• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • Humla85a
    lilsis skrev 2016-12-06 06:38:56 följande:

Symfys - fondus. Man mäter livmodern från utsidan :)

Aha där ser man. Mycket att lära sig
  • hope88
    lilsis skrev 2016-12-05 16:52:04 följande:

BM-besök.

Blodsocker 4.0 (ej fastevärde)

Blodtryck 110/50 (!)

SF 24.5

Hjärtljud 150bpm.

Så allt normalt fortfarande.

Härligt :)
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-12-06 16:20:43 följande:

Jagkan hur går det? <3 Kramar

hej, det gick bättre än förväntat. var på UL idag och den lilla bönan håller fast ännu. 7+6 idag, mättes 12,3mm som egentligen skulle sätta tillbaka hos till 7+5 men eftersom det var IVF så är vi fortfarande på 7+6. Jag blödde inte längre och han kunde inte se vart det kommit från, bara att min livmodertapp inte var lättblödande. Men det var skönt att se att det inte var missfall i alla fall. Sedan fick vi förbud mot att motionera och dyl, skall vila så mycket som möjligt. det har ju inte jag något emot, nu har jag en ursäkt till att sova ännu mera hahaha
  • chbw
    jagkan skrev 2016-12-06 18:31:32 följande:
    hej, det gick bättre än förväntat. var på UL idag och den lilla bönan håller fast ännu. 7+6 idag, mättes 12,3mm som egentligen skulle sätta tillbaka hos till 7+5 men eftersom det var IVF så är vi fortfarande på 7+6. Jag blödde inte längre och han kunde inte se vart det kommit från, bara att min livmodertapp inte var lättblödande. Men det var skönt att se att det inte var missfall i alla fall. Sedan fick vi förbud mot att motionera och dyl, skall vila så mycket som möjligt. det har ju inte jag något emot, nu har jag en ursäkt till att sova ännu mera hahaha
    Åh så skönt att det såg bra ut!! :) 
  • chbw

Funderar lite kring gravidförsäkring. Funderar på att skaffa en nu, och funderar då på folksam där jag har flera försäkringar redan. Den börjar gälla för mig från v10 och för bubblan i v23. 

har ni/har ni inte försäkring och om ni har vilken har ni? varför har ni valt att ha just den/att inte försäkra?? :)

• Humla85a

Vad härligt
  • hope88

Åhh vad glad jag blir! Underbara nyheter! Liten är stark där inne <3 haha ja passa på nu ;)
  • jagkan

någon som har något bra tips mot hård mage? Just nu äter jag katrinplommin, och mycket frukt, men inget som verkar funka. Vatten dricker jag mycket av också

• hope88
    jagkan skrev 2016-12-06 21:03:01 följande:

någon som har något bra tips mot hård mage? Just nu äter jag katrinplommin, och mycket frukt, men inget som verkar funka. Vatten dricker jag mycket av också

Det enda som fungerar för mig är lactulos
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF