• Linda2barnsmamma

Vi som vill ha nr 3, 2017 :)

Någon mer som är sugen på en nr 3 ? ;) här har vi kommit fram till att det ska bli , eller så gott det går , en nr 3

Har inget BIM att skriva då jag inväntar mens o ägglossning :) Snart hoppas jag !

Barnen längtar & vi längtar.

• Svar på tråden Vi som vill ha nr 3, 2017 :)
  • AnneLine
    Grodan1234 skrev 2017-01-07 19:59:34 följande:
    Hade ägglossning igår/förrgår tror jag :/

Så jag tänkte testa runt 15 tror jag? Vi har bara lyckats få till det 1 gång satt risken att de tog sig känns minimal :(

När hade du ägglossning?

Sist testa jag positivt på bim -5 med predictor? Tror jag det hette :)
    Okej. Enligt min app så hade jag ägglossning på nyårsafton. Vi hade sex någon dag innan det så kan ju vara att vi fick till det men är ju inte alls säkert :/ 

Så om inte mensen kommer på lördag om en vecka väntar jag nog ändå med att testa till måndagen.. Trött på att få minus.. 
    Men man är ju så nyfiken på om det är eller inte.. 
    Med mina andra graviditeter har jag testat BIM+14 för jag tänkte inte så mycket på det. Iaf inte med den förra. Hon var inte planerad.. Alltid "värre" när man planerar. 
    ♥ Thea 090320 Mikaela 110201 ♥
  • Thedevilspet

Här borta försöker vi med en trea men det verkar gå trögt och inte för jag förväntade mig att man skulle bli gravid på två sekunder men min kropp har ballat ur efter jag slutade med p-ring vilket var i november 2016 så det är ju rätt kort tid osv men det är frustrerande när min kropp ger mig massa symtomer på att jag är gravid men gravtestet säger minus.

Jag vet att det kan ta upp till ett år (?) innan kroppen återställer sig till det normala men jag har aldrig haft det problemet tidigare när vi har försökt att få barn men i för sig så kanske det har annat att göra med vad vet jag.

För övrigt har jag två barn som är 6 och 7 år.

PS! Menar inte och låta otrevlig eller så, känner mig bara frustrerad på min kropp :)

• Thedevilspet
    Thedevilspet skrev 2017-01-07 21:38:04 följande:

Här borta försöker vi med en trea men det verkar gå trögt och inte för jag förväntade mig att man skulle bli gravid på två sekunder men min kropp har ballat ur efter jag slutade med p-ring vilket var i november 2016 så det är ju rätt kort tid osv men det är frustrerande när min kropp ger mig massa symtomer på att jag är gravid men gravtestet säger minus.

Jag vet att det kan ta upp till ett år (?) innan kroppen återställer sig till det normala men jag har aldrig haft det problemet tidigare när vi har försökt att få barn men i för sig så kanske det har annat att göra med vad vet jag.

För övrigt har jag två barn som är 6 och 7 år.

PS! Menar inte och låta otrevlig eller så, känner mig bara frustrerad på min kropp :)

Tydligen kom inte mitt Hej! Jag hoppar in här också men iaf Hej på er! :)
  • emizz

Heej alla

Hoppar in här :)

Har två barn som är 5 och 8 år och nu vill vi ha fler :) har haft p-spruta sedan sista barnet och tog den sista i februari 2016...sen va det en eeeeevviiig väntan men i november så kom det äntligen blödningar tjoho nu får vi försöka...höll på med ägglossningstest och tyckte det fungerade bra och efter ägglossning hade jag jävulska grav symptom med inget plus :( kroppen som spelade mig ett spratt försökte sluta tänka på det men det går inte....hade äl igen den 1:e enligt min app och jag kunde riktigt känna det....men så äl+5 kom det blödning som fortsatt :( misstänker att det inte blivit nu heller....kroppen är nog ur balans och det kommer ta ett tag innan regelbunden cykel men jobbigt när man vill så mycket.

