lågt placerad
    * torr eller lite fuktig
    * kan vara lite bakåtvänd
    * rosaröd i färgen

Strax före och under menstruationen är livmodertappen:

* öppen
    * hård som nästippen
    * lågt placerad
    * fuktig pga. blodet
    * kan vara bakåtvänd
    * rosaröd i färgen

Vid Graviditet är livmodertappen:

* helt stängd till någon dag före födseln
    * torr eller lite fuktig
    * lågt placerad
    * kan vara bakåtvänd
    * blålila i färgen

Hoppas att skillnaden jag känner nu mot förra gånger är et tecken på graviditet men eftersom jag bara kände precis innan mens är det ju svårt att jämföra. Har sjukt ont i vänster sida idag. Som mensvärk fast tom lite värre. Lite väl tidigt om det skulle vara implantation då jag troligtvis bara är på ÄL+3...Hoppas dagarna går fort nu till helgen för då kommer jag testa. Vet att det är tidigt men jag kan verkligen inte låta bli, har tom beställt två clearblue early
  • nr 3

Jag fick äntligen förväntade +'ET dock väldigt svagt men ett + :D
  • Anonym (Bim 18:e)
    nr 3 skrev 2016-11-15 07:59:16 följande:

Grattis vad roligt!!!!!
  • AlexSthlm
    nr 3 skrev 2016-11-15 07:59:16 följande:

Grattis!!

Här blev det också ett svagt men superfint plus (eller streck :P) idag!! Kan inte fatta det, är helt skakis nu!

Svar på tråden BIM 17-24 november?