• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • polly82

Hoppar också in :) Jag har precis haft ÄL (tror jag, inga test denna månad och tempar inte). Men fick ÄL sekret och andra tecken typ molvärk, regelbunden cykel.
    Brukar inte ha så märkbara flytningar men drack av en slump grapefruktjuice och märkte stor skillnad! Vi har varit på semester under hela ÄL perioden och haft sex varje dag så nu hoppas jag så sjukt!!! BIM runt 30-31/12. Fjärde försöket första barnet. :)

• mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-18 23:21:45 följande:

Tack detsamma! :) Skönt att ha nån i samma sits, som förstår ens känslor, även fast jag inte ens önskar min värsta fiende ett ma.

Precis som dig har jag knappt några symtom heller, så svårt att fatta. Har inte tagit ett digitalt test heller, man tror lite mer på det när man ser "Gravid". Men jag vågar ändå tro på det i och med testet jag tog idag. :)

Enligt NC är BF 28 aug, du då?

Exakt! Och jag hoppas på mer symtom snart för jag hade väldigt lite i förra graviditeten när det blev MA så det gjorde mig väldigt misstänksam! Med mitt första barn mådde jag väldigt illa vilket var jobbigt men då förstod man att allt var bra ändå på nåt vis :) Ja ditt test såg ju riktigt starkt ut, ingen tvekan liksom!

Men vad kul, jag har också 28/8 :))
  • anli00
    Tumvante skrev 2016-12-18 20:35:53 följande:

Tror min ÄL är två dagar senare än genomsnitt för 28 dagars cyklus... men har 28 dagar på pricken.

Första barnet för dig? Nr 2 här.

Vill verkligen börja känna saker, kände saker förra månaden när jag var skengravid Ingen glögg i jul, och förhoppningsvis ingen champagne på nyårsafton!

Andra barnet här också, har en pojke född dec-14...när fick du första?

Ja, men visst känner man sig skengravid typ varje månad från d att man börjat försöka

Men nu har jag inga symptom alls, brukar annars få så sjukt ont i brösten efter ÄL T.ex men nu är det som bortblåst....kanske d är ett tecken?

Kommer fasen inte ihåg hur d kom sig med första, här med minnet ibland *hahaha*

Nä, ingen alkohol över jul här heller...men funderar på när d går o testa, plussade BIM-4 förra gången vet jag
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-19 06:39:47 följande:

Exakt! Och jag hoppas på mer symtom snart för jag hade väldigt lite i förra graviditeten när det blev MA så det gjorde mig väldigt misstänksam! Med mitt första barn mådde jag väldigt illa vilket var jobbigt men då förstod man att allt var bra ändå på nåt vis :) Ja ditt test såg ju riktigt starkt ut, ingen tvekan liksom!

Men vad kul, jag har också 28/8 :))

Samma här, typ inga symtom alls när jag fick ma. Så vill också gärna börja känna mig gravid denna gång. Kan ta att må lite illa! ;) (det kanske jag får ångra) Har dock en kompis som är gravid nu, i v.22 och hon har inte haft så mkt symtom. När kom dina symtom i din lyckade graviditet? Hur fick du reda på ditt ma nu?

Kul med samma dag! Då håller vi tummarna för att de vill stanna hos oss! :)
  • mamamallan

Här hålls det tummarna, mensen är sen med en dag och jag har fått ont i halsen (troligtvis inget symptom). Väntar på gravtest som kommer med posten idag eller imorgon. 

• mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-19 08:15:12 följande:

Samma här, typ inga symtom alls när jag fick ma. Så vill också gärna börja känna mig gravid denna gång. Kan ta att må lite illa! ;) (det kanske jag får ångra) Har dock en kompis som är gravid nu, i v.22 och hon har inte haft så mkt symtom. När kom dina symtom i din lyckade graviditet? Hur fick du reda på ditt ma nu?

