• mariama

BIM 17-24 november?

Hej! Är det någon mer som har BIM någon gång mellan 17 och 24 november? Kul att följas åt tills dess, själv har jag BIM runt 20 november. Vi kan väl skriva här och peppa varann? 

Vet att det finns BIM november-tråd men det vore kul att skapa lite sammanhållning i en mindregrupp där vi har BIM inom ganska liknande dagar :) Hör av er! :)

• Svar på tråden BIM 17-24 november?
  • AlexSthlm
    Anonym (Bim 18:e) skrev 2016-11-13 13:14:45 följande:

Kan jag testa idag med cb tidigt? Utan morgonurin? Är det ens värt att testa?

Testa kan man alltid göra men jag skulle väntat till imorgon. Tog cb tidigt idag med morgonurin och det var så svagt så jag ändå inte riktigt ser det som ett plus. Skadar inte att vänta en dag extra :)
  • varje
    Anonym (Anonym nu i början ;)) skrev 2016-11-13 12:55:30 följande:
    Hej då har vi bim samma dag ???? när planerar du att testa?

Självklart finns chansen att du är gravid. Håller tummarna för dig

Har själv massa symtom men det hade jag förra månaden oxå och då va jag inte gravid hoppas det blir plus denna.månaden istället ????
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-13 12:42:14 följande:

Hej!

Jag har bim nu på lördag den 19, ev den 20de/11.

Jag började med cb äl test med dubbel hormon indikator den 26/10, den 27de började det med blinkande gubbe och efter 8 dagars testade fick jag en fast smiley den 3/11, trodde den inte skulle dyka upp alls. Vi hade sex ett par gånger fram tills den fasta symbolen och även samma dag som den visades.

Har varit skengravid de senaste månaderna så vågar inte tro att det blivit något denna gång heller, har dock förut inte varit helt säker på om vi har lyckats få till det under äl, detta var min första gång med äl test. I förrgår fick jag ett extremt hugg, eller rättare sagt 3-4 st, längst ner i magen på höger sida, gjorde verkligen superont. Lägg till extrem trötthet, mkt saliv i munnen, och lite huvudvärk och en annorlunda känsla i kroppen. Vad tror ni ? Vill inte bli besviken ännu en gång och är så trött på mig själv som inbillar mig så mkt varje månad !:/

Hej båda!

Jag har bim samma dag och har också tagit äl test. Fick fast glad gubbe den 3.e november. Låg då två gånger. Tror inte det har tagit sig för mig denna månaden. Men era symtom låter helt klart som om det är något på gång! Kul att följas åt.

Hur är era flytningar just nu? (ursäkta). Mina trosor är som om jag har kissat på mig i flera dagar.
  • Anonym (Anonym nu i början ;))
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-13 13:13:32 följande:

Hej va kul!!

Jag vet faktiskt inte, den extremt otåliga sidan utav mig hade helst velat testa dagen efter äl haha, men jag vet faktiskt inte, sugen att testa i morgon eller tisdag men är.lite feg också:p..

När har du tänkt att testa?

Tack och desamma!!

Vad har du för symptom? Jag är så skeptisk till mig själv eftersom man är inne på 6e månaden då man tror att man varit gravid haha.

Hoppas det är vår tur nu med att få en liten sommarbebis!:)

Jag är orolig testa i går och idag men inget plus naturligt vis är ju förtidigt och vet ju det men kan liksom ändå inte hindra testomanen inom mig ahaha

Symtom

Mens liknande smärta men mestadels bara på kvällen

Svagt illamående

Ömande bröst (börja idag)

Samt lite uppsvälld över magen lite svårt att beskriva men känner liksom en tyngd kännsla i magen

Ja hade vart mys med en liten sommar bäbis

Orolig = otålig hahha

varje skrev 2016-11-13 13:36:39 följande:

Hej båda!

Jag har bim samma dag och har också tagit äl test. Fick fast glad gubbe den 3.e november. Låg då två gånger. Tror inte det har tagit sig för mig denna månaden. Men era symtom låter helt klart som om det är något på gång! Kul att följas åt.

Hur är era flytningar just nu? (ursäkta). Mina trosor är som om jag har kissat på mig i flera dagar.

Hej. Va kul

Har faktist inte märkt någon direkt skillnad på flygningarna just nu men vet att ökad flytning är ett av graviditets tecken man kan få håller tummarna för oss alla nu
  • Anonym (Emma)
    varje skrev 2016-11-13 13:36:39 följande:

Hej båda!

Då fick vi fast gubbe på samma dag, jag inbillar mig såklart att de inte kan ha blivit något eftersom vi inte låg varken på fredag eller lördag, det är.väl någon utav de dagarna man skulle ha haft äl..

Jag va på ett vul veckan innan äl för jag trodde att jag fått en cysta ännu en gång pga smärtan men de va inte fallet, gyn sa att jag hade väldigt många ägg blåsor och eftersom jag har regelbunden cykel så finns de stora chanser att bli gravid då..

Men då tycker jag ju att jag redan borde blivit det. Haha..

Får helt enkelt se, vill egentligen testa idag men vågar inte hoppas..

Jag försöker minnas hur de va när jag plussade med min dotter 2009, men kan inte minnas om de va före eller efter bim är. Men vet att det var extremt tidigt så jag fick hyperemesis gravidarum väldigt tidigt i graviditeten..

Jag håller tummarna för er båda också!!

Är det era första barn eller har ni sen innan?:)
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-13 13:52:14 följande:

Då fick vi fast gubbe på samma dag, jag inbillar mig såklart att de inte kan ha blivit något eftersom vi inte låg varken på fredag eller lördag, det är.väl någon utav de dagarna man skulle ha haft äl..

Jag va på ett vul veckan innan äl för jag trodde att jag fått en cysta ännu en gång pga smärtan men de va inte fallet, gyn sa att jag hade väldigt många ägg blåsor och eftersom jag har regelbunden cykel så finns de stora chanser att bli gravid då..

Jag försöker minnas hur de va när jag plussade med min dotter 2009, men kan inte minnas om de va före eller efter bim är. Men vet att det var extremt tidigt så jag fick hyperemesis gravidarum väldigt tidigt i graviditeten..

Och just de, mina flytningar är.ganska rikliga men det är ganska normalt i mitt fall, oavsett graviditet eller inte . :)
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-13 13:52:14 följande:

Jag vet att jag testa som en toka med min sista Lil kille med men fick inget plus ? förens 3 dagar innan bim och då ett super svagt som knappt gick att tyda så jag borde ju vänta hahah men man vill ju såå gärna hu

Jag har 3 pojkar 10, 5, 2 år är dem
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Anonym nu i början ;)) skrev 2016-11-13 14:01:11 följande:

Jag vet att jag testa som en toka med min sista Lil kille med men fick inget plus ? förens 3 dagar innan bim och då ett super svagt som knappt gick att tyda så jag borde ju vänta hahah men man vill ju såå gärna hu

Jag har 3 pojkar 10, 5, 2 år är dem

Det är ju synd att test är så dyra så man inte kan köpa på sig hur många som helst haha..

Vet att jag hade en provsticka när jag plussade med dottern, så tror det blir ett sånt nu med om jag testar och inte väntar tills efter bim. Blir riktigt imponerad av mig själv om jag lyckas hålla mig ????.. haha

Är de någon som vet ifall ökad saliv mängd är ett synptom?

Känns som man letar i varenda vrå i kroppen efter något, ganska dumt egentligen men...
  • Cissi2801

Hej alla glada.. Nu var det ett tag sedan jag skrev i denna tråden..

Jag märkte att jag fick en liten blödning, den var ljust rosa.. Kan det varit en nidblödning tro?? Återkommer när det närmar sig.. Mina andra symtom är större och ömmande bröst, humörsvägningar.. Kan även vara pms...

Lycka till till er andra som också jobbar på plusset..

Svar på tråden BIM 17-24 november?