Ursäkta långt inlägg men va bara tvungen att skriva av mig :)

• Linda2barnsmamma
    emizz skrev 2017-01-08 15:20:57 följande:

Heej alla

Hoppar in här :)

Har två barn som är 5 och 8 år och nu vill vi ha fler :) har haft p-spruta sedan sista barnet och tog den sista i februari 2016...sen va det en eeeeevviiig väntan men i november så kom det äntligen blödningar tjoho nu får vi försöka...höll på med ägglossningstest och tyckte det fungerade bra och efter ägglossning hade jag jävulska grav symptom med inget plus :( kroppen som spelade mig ett spratt försökte sluta tänka på det men det går inte....hade äl igen den 1:e enligt min app och jag kunde riktigt känna det....men så äl+5 kom det blödning som fortsatt :( misstänker att det inte blivit nu heller....kroppen är nog ur balans och det kommer ta ett tag innan regelbunden cykel men jobbigt när man vill så mycket.

Ursäkta långt inlägg men va bara tvungen att skriva av mig :)

Hej o välkommen :)

Så kul. Mina flickor är 5 o 7 o nu vill vi ha nr 3..

Slutade med min spruta för snart 7 veckor sen.

Har blivit gravid ca 8 veckor efter avslut med sprutan båda graviditeterna men denna känns som den kommer ta längre tid...

Har under tiden nu får njursten och misstänkt bakre o främre framfall av slidväggarna.. så de känns lite sådär. .

Har inget bim att gå på o känner heller inte av när och om ja HaR ägglossning

Vi försöker inte effektivt utan just nu så är det , blir det så blir det :) lycka till .
  • emizz
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-08 20:40:19 följande:

Hej o välkommen :)

Så kul. Mina flickor är 5 o 7 o nu vill vi ha nr 3..

Slutade med min spruta för snart 7 veckor sen.

Har blivit gravid ca 8 veckor efter avslut med sprutan båda graviditeterna men denna känns som den kommer ta längre tid...

Har under tiden nu får njursten och misstänkt bakre o främre framfall av slidväggarna.. så de känns lite sådär. .

Har inget bim att gå på o känner heller inte av när och om ja HaR ägglossning

Vi försöker inte effektivt utan just nu så är det , blir det så blir det :) lycka till .

Tack :) Vad kul att vi har barn så nära i ålder..

Usch vad tråkigt med framfall hoppas på det bästa för oss alla :)
  • 13axdal13

oj vad myckets det skrivit.. 

nu är ägglossningstiden över för mig.. Bara att vänta nu.. 

Det var någon här uppe som undrade hur vi känner av ägglossningen.. Jag känner av min så tydligt. Dagen innan får jag menssmärta och stickningar runt höfterna. Sen på ägglossningsdagen får jag rikliga flytningar, knappt så jag kan torka mig torr efter toabesök. Så för mig är det svårt att missa.. och allt ofta stämmer det med min menskoll app. 

Jag hatar verkligen denna väntan.. men nu är det som tur är massor som händer i mitt liv så hoppas på att dagarna går fort.. 

• dagsförtrean

Hej på er!!

Får man hoppa in här??
    Efter kanske 2 års velande bestämde vi oss. Det är dags att försöka med 3:an. 
    Vi har 2 barn, flicka 8 år & pojke 6 år. 

Hormonspiralen åkte ut innan sommaren....det tog nog 2-3 månader innan mensen var igång ordentligt. Vi har ju haft flera försök på oss men inget har hänt ännu!

Halva styrkan på jobbet är gravida och jag vill ju också.

• Grodan1234
    dagsförtrean skrev 2017-01-09 13:20:35 följande:

Hej på er!!

Får man hoppa in här??

Efter kanske 2 års velande bestämde vi oss. Det är dags att försöka med 3:an. 

Vi har 2 barn, flicka 8 år & pojke 6 år. 

Hormonspiralen åkte ut innan sommaren....det tog nog 2-3 månader innan mensen var igång ordentligt. Vi har ju haft flera försök på oss men inget har hänt ännu!

Halva styrkan på jobbet är gravida och jag vill ju också.

Hej och välkommen!

Vi har också velat ett par år.. :D

Våra e 7 och 12.

Hur gamla är ni??
  • Grodan1234

För övrigt är mina symptom med mensvärk/ägglossning? Över. Känns skönt att inte ha ont men nu börjar dagarna fram till bim. Tänkte faktiskt testa redan på söndag med stor risk att det inte visar ett skit ;)

Hur ligger ni andra till?

Några som ska börja testa snart?

Svar på tråden Vi som vill ha nr 3, 2017 :)