• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • tomten12

Jag ser också två streck, men skulle tyvärr aldrig lite på ett ÄL test.. finns ju en anledning till att de är två olika. Tror det ena mäter hormoner( ÄL) med grav.test bara reagerar på grav.hormoner.. Men skulle ändå dubbelkolla med ett vanligt test.

• mariama
    tomten12 skrev 2016-12-20 08:36:59 följande:

Jag ser också två streck, men skulle tyvärr aldrig lite på ett ÄL test.. finns ju en anledning till att de är två olika. Tror det ena mäter hormoner( ÄL) med grav.test bara reagerar på grav.hormoner.. Men skulle ändå dubbelkolla med ett vanligt test.

Är det ett äl-test? För ja i så fall ska strecken vara lika starka för att visa positivt, även vid graviditet!
  • anli00

5 dagar efter ÄL o jag har sån molvärk i nedre delen av magen brukar aldrig känna nåt annars och d jag brukar ha dvs ömma bröst är inte nåt alls.....känns annorlunda i hela kroppen denna månad! Hmmmm...

Nån mer med konstiga symptom denna månad?

• anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-19 22:29:11 följande:

Ja och jag minns att mitt MA började med ungefär sån molvärk, känns som om kroppen förbereder sig på nåt sånt liksom. Och kan verkligen inte minnas hur växtvärken kändes, dumt nog, annars hade jag kunnat avfärda det med att det är växtvärk. Men ja, det går ju inte att göra annat nu än att vänta och se :) Hoppas på lite mer symtom kommande dagarna, går in i vecka 5 imorgon. Haha, låter såå lite, men är glad ändå :D Nej samma här, känner igen de tankarna. Samtidigt ÄR det ovanligt med två icke-lyckade graviditeter på rad utan någon riktigt speciell anledning. 

Okej, förstår hur du menar! Finns en annars för alla med bf i augusti som jag är med i. Men jag har startat en tråd för BF i september här på FL för jag räknar med att bli lite flyttad vid RUL plus att bebisen säkert kommer lite senare (sonen kom 5 dagar efter BF), så tror på septemberbebis. Där kanske det blir en facebookgrupp också senare :)

Jag förstår! Jag hade mycket molvärk igår, mindre idag. Oklart om det är ett bra tecken eller inte, men man får ju försöka sluta spekulera helt enkelt. Fortfarande ont på sidan av brösten iaf, hoppas det är bra. Är det så alltså!? Ovanligt med två ma/mf på rad(om ingen speciell anledning finns)? Man tycker ju inte man kan ha otur hela tiden.

Jag kanske går med så småningom.. :) Jag tror snarare jag (om jag kommer så långt) kommer bli bakflyttad, det blev jag av bm förra gången iaf. Har lång cykel.
  • lisohl

Mensen kom idag på bim+3. Cykeln varierar mellan 28 och 33 dagar så jag var inställd på att testa tidigast imorgon. Är hur som helst glad att jag inte hann testa för jag tar hellre mens än ett neg test. Lycka till alla som väntar på bim och grattis till er som plussat! :)

• mariama
    Tosse87 skrev 2016-12-20 10:29:29 följande:

ÄL visade rätt

Härligt, grattis!! :)
  • KCEG
    Tosse87 skrev 2016-12-20 10:29:29 följande:
    ÄL visade rätt
    Härligt, grattis!
Svar på tråden BIM 17-31 December