• Sally8585

BIM 15-23 December!

Jag har BIM runt den 19 dec. Har ÄL nu typ. (Haha). Hoppas på en fantastisk julklapp! Någon som vill följas åt i en mindre tråd och diskutera alla möjliga symtom och inbillningar? (Jag är en sken-gravid-expert!! Fniss!) Jag är 31 år och sambon är 28. Detta kommer förhoppningsvis bli vårt andra gemensamma barn innan mina äggstockar går i graven av ålderdom ;)

HÄNG PÅ!

• Svar på tråden BIM 15-23 December!
  • rosaNejlikan

känns jobbigt nu...
    Igår försvann all känsla av att vara gravid eller få mens.. Ingen mer värk, svullnaden försvann och inget illamående, och jag va full av energi.. kändes så tråkigt.. för jag har verkligen känt mig gravid.. med ilande och stickande värk, inte som vanlig mensvärk.

Idag har mensvärken börjat komma smygande.. och tilltar.. hade BIM 16/12.. tänkte vänta till 18 att testa för jag har varierat +- nån dag.. så BIM är lite osäkert.

Önskar så gärna ett plus.. men känslan just nu är att mensen kommer under dagen eller imorgon.. 

• EmmaB1988

Det är nog där vi gör fel. Vi planerar å har oss. Skulle passa så bra om man plussat innan ett visst datum. När de datumet sen kommer så blir man extra besviken. För att man i tankarna redan köpt vagn å bilstol. De är synd att man bara har en chans varje mån och sedan måste vänta. Man ska ta äl test, ha sex på bestämda dagar å sen vänta 2v innan man vet om det lyckats. Å på de 2v så finns bara tankarna och man känner efter symptom. Å de man känner Googlar man :)

• alwaysenough

Hej på er!

Följt tråden utan att bli medlem men nu vågade jag :)

Har konstaterad PCOS sedan för ett år sedan när jag försökte bli gravid med exet. Det tog slut vid nyår tyvärr & jag fick p piller ett halvår tills jag träffade min nuvarande kille som verkligen är the one tack och lov!

Vi vill båda ha barn och jag använder sedan 2 år tillbaka Natural Cycles. Oskyddad sex var tredje dag kring ÄL varje månad och är inne på 4e cykeln utan +.

Sedan 2 cykler använder jag progesteronkräm & jag mår så enormt bra med den! Samtidigt har jag haft spottblödning ca 6-7 dgr efter ÄL & hoppats på + men det har inte inträffat. Mensen har varit mer oregelbunden, seg, slemmig osv.

Skulle haft ÄG för 2 dgr sedan men tempen är jättelåg fortfarande (36.06) & jag har haft molvärk i äggstockarna då främst på höger sida eftersom det var vänster förra cykeln tror jag om jag minns rätt.

Vad tror ni & vad finns det för kunskap och erfarenhet bland er som fött förut? Detta är mitt första!

Ska också tillägga att ÄL kommit igång igen efter p pillerna trots PCOS & att jag ändrat kost till glurenfri, vegetarisk, mjölkfri & knappt ngn alkohol sedan ett år tillbaka. Har valt att försöka utan Pergotime etc första året.

bim 25e :)

• metaphor

BIM igår (16dec) ingen mens än... och tempkurvan ser ut såhär =) 

mår lite illa, lågt blodtryck (snurrig), trött. men värst av allt.. har aldrig i hela mitt liv skämts för mina tuttar. men nu är min ena bröstvårta mycket mörkare än den andra!!! helt sjukt. aldrig vart med om dess like. haha. min sambo skrattar åt mig (med kärlek), haha.... någon som varit med om samma sak?? 
    får se om tempen tänker dyka snart och mensen tänker komma eller inte. :)

• Annisens81

Hej! Kan jag haka på här? Är en tjej på 35, 4 barn.

Efter pillerstopp pga de gjorde jag mådde skit, så kan det vara så att vi kan ha prickat rätt. Planen att skaffa en till är vår önskan men först efter april nästa år????. Har BIM 22-23/12. Har i några dagar som mensvärk, hugg och stickningar i äggstockarna. Känsliga bröstvårtor och ont i svanken, längdryggen, samt kissig hela tiden! Har inte haft riktig mens på lääääänge så kommer ej ihåg exakt skillnad. Alla graviditeter har varit olika med??.

När kan man testa som tidigast?????

• metaphor
    Annisens81 skrev 2016-12-17 14:34:31 följande:

Hej! Kan jag haka på här? Är en tjej på 35, 4 barn.

Efter pillerstopp pga de gjorde jag mådde skit, så kan det vara så att vi kan ha prickat rätt. Planen att skaffa en till är vår önskan men först efter april nästa år????. Har BIM 22-23/12. Har i några dagar som mensvärk, hugg och stickningar i äggstockarna. Känsliga bröstvårtor och ont i svanken, längdryggen, samt kissig hela tiden! Har inte haft riktig mens på lääääänge så kommer ej ihåg exakt skillnad. Alla graviditeter har varit olika med??.

När kan man testa som tidigast?????

Med vissa testa tidigt kan man testa fem dagar innan. :) Lycka till! =)
  • Annisens81
    metaphor skrev 2016-12-17 17:12:04 följande:
    Med vissa testa tidigt kan man testa fem dagar innan. :) Lycka till! =)
    Har redan vågat göra ett????, tyckte mig se något. Men får tålmodigt vänta några dagar till ;)
  • metaphor
    Annisens81 skrev 2016-12-17 20:15:54 följande:
    Har redan vågat göra ett????, tyckte mig se något. Men får tålmodigt vänta några dagar till ;)
    Spännande. jag hade BIM igår, men vågar inte testa. blivit så ledsen på alla andra som vart negativa... samtidigt som jag är livrädd för ett plus (förlorade min son i v 26 2009, det sitter kvar i skallen) ... får se hur det blir. tempen är hög än iaf... :)
  • Annisens81
    metaphor skrev 2016-12-17 20:41:37 följande:

Spännande. jag hade BIM igår, men vågar inte testa. blivit så ledsen på alla andra som vart negativa... samtidigt som jag är livrädd för ett plus (förlorade min son i v 26 2009, det sitter kvar i skallen) ... får se hur det blir. tempen är hög än iaf... :)

Åh ja det förstår jag:(. Beklagar verkligen:(!

Håller tummarna ????! Om inte mensen kommer inom kort så vet du ju ändå nästan ;)

Själv har jag några MF i ryggsäcken, så man tar aldrig något för givet.
  • metaphor
    rosaNejlikan skrev 2016-12-16 09:28:45 följande:

Hej på er! Jag har BIM idag.. har mensvärk och har haft en molande stickande ilande värk i en vecka nu.. känner mig illamående på morgnarna och kvällarna.. känns som jag kanske överanalyserar mina upplevelser.. men längtar så efter ett +.

Vi ska vänta med att testa till måndag.. känns som mensen kan komma närsomhelst.

Hur mår ni?? Någon som ska testa snart??

jag mår bättre än tidigare månader, känner mig starkare även om jag är en hormonkossa som svajjar i humöret. haft lite frossa från och till. lite halvt illamående främst efter kaffe. väldigt yrslig när jag vaknade imorse. Jag tempar och tempen är hög än. :) Vi får se hur detta artar sig. hade BIM igår och ingen mens än- :)
Svar på tråden BIM 15-23 December!