• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-13 09:07:40 följande:
    Tack <3 sitter och väntar nu. Hoppas läkaren kommer snart..
    lycka till!
  • hope88
    jagkan skrev 2016-12-13 09:05:54 följande:

åh vad spännande! Det är ju evigheter dit för mig, inte förrän i februari! 

Ja det är spännande men nervöst hehe :)

Veckorna går snabbt snart är du där du med ;)
  • hope88
    chbw skrev 2016-12-13 09:07:40 följande:

Tack <3 sitter och väntar nu. Hoppas läkaren kommer snart..

Hoppas du slipper vänta så länge! Lycka till <3
  • typjag

Jag gick in i v 10 igår. Känns skönt att vara i tvåsiffrigt, men jag mår illa på kvällarna än. vet inte om det beror på hormoner eller på trög mage. Ska till apoteket idag och prova nåt som folk säger ska hjälpa. Magen står ju rakt ut och är hård. suck.
    Har bokat ett privat ultraljud på måndag för att få se lilla nöten en gång till å se att allt ser OK ut  innan vi berättar för familjen på jul.
    är v 12 den 26 dec så den 24e berättar vi. Kommer bli fantastiskt efter all denna tid å alla försök ... 

• hope88
    typjag skrev 2016-12-13 13:49:45 följande:

Jag gick in i v 10 igår. Känns skönt att vara i tvåsiffrigt, men jag mår illa på kvällarna än. vet inte om det beror på hormoner eller på trög mage. Ska till apoteket idag och prova nåt som folk säger ska hjälpa. Magen står ju rakt ut och är hård. suck.

Har bokat ett privat ultraljud på måndag för att få se lilla nöten en gång till å se att allt ser OK ut  innan vi berättar för familjen på jul.

är v 12 den 26 dec så den 24e berättar vi. Kommer bli fantastiskt efter all denna tid å alla försök ... 

Härligt med 2siffrigt och kul att höra ifrån dig :)

Ja alltså magen! Hade jättejobbigt i början. Tog lactulos varje dag och det hjälpte faktiskt. Hoppas du får bukt med tarmarna!

Mysigt med ultraljud på måndag :) Ja att berätta är så fint att äntligen få vara den som ger det beskedet <3
  • jagkan
    typjag skrev 2016-12-13 13:49:45 följande:

magen är jättejobbig! jag går in i vecka 10 imorgon, jag försöker äta mycket frukt och grönt, och mycket vatten, men funkar inte riktigt. Det känns som om att man skulle vara på förlossning varje gång man försöker gå. vi tänker inte berätta ännu, ville vänta till efter kub för att vara på säkra sidan, men som du säger, magen står rakt ut pga tarmarna, vet inte hur jag skall förklara det på för sätt.
  • lilsis

Köpte en doppler idag, har varit galet orolig ett tag för han rör sig inte så mycket/tydligt längre. Tydliga hjärtslag idag

• chbw

Där fanns en 25mm lång bubbla i magen, med ett pickande hjärta. I enhet med veckan jag är i (9+1) Äggstockarna var fina så inget fel på dem. Växtvärk, och möjligen endometriosen som gör att jag får så ont, men inget farligt för bubblan. Urinprovet visade på att där eventuellt finns en uvi så det ska odlas på för isåfall blir det behandling. Men känner mig så lättad nu! <3

• Humla85a
    jagkan skrev 2016-12-13 08:12:16 följande:

åh vad roligt! vilken vecka är du i nu?

Ja jättekul! Är i v.10 (9+5) idag
  • Humla85a
    chbw skrev 2016-12-13 18:21:58 följande:

Där fanns en 25mm lång bubbla i magen, med ett pickande hjärta. I enhet med veckan jag är i (9+1) Äggstockarna var fina så inget fel på dem. Växtvärk, och möjligen endometriosen som gör att jag får så ont, men inget farligt för bubblan. Urinprovet visade på att där eventuellt finns en uvi så det ska odlas på för isåfall blir det behandling. Men känner mig så lättad nu! <3

Härligt att höra.
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF