Bf sept 2017
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Jaha då har jag varit på bedömning.... gick ju sådär eftersom jag isf vill ha en naturlig igångsättning och det var jag inte tillräckligt mogen för. Fattar inte sånt här riktigt men tappen var mjuk och börjat dra sig framåt, men fortfarande ca 25mm lång. Dock börjat öppna mig 1.5-2cm så en hinnsvepning gjordes. Jag har ju gjort det i tidigare graviditeter som inte funkat så har inga förhoppningar för det.
Blä känns lite trist just nu...hade nog för mycket hopp inför idag :(.
Hur går det för er andra? :)
Hur mår du nu Erijon? Fått någon hjälp ang sonens mollusker? Kan tyvärr inget om sådant.
Fy fan! Var jag ett nervvrak innan 13 är det inget mot vad jag är nu... lite börjar tjocka på sig, som sina syskon och paniken är ett faktum...Kan ju inte varit särskilt lugnande för de övriga mammorna i väntrummet där jag satt å bölade.
Hade också alldeles för högt blodtryck (konstigt ????), så måste tillbaka imorgon och träffa min barnmorska. Blev lovad att i alla fall inte behöva gå mer än till nästa vecka - får se om det känns bra ikväll annars kan jag alltid ringa tillbaka imorgon eller i veckan. Hon gjorde en hinnsvepning på mig också och jag hade värkar hela vägen hem i bilen, men det lär väl lägga sig med min tur. Var iaf öppen 3-4 cm och hon kände hans huvud. Fick också en ny tid till läkaren på fredag, då hon ska se om dagens undersökning gett nått resultat och "retas" lite till. Har den inte det blir det oavsett igångsättning nästa vecka. Vet inte om det känns ok, inte helt bra ändå... Får se hur det känns ikväll och imorgon. Sen rekommenderade hon mig å ta det lugnt, fattar inte.
Orkar inte med mer psykisk påfrestning.
Hoppas det funkar denna gång för er alla! Jag va också hos bm kl 13 o gjorde en hinnsvepning. Fy va obehagligt! Kändes som om hela armen va inne i mig...
tappen va mjuk och va öppen typ 1 1/2cm. Vet dock inte om det innebär förlossning img eller nästa vecka..
suck, ville bara att hon skulle säga "hem o packa BB-väskan för snart är det dags"
MEN vi bokade in en ny tid tills på mån istället... hoppas hoppas på bebis snart för oss alla!
Men det låter väl som att tappen är rätt mogen.. eller? Mjuk, framåtriktad och öppen 1,5-2cm låter som början till mogen för mig. Kanske inte tillräckligt för.. vad tänkte dem göra?
När jag blev igångsatt förra gången med sonen, så var tappen : <50% utplånad, längd 2cm, sakralriktad, medium konsistens, öppen 0,5-1,5cm - står det i min journal. Sen vet jag inte exakt vad allt detta. Etyder men jag blev igångsatt med bard-ballong!
Nej ingen hjälp med dem. Dock köpt ett medel som heter NoPoxivir för just mollusker. Dem ska försvinna på ca 4 veckor av den. Enligt vad vi löst och hört av andra som använd den så funkar det! Håller tummarna.
Jag mår bra. Mycket förvärkar och sammandragningar, stick och hugg mitt inne i slidan liksom.. så ont och obehagligt.
Fy fan! Var jag ett nervvrak innan 13 är det inget mot vad jag är nu... lite börjar tjocka på sig, som sina syskon och paniken är ett faktum...Kan ju inte varit särskilt lugnande för de övriga mammorna i väntrummet där jag satt å bölade.
Hade också alldeles för högt blodtryck (konstigt ????), så måste tillbaka imorgon och träffa min barnmorska. Blev lovad att i alla fall inte behöva gå mer än till nästa vecka - får se om det känns bra ikväll annars kan jag alltid ringa tillbaka imorgon eller i veckan. Hon gjorde en hinnsvepning på mig också och jag hade värkar hela vägen hem i bilen, men det lär väl lägga sig med min tur. Var iaf öppen 3-4 cm och hon kände hans huvud. Fick också en ny tid till läkaren på fredag, då hon ska se om dagens undersökning gett nått resultat och "retas" lite till. Har den inte det blir det oavsett igångsättning nästa vecka. Vet inte om det känns ok, inte helt bra ändå... Får se hur det känns ikväll och imorgon. Sen rekommenderade hon mig å ta det lugnt, fattar inte.
Orkar inte med mer psykisk påfrestning.
Jag har BF imorgon 6/9 så jag ska väl inte vara så otålig, men det är man ändå... jag har inte så mkt känningar mer än att jag har lite molande värk. Så jag hoppas attkroppen verkligen förbereder sig på fl snart. Men jag ska försöka ut o gå en promenad ikväll och sen sova lite. Hoppas att det är inatt det kommer igång för oss alla! När har du BF fiansess? (Vet inte hur man svarar till specifik person här på Familjeliv
Men det låter väl som att tappen är rätt mogen.. eller? Mjuk, framåtriktad och öppen 1,5-2cm låter som början till mogen för mig. Kanske inte tillräckligt för.. vad tänkte dem göra?