Kul med samma dag! Då håller vi tummarna för att de vill stanna hos oss! :)

Jag med! Är gärna illamående om jag slipper oron i alla fall! Nej precis man måste ju inte må dåligt! Jag började må illa ordentligt i vecka 7 den gången! Känner av det nu med om jag blir hungrig men jag går in i vecka 5 imorgon så det är ju tidigt än ;) BIM idag så är lite orolig! Jag fick en lite blödning i vecka 8, ringde och fick komma på kontroll till slut, då såg läkaren inget annat än att det var "nånting" där, så det avstannade tidigt. Du då? Ja hoppas vi får två små bebisar i augusti nu :)
  • Tumvante
    anli00 skrev 2016-12-19 06:54:45 följande:
    Andra barnet här också, har en pojke född dec-14...när fick du första?

Ja, men visst känner man sig skengravid typ varje månad från d att man börjat försöka

Men nu har jag inga symptom alls, brukar annars få så sjukt ont i brösten efter ÄL T.ex men nu är det som bortblåst....kanske d är ett tecken?

Kommer fasen inte ihåg hur d kom sig med första, här med minnet ibland *hahaha*

Nä, ingen alkohol över jul här heller...men funderar på när d går o testa, plussade BIM-4 förra gången vet jag
    Har en dotter från okt -15.

Jag plussade på bim-3 (kastade testet men tog upp igen och såg plusset när jag plussade på bim ).

Jag hade inga symptom innan sist, och inga ännu, så jo vi säger att det är bra tecken.

Vi fick bara till det en gång i denna ÄL omgången... kan ju vara lite mer utfordrande med en liten i hemmet

Håller tummarna för oss!
  • anli00
    Tumvante skrev 2016-12-19 11:00:36 följande:
    Har en dotter från okt -15.

Jag plussade på bim-3 (kastade testet men tog upp igen och såg plusset när jag plussade på bim ).

Jag hade inga symptom innan sist, och inga ännu, så jo vi säger att det är bra tecken.

Vi fick bara till det en gång i denna ÄL omgången... kan ju vara lite mer utfordrande med en liten i hemmet

Håller tummarna för oss!
      jo det kan man lugnt säga att det är, med en som prompt ska va hos mamma hela  vakna tiden t.ex

absolut håller tummarna för oss bägge att det blir syskon nu
  • erijon

Hej! Hoppar in här också. Kul att följas åt allihopa.
    Har BIM 23 december nu. Hade ÄL ca 9e dec. Hoppas på plus nu i veckan/helgen.

Vågar inte testa ÄN även om jag misstänker att jag är gravid.. förra månaden gjorde jag det. Var gravid, men fick missfall vid BIM. Så ledsen...

Så nu väntar jag till efter BIM eller på dagen. Kan bli en kul julklapp.

Någon med BIM samtidigt? Runt 23/24 som plussat än?

• anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-19 10:27:13 följande:

Jag med! Är gärna illamående om jag slipper oron i alla fall! Nej precis man måste ju inte må dåligt! Jag började må illa ordentligt i vecka 7 den gången! Känner av det nu med om jag blir hungrig men jag går in i vecka 5 imorgon så det är ju tidigt än ;) BIM idag så är lite orolig! Jag fick en lite blödning i vecka 8, ringde och fick komma på kontroll till slut, då såg läkaren inget annat än att det var "nånting" där, så det avstannade tidigt. Du då? Ja hoppas vi får två små bebisar i augusti nu :)

Jag hoppas också jag börjar känna mer snart, gick in i v.5 idag(känns så sjukt när man plussade igår). Hade bim igår, eller har idag eller i övermorgon, så är livrädd för blod när jag går på toa (nackdelen med att testa tidigt). Vill dock gärna tro att ett starkt plus indikerar på att mens (tidigt mf) inte är på g, men sen kanske inte det har någon betydelse alls!?

Usch, jag vet hur det känns. :( På mig såg de en tom hinnsäck, fick bruna flytningar i v.8, åkte och kollade upp det v.9. Sen fick jag framkalla mf med Cytotec. Måste ändå kännas skönt att du vet att du en gång haft en lyckad graviditet, då vet du att du kan iaf. :)
Svar på tråden BIM 17-31 December