• Sally8585

BIM 15-23 December!

Jag har BIM runt den 19 dec. Har ÄL nu typ. (Haha). Hoppas på en fantastisk julklapp! Någon som vill följas åt i en mindre tråd och diskutera alla möjliga symtom och inbillningar? (Jag är en sken-gravid-expert!! Fniss!) Jag är 31 år och sambon är 28. Detta kommer förhoppningsvis bli vårt andra gemensamma barn innan mina äggstockar går i graven av ålderdom ;)

HÄNG PÅ!

• Svar på tråden BIM 15-23 December!
  • Stellan11

Har egentligen inte bim fören Ons-Tors men kunde inte hålla mig idag på äl+10 då jag kände något konstigt i kroppen...

Hoppas inte på för mycket än utan väntar med att ta ett cb digitalt. Känns dock äntligen lovande denna månad :)

• Hallonfrossa
    Stellan11 skrev 2016-12-11 20:09:58 följande:

Har egentligen inte bim fören Ons-Tors men kunde inte hålla mig idag på äl+10 då jag kände något konstigt i kroppen...

Hoppas inte på för mycket än utan väntar med att ta ett cb digitalt. Känns dock äntligen lovande denna månad :)

Är det rfsu så ser det väldigt lovande ut :)

De brukar vara sega men visar sällan fel, har aldrig gjort det för mig i alla fall :)

Så spännande!
  • MammaTillTre96

hugg i nedredelen av magen o rygg i 2 dagar förra veckan (kunde knappt sova pga ryggen. nu har det gått över till lite molande i mage o rygg. kan va att jag inbillar mig o det känns som molande men trodde verkligen min mens kom innan idag pga molandet och att det rann. sprang i panik in på dass o kolla men som tur va det inget (hade samlag inatt så inte så konstigt det rann, hehe)

Har BIM nästa vecka på onsdag! *håller tummarna för en härlig julklapp*

Kanske man kan överraska fästmannen på julafton!

Hur går det för er tjejer? Några känningar? nidblödningar? 

• Aspargus
    MammaTillTre96 skrev 2016-12-13 01:11:22 följande:

hugg i nedredelen av magen o rygg i 2 dagar förra veckan (kunde knappt sova pga ryggen. nu har det gått över till lite molande i mage o rygg. kan va att jag inbillar mig o det känns som molande men trodde verkligen min mens kom innan idag pga molandet och att det rann. sprang i panik in på dass o kolla men som tur va det inget (hade samlag inatt så inte så konstigt det rann, hehe)

Har BIM nästa vecka på onsdag! *håller tummarna för en härlig julklapp*

Kanske man kan överraska fästmannen på julafton!

Hur går det för er tjejer? Några känningar? nidblödningar? 

Håller tummarna för dig! Vilket försök är ni på? :)

Jag har bim på mån, tis eller onsdag, lite oklart då jag inte är helt säker på när äl var och inte heller helt säker på hur lång lutealfas jag har, men det lutar åt 15 dagar. Kommer testa på tisdag eller onsdag om mensen inte kommit men vill egentligen hålla mig längre! Har inte så mycket hopp dock, allt känns precis som det brukar vid denna tidpunkten i cykeln, är på äl+7 eller 8. Ingen nidblödning, vanligt pms-humör, svullna bröst och lite finnar samt molvärk i magen (vilket jag brukar ha). Bara försök 2 så bör väl lugna mig, men när man väl börjat försöka så försöker man ju för att lyckas.

• Villjusågärna

Hej alla, jag hoppar in här också om det e ok. Jag har följt många här inne men det är inte ofta jag skriver. Jag har bim den 20:e och är på äl+10 (fick äl tidigt). Vi är på andra försöket med första barnet.

• Aspargus
    Villjusågärna skrev 2016-12-13 07:15:35 följande:

Hej alla, jag hoppar in här också om det e ok. Jag har följt många här inne men det är inte ofta jag skriver. Jag har bim den 20:e och är på äl+10 (fick äl tidigt). Vi är på andra försöket med första barnet.

Då har vi bim samtidigt men jag är förmodligen äl+8 bara. Också andra försöket och första barnet här. Hur gamla är ni? :)
  • Villjusågärna

Åh vad spännande att få följa dig! Jag är 31 och min man 37. Verkligen starkt av dig att vänta med att testa! Jag har tänkt samma men nu funderar jag att istället börja testa från imorgon. Inte för att jag tror att jag är gravid men mer för sinnesro. Jag LETAR symptom och om jag börjar testa kanske jag kan slappna av mer. Vet att jag låter knäpp! :) hur gamla är ni?

• Aspargus
    Villjusågärna skrev 2016-12-13 07:52:50 följande:

Åh vad spännande att få följa dig! Jag är 31 och min man 37. Verkligen starkt av dig att vänta med att testa! Jag har tänkt samma men nu funderar jag att istället börja testa från imorgon. Inte för att jag tror att jag är gravid men mer för sinnesro. Jag LETAR symptom och om jag börjar testa kanske jag kan slappna av mer. Vet att jag låter knäpp! :) hur gamla är ni?

Tycker inte alls det är knäppt! Har till och från funderat på att testa någon dag innan bim för att skynda på mensen för jag känner mig redan så uppgiven, haha... Håller tummarna för er! Jag blir 27 i februari, min sambo är 33!
  • MammaTillTre96
    Aspargus skrev 2016-12-13 07:00:21 följande:

Håller tummarna för dig! Vilket försök är ni på? :)

Jag har bim på mån, tis eller onsdag, lite oklart då jag inte är helt säker på när äl var och inte heller helt säker på hur lång lutealfas jag har, men det lutar åt 15 dagar. Kommer testa på tisdag eller onsdag om mensen inte kommit men vill egentligen hålla mig längre! Har inte så mycket hopp dock, allt känns precis som det brukar vid denna tidpunkten i cykeln, är på äl+7 eller 8. Ingen nidblödning, vanligt pms-humör, svullna bröst och lite finnar samt molvärk i magen (vilket jag brukar ha). Bara försök 2 så bör väl lugna mig, men när man väl börjat försöka så försöker man ju för att lyckas.

Är också bara inne på försök 2. känner nu att jag har början på ett PMS humör, så som du beskriver det, som brukar komma precis en vecka innan mens. Jag tror ju att det är mensen som är på g in. men håller hoppet uppe ännu :)
  • mickiprick

Jag har BIM 21/12. Andra försöket första barnet. Har inte så stora förhoppningar dock eftersom vi haft otur under båda ÄL med tid från varandra och en mancold från %#$@ ???? Men man hoppas ju såklart ändå!

Svar på tråden BIM 15-23 December!