• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Ruffs
    Lyycklig skrev 2017-01-29 19:24:21 följande:
    Sök efter mig på FB. Anna Årmarker. Lägg till mig som vän så lägger jag till dig i gruppen
    Skickade precis vänförfrågan :) (Amanda)
  • Lundtok

Hej!

Idag gjorde jag ett VUL, enligt min beräkning är jag i v 6+6 idag.

Läkaren som utförde detta kollade väldigt länge och sa sedan att hon tyckte att det var väldigt smått på skärmen. Hon sa att hon tyckte det verkade som att vi är i vecka 5 snarare, kanske tidigare ändå.

(Jag och min sambo tyckte oss se ett hjärta som slog, men läkaren sa att det var något annat.)

Är det någon annan som fått höra sånt på tidigt VUL? Kan jag nästan räkna med MF eller MA nu?

En nedstämd och orolig Lundtok

• bamboobaby
    Lundtok skrev 2017-02-01 15:05:56 följande:

Hej!

Idag gjorde jag ett VUL, enligt min beräkning är jag i v 6+6 idag.

Läkaren som utförde detta kollade väldigt länge och sa sedan att hon tyckte att det var väldigt smått på skärmen. Hon sa att hon tyckte det verkade som att vi är i vecka 5 snarare, kanske tidigare ändå.

(Jag och min sambo tyckte oss se ett hjärta som slog, men läkaren sa att det var något annat.)

Är det någon annan som fått höra sånt på tidigt VUL? Kan jag nästan räkna med MF eller MA nu?

En nedstämd och orolig Lundtok

Gjorde också tidigt UL och då sa de att de inte ville göra ett UL innan v 8 med risk att de inte skulle kunna se allt de vill se.

Får ni göra ett nytt UL om några dagar?
  • Lundtok
    bamboobaby skrev 2017-02-01 15:28:09 följande:

Gjorde också tidigt UL och då sa de att de inte ville göra ett UL innan v 8 med risk att de inte skulle kunna se allt de vill se.

Får ni göra ett nytt UL om några dagar?

Ja, jag skulle ringa om 1-2 veckor... hoppas för allt i världen att det går bra .
  • Timdra85

Hej.

Fler som mår skit? Inte just av illamående tänker jag nu utan bara känner att man tappt allt. Jag har ingen lust till något alls. Vill inte jobba inte fixa hemma,gör inget alls i form av mat eller disk orkar typ inte äta eller va med min snart 3 åring eller sambo. Vart är lusten? Ska de va såhär. Minns inte det här från förra gången. Samt mår illa ungefär hela jävla tiden. Orkar inte mer. Snälla är det fler som "tappat" det eller är det bara jag? Gravid i V 9.

• BeccaBus
    Timdra85 skrev 2017-02-01 16:13:05 följande:

Hej.

Fler som mår skit? Inte just av illamående tänker jag nu utan bara känner att man tappt allt. Jag har ingen lust till något alls. Vill inte jobba inte fixa hemma,gör inget alls i form av mat eller disk orkar typ inte äta eller va med min snart 3 åring eller sambo. Vart är lusten? Ska de va såhär. Minns inte det här från förra gången. Samt mår illa ungefär hela jävla tiden. Orkar inte mer. Snälla är det fler som "tappat" det eller är det bara jag? Gravid i V 9.

Jag har haft några helt orkeslösa dagar i rad här nu.. är föräldraledig tack och lov men drygt ändå. Det värsta är på em när man borde ta tag i att laga mat osv och dessutom ser diskberget man inte heller orkat fixa.
    Det går över, det gjorde det förra gången iaf:) Mkt som händer i våra kroppar nu! Är också i v9
  • Timdra85

Hej. Ja jag hoppas det. Men vet vi när det sker? V 12 v 16?? Känns som att det är forever. ????????

• Timdra85
    erijon skrev 2017-01-29 18:33:11 följande:

Hej! En fråga till er som är gravida med andra (eller 3,4,5,10 osv) är ni svullna om magen? Är i vecka 6 nu och magen är som en jäkla ballong!! Kan inte ha vanliga jeansen, för det klämmer för mycket och jag ser jättetjock ut i dem (för de går ju än att stänga. Magen är rätt mjuk ändå..)

Känns som jag inte kan dölja magen och mammanyxorna känns obekväma såhär tidigt. Allt är obekvämt och har privata kläder på jobbet..

Gravidbyxorna nästan framhäver magen plus att alla tröjor jag äger sitter nästan tajt nu. Även dem som är lösa hamnar ju runt magen i vissa lägen att den syns FÖR TYDLIGT.

Har ni några tips? Har ni såhär?

Japp. Upplevde att jag vart rund o svullen på en gång oxå. Och det spänner i vissa byxor. Va inte alls såhär tidigt i första grav. V9.
  • bamboobaby
    Lundtok skrev 2017-02-01 15:32:57 följande:
    Ja, jag skulle ringa om 1-2 veckor... hoppas för allt i världen att det går bra .
    Bra:) Min BM som gjorde mitt UL sa även att de ligger så tätt med gulesäcken att det kan vara lite svårt att mäta även i v 8-9.
    Håller tummarna för er :)
  • Äntligen2017
    Timdra85 skrev 2017-02-01 16:13:05 följande:

Hej.

Jag mår också sådär att jag tycker allt är mer eller mindre pest.. Framförallt det som jag var jättenyfiken över på jobbet, längtade efter de mål vi har osv, men nu tycker jag det är helt meningslöst att ens starta datorn ????
Svar på tråden Bf sept 2017