• mariama

BIM 17-24 november?

Hej! Är det någon mer som har BIM någon gång mellan 17 och 24 november? Kul att följas åt tills dess, själv har jag BIM runt 20 november. Vi kan väl skriva här och peppa varann? 

Vet att det finns BIM november-tråd men det vore kul att skapa lite sammanhållning i en mindregrupp där vi har BIM inom ganska liknande dagar :) Hör av er! :)

• Svar på tråden BIM 17-24 november?
  • anna7607

Hoppar in här jag med. Bim 22a... försök nr 18 med två mf. Nio långa dagar kvar.

• Sally8585

Bim 16/11. Så 3 dagar kvar. Testade negativt idag. Stön. Orkar inte mer haha! 3 försöket för oss. Jag är så otålig. De andra 3 barnen bara kom till på första. Är 31 år så åldern spelar väl in också :(

• Anonym (Anonym nu i början ;))
    Sally8585 skrev 2016-11-13 15:26:43 följande:

Bim 16/11. Så 3 dagar kvar. Testade negativt idag. Stön. Orkar inte mer haha! 3 försöket för oss. Jag är så otålig. De andra 3 barnen bara kom till på första. Är 31 år så åldern spelar väl in också :(

Åå då är vi i samma ålder med lika många barn sedan innan upplever oxå att jag har svårare att bli gravid denna gången medans dem andra blev till på första försöket har vi försökt med 4 i 4 månader nu
    Sally8585 skrev 2016-11-13 15:26:43 följande:

Fast än kan du plussa beroende på hur tidigt hormonerna stiger så chansen till pluss är ju inte borta än
  • Sally8585
    Anonym (Anonym nu i början ;)) skrev 2016-11-13 16:40:13 följande:

Åå då är vi i samma ålder med lika många barn sedan innan upplever oxå att jag har svårare att bli gravid denna gången medans dem andra blev till på första försöket har vi försökt med 4 i 4 månader nu

Är 4:an väldigt envis tro? ;) Ja jag vet. Än är det inte kört. Men har verkligen inga symtom. Brukar alltid ha det klassiska :( Men ska testa ända tills mensen dyker upp såklart! När har du bim?
    Sally8585 skrev 2016-11-13 16:52:03 följande:

Är 4:an väldigt envis tro? ;) Ja jag vet. Än är det inte kört. Men har verkligen inga symtom. Brukar alltid ha det klassiska :( Men ska testa ända tills mensen dyker upp såklart! När har du bim?

Ja verkar inte bättre hahah

Bim den 19 men har redan testat 2 gånger fast jag vet ju att det är rätt omöjligt att plussa redan nu men det kommer jag glömma av i morgon och testa igen hahah

Spännande håller tummarna för dig
  • varje
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-13 13:52:14 följande:
    Då fick vi fast gubbe på samma dag, jag inbillar mig såklart att de inte kan ha blivit något eftersom vi inte låg varken på fredag eller lördag, det är.väl någon utav de dagarna man skulle ha haft äl..

Jag va på ett vul veckan innan äl för jag trodde att jag fått en cysta ännu en gång pga smärtan men de va inte fallet, gyn sa att jag hade väldigt många ägg blåsor och eftersom jag har regelbunden cykel så finns de stora chanser att bli gravid då..

Men då tycker jag ju att jag redan borde blivit det. Haha..

Får helt enkelt se, vill egentligen testa idag men vågar inte hoppas..

Jag försöker minnas hur de va när jag plussade med min dotter 2009, men kan inte minnas om de va före eller efter bim är. Men vet att det var extremt tidigt så jag fick hyperemesis gravidarum väldigt tidigt i graviditeten..

Jag håller tummarna för er båda också!!

Är det era första barn eller har ni sen innan?:)
    hahaha! Det låter som du och jag har gjort samma "misstag" att inte ligga fredag och lördag. Man vet ju inte om det har lyckats ta ändå.
    Det är lurigt med ägglossningstest då man har legat och sovit i x antal timmar innan det ger utslag (jag använder cb med morgonurin). Vad jag har förstått släpper inte ägget förrän efter x antal (?) timmar efter att det har blivit glad gubbe? Tyckte jag hade smärta på lördagen och förstod att det var ägglossning. Är det bättre att ha sex då kanske, eller är det försent? Hur tänker du att du skulle gjort för att maximera dina chanser?

Nu hoppas vi så klart att du inte behöver fler försök, och att det tar denna månaden!

Detta är vårt första barn men jag har varit gravid en gång tidigare för ca 7 år sedan. Kommer då ihåg att jag visste långt innan jag fick plus. Kunde nästan inte ha knäppta byxor runt bim och det kändes som en liten fjäril i min mage. Plussade långt efter bim den gången. Denna gången känns ingenting.
  • Anonym (Elli)

Jag har bim vid 18-19 någon gång. Är det någon som har erfarenhet av clearblue early? Jag kommer inte kunna hålla mig enda till bim!

• mosterJenny

Detta är 4:dje försöket med barn nr 1 men eftersom jag har en lång cykel på 48 dagar så har vi försökt under mer än "bara" 4 månader...

En lång väntan och inte så lätt att pricka som ni förstår. Men den här gången har jag både använt ÄL-stickor och tempat och vi fick till det med varannan dag kring denna tid. Alltid nåt :)

BIM 22-23/11 så nu håller vi tummarna. Känner ingenting än så länge och jag kommer vänta in mensen om den nu ändå ska komma för att slippa bli för besviken med ett test!

Svar på tråden BIM 17-24 november?