• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • jagkan
    Humla85a skrev 2016-12-12 23:27:58 följande:

Ultraljud idag, den lilla växer som den ska Fick tom se hur den låg och viftade på armarna <3

Och imorgon har jag inskrivning på mvc. Känns som en dröm. En underbar dröm

åh vad roligt! vilken vecka är du i nu?
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-13 06:23:30 följande:
    Sa de vad det kan bero på? Mysigt med hjärtslag! Det fick vi höra på första vul också <3 så härligt att det slog på bra! Och skönt att bönan vuxit som hen ska! :)
    nej, antagligen kan det vara rester från lutinus, men ingen aning. Det var ju i och för sig ingen läkare utan en barnmorska som tittade, så jag vet inte om jag borde rådfråga läkare eller inte. Jag blöder ju inte just nu, det jag får lite ibland är som ljusbruna flytningar, men det är allt. och inga kramper förutom växtvärk och den förbenade ryggvärken.
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-12 16:40:46 följande:
    Ska förbi gynakuten imorgon innan jobbet :) då får de kolla bubblan, och även hur min onda äggstock ser ut + kan få rådgivning angående smärtstillande som är okej vid graviditet. Har ju ruggigt ont i äggstockarba (speciellt högra) var och varannan dag ;o

Hur är det med dig?? :)
    har du varit hos gynakuten nu? hur gick det??
  • hope88
    jagkan skrev 2016-12-12 20:51:28 följande:

det låter jättebra att du får det kollat. Lycka till!

Det är ok här, gick på ett till privat ultraljud idag. Bönan har växt till sig, dubblat på en vecka. Men dem kunde den här gången se att det finns mer blod som kommer komma ut, vilket är lite oroväckande för mig. Det är inte där den lilla är, utan alldeles utanför. Jag hoppas att det inte är något att oroa sig över, men lite blir det ju så, särskilt när läkaren inte såg något förra veckan, och nu så syns det klart och tydligt. Det positiva var ju faktiskt att jag fick höra hjärtat idag, och verkar som ett starkt ett! 167 slag i minuten, vilket jag inte hade förväntat mig! men en helt fantastisk känsla av att höra det!

Vad skönt att hjärtat slog på fint! Visst är det en magisk känsla att höra :) Hoppas att blodet bara är någon gammal ansamling som ska ut nu. Ska du på något återbesök?
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-12-13 08:43:20 följande:
    Vad skönt att hjärtat slog på fint! Visst är det en magisk känsla att höra :) Hoppas att blodet bara är någon gammal ansamling som ska ut nu. Ska du på något återbesök?
    nästa vecka. Sedan blir nästa på kub. Blir 3 långa veckor!!!
  • hope88
    Humla85a skrev 2016-12-12 23:27:58 följande:

Ultraljud idag, den lilla växer som den ska Fick tom se hur den låg och viftade på armarna <3

Och imorgon har jag inskrivning på mvc. Känns som en dröm. En underbar dröm

Åh så härligt!! Vilken vecka är det nu? Så häftigt att en liten människa bor i våra magar :)

Ja det är magiskt!
  • hope88
    chbw skrev 2016-12-13 06:21:47 följande:

Var på gränsen till överstimulering men har också endometrios så kan vara den som bråkar alt en endometrioscysta. Men blir skönt att kolla upp iallafall! Ja i 6+4 gjorde vi ett vul o såg små hjärtslag! :)

Okej hoppas allt ser bra ut! <3
  • hope88
    jagkan skrev 2016-12-13 08:49:25 följande:

nästa vecka. Sedan blir nästa på kub. Blir 3 långa veckor!!!

Skönt med en titt igen om en vecka! Ja väntan är så jobbig :( Går och väntar på rul nu. Blir nästa torsdag. Känns som en hel evighet.
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-12-13 09:02:52 följande:
    Skönt med en titt igen om en vecka! Ja väntan är så jobbig :( Går och väntar på rul nu. Blir nästa torsdag. Känns som en hel evighet.
    åh vad spännande! Det är ju evigheter dit för mig, inte förrän i februari! 
  • chbw
    hope88 skrev 2016-12-13 09:00:32 följande:

Okej hoppas allt ser bra ut! <3

Tack <3 sitter och väntar nu. Hoppas läkaren kommer snart..
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF