Bf sept 2017
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Ja kisseriet är en himla cirkus. Han har använt blåsan som hoppborg sen v 20 :D Ja det är ju världsliga bekymmer.
Blygdbenet menade jag i tidigare inlägg inte bäckenbenet
Igår var jag hos barnmorskan och klämde på magen för att se hur bebisen ligger i magen då jag inte fått veta det innan eftersom det var för tidigt att veta. Hon ligger som ett C i magen med huvudet neråt och ryggen på vänstra sidan och fötterna på höger sidan. Nu vet jag vilka kropps delar som putar ut och vart alla sparkar kommer ifrån
Så mysigt att veta hur bebisen ligger och gosar i magen, sån häftig känsla
Min lilla dotter är så aktiv dygnet runt bara endast två tillfällen som jag har varit lite smått orolig annars är hon pigg och alert.
Sen kom vi till järnvärdet, hon sa att vi inte behövde kolla upp det idag men frågade mig om jag ville göra det ändå eftersom jag har så lågt värde var vi nyfikna hur det ligger till. På något konstigt sätt så är mitt värde helt plötsligt bra. Den gick upp från 115 till 123
Jag är i vecka 36 idag (35+1) BM sa att det är vanligt att det blir som vanligt igen för kroppen känner av att det börjar närma sig till bf och omställa sig så man får mer kraft. Jag har försökt undvika tabletterna pågrund av jag blir dålig i magen och tagit dom ibland bara. Bara för att det har stigit så slipper jag inte järntabletterna, måste tyvärr fortsätta som jag har gjort nu.
Sf mått hade stigit till 32 cm och bebisens hjärtslag såg bra ut :) samt blodtrycket såg prima ut.
Igår var jag hos barnmorskan och klämde på magen för att se hur bebisen ligger i magen då jag inte fått veta det innan eftersom det var för tidigt att veta. Hon ligger som ett C i magen med huvudet neråt och ryggen på vänstra sidan och fötterna på höger sidan. Nu vet jag vilka kropps delar som putar ut och vart alla sparkar kommer ifrån Så mysigt att veta hur bebisen ligger och gosar i magen, sån häftig känsla Min lilla dotter är så aktiv dygnet runt bara endast två tillfällen som jag har varit lite smått orolig annars är hon pigg och alert.
Sen kom vi till järnvärdet, hon sa att vi inte behövde kolla upp det idag men frågade mig om jag ville göra det ändå eftersom jag har så lågt värde var vi nyfikna hur det ligger till. På något konstigt sätt så är mitt värde helt plötsligt bra. Den gick upp från 115 till 123 Jag är i vecka 36 idag (35+1) BM sa att det är vanligt att det blir som vanligt igen för kroppen känner av att det börjar närma sig till bf och omställa sig så man får mer kraft. Jag har försökt undvika tabletterna pågrund av jag blir dålig i magen och tagit dom ibland bara. Bara för att det har stigit så slipper jag inte järntabletterna, måste tyvärr fortsätta som jag har gjort nu.
Sf mått hade stigit till 32 cm och bebisens hjärtslag såg bra ut :) samt blodtrycket såg prima ut.
Jag tror nästan att jag behöver göra om garderoben och flytta kläderna på ett annat vis för att det ska få plats
Hej Hörrni. Är lite oroad just nu..
Förra grav så hade jag många tecken på havandeskapsförgiftning i slutet. Blev igångsatt direkt där (41+4) pga det, för lite fostervatten samt ett litet barn.
Nu är der fjärde dagen jag känner av den här läskiga och ihållande huvudvärken. Jag dricker massor av vatten så det ska inte lina vara vätskebrist. Jag sover och vilar mycket, det är inte heller nå överdrivet varmt här där jag bor. Kring 24grader, håller mig dessutom i skuggan utomhus. Känner mig yrslig också, tycker jag ser lite suddigt emellanåt. Inte hela dagarna eller hela tiden, men ändå så at jag regerat på det. Har inga synfel eller så i normala fall.
Allt har kommit plötsligt. Minns att blodtrycket var något höjt förra besöket, men inget BM sa något om. Ringt BMmottqgningen nu och de ringer upp 13.30. Tills dess vågar jag inte riktigt åka hemifrån.
Det bökar ordentligt i magen. Det gör mig illamående.. jättekonstigt. Gör riktigt ont också, men det är väl trångt antar jag.
Känner någon igen sig? Kanske oroar mig helt i onödan men tänker att ett urinprov och kolla trycket inte kan vara dumt.
Ska annars dit onsdag nästa vecka, men eftersom detta hållt i sig i flera dagar nu så vill jag ändå tala om det för barnmorskan och rådfråga lite.
Förra grav så hade jag många tecken på havandeskapsförgiftning i slutet. Blev igångsatt direkt där (41+4) pga det, för lite fostervatten samt ett litet barn.
Nu är der fjärde dagen jag känner av den här läskiga och ihållande huvudvärken. Jag dricker massor av vatten så det ska inte lina vara vätskebrist. Jag sover och vilar mycket, det är inte heller nå överdrivet varmt här där jag bor. Kring 24grader, håller mig dessutom i skuggan utomhus. Känner mig yrslig också, tycker jag ser lite suddigt emellanåt. Inte hela dagarna eller hela tiden, men ändå så at jag regerat på det. Har inga synfel eller så i normala fall.
Allt har kommit plötsligt. Minns att blodtrycket var något höjt förra besöket, men inget BM sa något om. Ringt BMmottqgningen nu och de ringer upp 13.30. Tills dess vågar jag inte riktigt åka hemifrån.
Det bökar ordentligt i magen. Det gör mig illamående.. jättekonstigt. Gör riktigt ont också, men det är väl trångt antar jag.
Känner någon igen sig? Kanske oroar mig helt i onödan men tänker att ett urinprov och kolla trycket inte kan vara dumt.
Ska annars dit onsdag nästa vecka, men eftersom detta hållt i sig i flera dagar nu så vill jag ändå tala om det för barnmorskan och rådfråga lite.
Ja det känns bäst så! Dumt att vifta bort bara, även om jag säkert oroar mig i onödan. Är i vecka 32, och såhär på "slutet" är det ju inte helt ovanligt tydligen.. men det är TIDIGT för set fanns inga misstankar om det förrän efter BF med förra bebisen :/
Jag fick komma till förlossningen, urinprov helt blankt. Dvs inga proteiner eller något annat att anmärka på. Blodtrycket var bra konstigt nog 131/74, och ctgkurvan såg bra ut.
Lättnad! Bebis mår BRA!!!
Men.. vad gör jag nu? Det är inte borta. Fattar inte vad det beror på.