• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • Tumvante
    KCEG skrev 2016-12-21 05:58:08 följande:

Jag har plussat!!! JAAA, det blev vår tur ändå! Kan knappt tro att det är sant, helt sjukt... tårarna sprutar och jag är så vansinnigt glad!

Grattis! Härligt!
  • KCEG

Tacka alla!! 

Håller tummarna för att det går bra den här gången... Är nervös, orolig och lite i chock tror jag. Jag har jätte svårt och tro det... känns overkligt. 

mariama skrev 2016-12-21 06:34:01 följande:
    Åhh är det sant?! Vad underbart! Stort grattis <3 Så himla kul att vi båda gjorde det just den här månaden!
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-21 16:06:43 följande:

Tacka alla!! 

Håller tummarna för att det går bra den här gången... Är nervös, orolig och lite i chock tror jag. Jag har jätte svårt och tro det... känns overkligt. 

Förstår dig helt! Jag vågar inte heller glädjas än, är helt säker flera gånger per dag på att det har avstannat igen. Hemma med sjuk son i veckan vilket nog har gett mig lite för mycket tid att tänka?! När har du BF utifrån uträkningar just nu då? Fantastiskt hur som helst att vi lyckades bli gravida trots att vi var ganska uppgivna :)
  • Sjolund90

hoppar in här jag med :)

efter ett sorgligt avbrytande den 27sep då vår älskade och saknade dotter föddes i v 20+1 pga hjärtfel :"(

längtar så efter att få känna sparkar och allt som ha med graviditeten att göra.

så vi är påt igen.. hade äl 11/12 så nu är det bara att invänta ...... hatar att vänta :/ dåligt minne som ja ha så kom jag inte ens ihåg mina symtom ja hade i mina graviditeter med sonen och sen nu med dottern .... så hoppas nu att vi ska få uppleva en 3e :)

eller symtom ja hade båda gångerna va nästäppa och illamående. ha bara upplevt nästäppa men vet inte om de började så här tidigt innan man ens visste... hm nån som känner igen sig i att ha fått nästäppa utan att vara förkyld?

Grattis till alla som redan plussat :)

• Sjolund90

hehe blev lite konstigt där om symtomen... ja komihåg dom längre in i graviditeten men inte hur de va tidigt innan man visste :)

• mamamallan

Väntar fortfarande på mens eller plus. Mensen är sen sedan i söndags och jag tog ett gravtest nu ikväll som var negativt. Ska jag prova imorgonbitti med morgonurin tror ni eller är det bara mensen som är sen? Hur länge efter BIM kan det ta innan man plussar om man är gravid? //Nervös

• larssonc
    mamamallan skrev 2016-12-21 21:23:00 följande:

Väntar fortfarande på mens eller plus. Mensen är sen sedan i söndags och jag tog ett gravtest nu ikväll som var negativt. Ska jag prova imorgonbitti med morgonurin tror ni eller är det bara mensen som är sen? Hur länge efter BIM kan det ta innan man plussar om man är gravid? //Nervös

Min systers kompis plussade inte förrän i v 8. Det är förvisso extremt sent men ändå. Den är bara 3 dagar sen så tror absolut inte det är omöjligt!:) du kanske är låghormonare och det tar ett tag för dig att komma upp i tillräckligt höga nivåer för att få ett utslag. Ge inte upp innan mensen kommer!
  • Lilili

Nu är jag på ÄL+9 (och antagligen BIM-5). Den här månaden känner jag mig inte det minsta gravid faktiskt, trots att jag misslyckats totalt med att inte tänka på symptom... Brösten är ömma på sidorna, men det är de alltid mellan ÄL och mens. Jag har mått lite illa, men det gör jag annars också, av andra orsaker än en ev. graviditet. Det enda som ev skulle kunna ses som ett symptom är att jag det senaste dygnet haft lite svag molande värk i magen då och då. Brukar ha det nån, eller ett par dagar, före mens, men nu är det ju fler dagar än så kvar. Men jag tror ändå inte att jag är gravid.

Det som kommer avslöja hur det ligger till kommer i vilket fall antagligen vara morgontemperaturen. Kollar den varje dag, och den brukar alltid börja sjunka några dagar före mens. Så vi får se hur det blir framåt den 26:e...

Grattis till alla i tråden som plussat för övrigt!

• ohhello

ÄL+13.

6:e försöket för ett syskon. Ammat mindre och varit duktig med att äta vitaminerna (multi kvinna + 100mg D-vitamin) varje dag. Är så glaaaaaad! Vill bara skrika ut det över hela världen!
Svar på tråden BIM 17-31 December