• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Sobioor
    Minitokrik skrev 2017-01-03 12:10:37 följande:
    Hej! Jag tog ett test i förgår och då var det rikrirr svagt så vågade inte lita på det testet. Jag testa idag igen(detta test) och då var det också svagt men det syndes mer. Vågar jag lita på detta? Jag har fått två MF och dom var också så svaga i början så därför jag är lite osäker.. vad tror ni?
    Sen så säger man ju det: ett plus är alltid ett plus. Och vad jag kan se på det där så vågar jag nästan på mig ett grattis {#emotions_dlg.flower}
  • West50's
    Sobioor skrev 2017-01-04 08:01:57 följande:

Jag är gärna med om den är hemlig då jag inte heller vill gå ut med min graviditet innan jag vet att vi har passerat den berömda "safe zonen" . 

Jag har typ mensvärk hela tiden och ibland strålar det ut på insidan av låren också, blir såklart orolig men samtidigt så känner jag mig väldigt gravid. Vet inte vad jag ska tro men försöker att inte stressa upp mig så mycket.

Jag har tyngdkänsla i nedre delen av magen, kissnödig hela tiden, mår illa om vartannat under hela dagen men mest påtagligt efter 15 tiden haha. 

Jag har ett barn sedan innan men kan inte minnas att jag hade såhär mycket växtvärk? Dessutom så va den graviditeten problematisk och jag blev flugen med helikopter till Åbo och blev liggandes där på riskgraviditetsavd i nästan 6 veckor då jag hade börjat öppna mig i vecka 27 och sedan började jag läcka fostervatten i v 31.

Jag vill verkligen kunna försöka njuta av den här graviditeten och inte va rädd!

Vad har ni andra för symptom och gravidkänningar?

Mest är nog värken i brösten.. annars är de sug efter nåt som ja inte kan komma på. Börjar nog bli gurka om ja nu tänker efter ;) kissar ofta och känner mig allmänt svullen. :D
  • Gullpluppan
    Sobioor skrev 2017-01-04 08:01:57 följande:

Jag är gärna med om den är hemlig då jag inte heller vill gå ut med min graviditet innan jag vet att vi har passerat den berömda "safe zonen" . 

Jag har typ mensvärk hela tiden och ibland strålar det ut på insidan av låren också, blir såklart orolig men samtidigt så känner jag mig väldigt gravid. Vet inte vad jag ska tro men försöker att inte stressa upp mig så mycket.

Jag har tyngdkänsla i nedre delen av magen, kissnödig hela tiden, mår illa om vartannat under hela dagen men mest påtagligt efter 15 tiden haha. 

Jag har ett barn sedan innan men kan inte minnas att jag hade såhär mycket växtvärk? Dessutom så va den graviditeten problematisk och jag blev flugen med helikopter till Åbo och blev liggandes där på riskgraviditetsavd i nästan 6 veckor då jag hade börjat öppna mig i vecka 27 och sedan började jag läcka fostervatten i v 31.

Jag vill verkligen kunna försöka njuta av den här graviditeten och inte va rädd!

Vad har ni andra för symptom och gravidkänningar?

Skicka mig ett privat meddelande om vad du heter på fb så lägger jag in dig :)
  • Lincha77
    Hej på er alla och STORT grattis till era plus! Själv plussade jag 30/12 så BF 7/9 :) Men måste bara fråga, hur mycket graviditetssymptom har ni? Jag har knappt några, ömma bröst och molvärk i magen till och från och kanske lite mer kissnödig men inget annat?? Man blir ju orolig när man knappt känner av det men det kanske är för tidigt? 4+6 idag. 
  • Mediamamman

Tog ett test på nyårsafton och ja, det är en liten hoppsan! Min sambo är inte sugen alls på en till som han känner just nu så det är väldigt mycket trassel i hjärnan hos mig just nu. Men i grund och botten är han bara orolig över pengar, att fördela uppmärksamheten till tre barn osv. Vi är uppe hos hans föräldrar i norrland också så vi har knappt tid att prata för vi far runt och hälsar på diverse släktingar hela dagarna. Men på fredag åker vi hem igen. 

Sen vet jag inte hur långt gången jag är då min mens varit super konstig de senaste två månaderna. Så om det berott på graviditet eller ej vette katten. Men baserat på senaste mensen så är jag i 4+6 idag i alla fall. Tog som sagt strecket på nyårsafton och då var mensen 3 dagar sen, strecket ploppade fram på en gång.

Social media influencer, småbarnsförälder och företagare
  • Sobioor

Är det någon som kan säga om det är normalt att ha ont i äggstockarna även fast man är gravid? Kan växtvärken sitta där runt ikring ändå eller är det nåt som kan va fel? Jag har inte ont utan mer obehagligt när det känns lite överallt haha, alla andra verkar ha mest i nedre delen av magen/ovanför blygdbenet. Nån som känner igen sig?

• Gullpluppan
    Mediamamman skrev 2017-01-04 10:41:42 följande:

Tog ett test på nyårsafton och ja, det är en liten hoppsan! Min sambo är inte sugen alls på en till som han känner just nu så det är väldigt mycket trassel i hjärnan hos mig just nu. Men i grund och botten är han bara orolig över pengar, att fördela uppmärksamheten till tre barn osv. Vi är uppe hos hans föräldrar i norrland också så vi har knappt tid att prata för vi far runt och hälsar på diverse släktingar hela dagarna. Men på fredag åker vi hem igen. 

Sen vet jag inte hur långt gången jag är då min mens varit super konstig de senaste två månaderna. Så om det berott på graviditet eller ej vette katten. Men baserat på senaste mensen så är jag i 4+6 idag i alla fall. Tog som sagt strecket på nyårsafton och då var mensen 3 dagar sen, strecket ploppade fram på en gång.

Förstår om det känns trassligt. Hur känner ni då? Behålla eller inte? :)
  • Mediamamman
    Gullpluppan skrev 2017-01-04 12:17:32 följande:
    Förstår om det känns trassligt. Hur känner ni då? Behålla eller inte? :)
    Jag är mer för att behålla men allt känns såklart läskigt som de tidigsre gångerna också. Hur allt kommer bli osv...
  • JasKas

Hej,

Jag hoppas på att få ett plus på Stickan. Har försökt pricka ägglossningen.. om allt går dom det skall kommer jag ha bf 22/9.

Svar på tråden Bf sept 2017