• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • tvåsmåunderverk
    dreendo skrev 2017-01-08 09:15:47 följande:
    Jag hittar inte heller gruppen på fb.

Jag har en fråga till er. Jag är i v. 6 nu, har haft molvärk till och från. Igår började det även att då och då sticka/värka i vad jag tror är livmoderhalstappen, alltså mer inne i slidan och inte i äggstockarna. Tror ni detta är normalt? Det gör inte jätteont men känns. Är så orolig för missfall!
    Ja det är normalt. Livmodern växer :) Så länge du inte får jätteont och börjar blöda så kan du vara lugn :)
  • dreendo
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-08 09:17:57 följande:

Ja det är normalt. Livmodern växer :) Så länge du inte får jätteont och börjar blöda så kan du vara lugn :)

Tack för lugnande ord. Jag har ju hört att molvärk är vanligt, det var när jag fick ont i livmoderhalstappen som jag blev lite fundersam. Men klart den är ju en del av livmodern den med :)
  • Birdiz
    MammaDee skrev 2017-01-08 08:59:27 följande:

Hej på er!

Här kommer ännu en med bf i sept, närmare bestämt 20/9.

Har en son som blir 3 i april och ett ma i bagaget.

"Plussade" redan på bim -6 med ett testa tidigt-test. Idag på bim -3 så fick jag positivt med digitalt cb test.

Känns fortfarande overkligt och tiden fram till v 12 kommer att gå sååå långsamt :)

Grattis! Vi har samma bf :D 
  • tvåsmåunderverk
    dreendo skrev 2017-01-08 09:25:16 följande:
    Tack för lugnande ord. Jag har ju hört att molvärk är vanligt, det var när jag fick ont i livmoderhalstappen som jag blev lite fundersam. Men klart den är ju en del av livmodern den med :)
    Jag är ju inte utbildad, men detta är mitt fjärde barn, och har haft två missfall så lite erfarenhet har jag nog allt ;) och känns stick, molande värk osv är helt normalt! :) mycket händer i kroppen just nu!
  • Emmsan89

Bf 15/9-17....håller tummarna väldigt hårt denna gång. Ett MA i augusti (upptäcktes i v.12) fick tabletter och framkallade missfall hemma...hemsk upplevelse.. fick feber men 1177 nekade mig att komma in då jag bara hade 38,5..årerbesökstiden två dagar senare och jag går in på toa och det fullkomligt forsar blod...stänker på väggarna och febern ökar drastiskt till 40... infektion och jätte dåliga värden..sänkan va käpprätt åt h*lvete... skrapning och observation i 3 dygn. Sen ett missfall i v.6 i oktober... NU tredje gången gillt! Är i v.5 nu... grattis till alla era plus????

• Finlandssvensk
    Emmsan89 skrev 2017-01-08 09:51:53 följande:

Bf 15/9-17....håller tummarna väldigt hårt denna gång. Ett MA i augusti (upptäcktes i v.12) fick tabletter och framkallade missfall hemma...hemsk upplevelse.. fick feber men 1177 nekade mig att komma in då jag bara hade 38,5..årerbesökstiden två dagar senare och jag går in på toa och det fullkomligt forsar blod...stänker på väggarna och febern ökar drastiskt till 40... infektion och jätte dåliga värden..sänkan va käpprätt åt h*lvete... skrapning och observation i 3 dygn. Sen ett missfall i v.6 i oktober... NU tredje gången gillt! Är i v.5 nu... grattis till alla era plus????

Usch, låter som en hemsk upplevelse Rynkar på näsan

Vi har samma bf-datum!! Skrattande Nu hoppas vi att det går vägen för oss båda (har själv haft ett missfall tidigare)!! Stort grattis till plusset!
  • MammaDee
    Birdiz skrev 2017-01-08 09:28:59 följande:

Grattis! Vi har samma bf :D 

Vad kul! :)

Om du bor i Sthlm så kanske vi syns på bb den 20/9
  • Broffen91

Hejsan hur mår du jag ska ocå få ett litet glädjepacket och om alla beräkningar stämmer här får jag den 8 spetember i år.

• Broffen91
    dreendo skrev 2017-01-08 09:15:47 följande:

Jag hittar inte heller gruppen på fb.

Jag har en fråga till er. Jag är i v. 6 nu, har haft molvärk till och från. Igår började det även att då och då sticka/värka i vad jag tror är livmoderhalstappen, alltså mer inne i slidan och inte i äggstockarna. Tror ni detta är normalt? Det gör inte jätteont men känns. Är så orolig för missfall!

Hejsna jag är med i vecka 6 och har kännt något liknande. Indrar egentligen samma sak. Är med jätte orolig för missfall. Hoppas du mår bra iallafall
  • Mediamamman

Alltså jag mår så ruttet. Känner mig bakis/lite för full hela dagarna, haha. Skit drygt. Försöker dricka mycket nu i hopp om att bli av med det.

Svar på tråden Bf sept 2017