När jag blev igångsatt förra gången med sonen, så var tappen : <50% utplånad, längd 2cm, sakralriktad, medium konsistens, öppen 0,5-1,5cm - står det i min journal. Sen vet jag inte exakt vad allt detta. Etyder men jag blev igångsatt med bard-ballong!
Nej ingen hjälp med dem. Dock köpt ett medel som heter NoPoxivir för just mollusker. Dem ska försvinna på ca 4 veckor av den. Enligt vad vi löst och hört av andra som använd den så funkar det! Håller tummarna.
Jag mår bra. Mycket förvärkar och sammandragningar, stick och hugg mitt inne i slidan liksom.. så ont och obehagligt.
Jag har BF imorgon 6/9 så jag ska väl inte vara så otålig, men det är man ändå... jag har inte så mkt känningar mer än att jag har lite molande värk. Så jag hoppas attkroppen verkligen förbereder sig på fl snart. Men jag ska försöka ut o gå en promenad ikväll och sen sova lite. Hoppas att det är inatt det kommer igång för oss alla! När har du BF fiansess? (Vet inte hur man svarar till specifik person här på Familjeliv
Tack för alla grattis!
Haha ja, sånna dagar måste man få ha.
Någon här som blivit 'dålig' i magen såhär nära bf? Eller dålig, kanske mer normal?! Har varit hård i magen pga av järntabletterna ett tag nu men både igår och idag har jag gjort nr 2 2 gånger per dag.
Ursäkta detaljerna haha... men kan det vara ett tecken?? Har för mig jag läst det någon annanstans att tarmarna tömmer sig innan?
hej allihopa!
Nu är jag tillbaka :) Har varit upptagen att ta hand om våran lilla bebis. Nu ligger hon och sover så att jag kan passa på berätta vad som hände vägen till förlossning. Mitt i natten kl 02.00 vaknade jag av att jag kände mig dålig i magen, tänkte kanske det var magen som krånglade så jag satt i toan o kissade och då kan jag tillägga att jag har ännu inte fått vatten eller varken slempropp. Maken ligger fortfarande och sover i djupt sömn. Två timmar senare kunde jag inte vara tyst länge och går lägger mig bredvid honom och säger att jag har börjat få värkar igen (har ju haft förvärkar tidigare). Värkarna börjar mer o mer bli tätare och jobbigare..tills kl 5 på morgonen ungefär slår den alltså till som ondast. Jag gapskriker för det gör såååå jäkla ont. Så min man sa åt mig att gå duscha o klä på mig så vi kan åka iväg eftersom det är bara jag som kan köra så har bett min mamma hämta mig o köra till förlossning. Väl när jag ska duscha så går slempropp men inget vatten? När jag duschar skriker jag fortfarande av smärtan jag har och maken kommer in i badrummet, hjälper mig torka min kropp o ger mig kläder. Vid den stunden jag försöker säga åt han att ge mig de kläder jag har förberett i väskan så har jag ännu inte ringt mamma än. Klockan tickar o jag gall skriker. När jag inte känner av smärtan längre, ringer jag mamma och säger kom snabbt jag har skit ont, Mamma bor typ 10 min bort från mig om man åker bil annars bor hon långt ifrån mig. Så hon kommer med snabba ryck och blir väldig stressad och försöker få med alla saker jag har packat. Hon frågar mig om min jacka som jag inte ens vet vart jag har lagt den när jag har en världens värk och ska svara henne om vart min jacka är? hahaha. Gissa om jag blev irriterad på henne men ialla fall så går vi till bilen o jag kan typ inte sätta mig i bilen för värken blir ju mer tätare. Det tar inte så långt tid innan nästa kommer. Kanske 2-3 min i mellan. I bil resan ringer min make till förlossning och berättar hur det hela började men han förklarade lite fel om tidpunkten mellan värkar o pausen för bm sa att det inte lät som det var något på gång och när jag hörde det så vart jag irriterad haha, minns inte riktigt vad jag sa till henke men vi fick ialla fall komma in ändå som tur var. När bm kommer till mig ser hon att jag har ont så går vi in i rummet där hon ska undersöka mig. Sätter mig i soffan kan liksom inte stå eller göra något alls. Så hon ber mig ligga på sängen och ska se om jag är öppen. Då känner hon att jag är HEL ÖPPEN! Jag ligger där med onda värkar och hör fel att hon säger jag är inte hel öppen och blir förbannad för mig själv och tänker vadå inte hel öppen är hon inte klok jag har ju fan skit ont. Så hon ber min man trycka på röd knapp och jag rent ut sagt flyger med vagnen i väg till förlossning. Jag blir så yr och åksjuk samt med den smärtan jag har visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Så när jag ligger där och klockan är då 07.00 så tar dom av alla mina kläder och ger mig den fantastiska fina rocken från sjukhuset så höll dom samtidigt på att sätta dig maskinerna för ctg och hjärtljud men maskinerna fungerade inte så det satte en slang på huvudet på bebisen. Sen var det bara krysta och det tog 30 min hela förlossningen sedan var hon ute vid 07.45.
Tack för alla grattis!