• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • em93

Grattis alla som fått tillökning, njut ordentligt nu i bebisbubblan!

Känns som det bara är jag kvar som inte fått än... :( inte en enda liten känning..

• Fiansess
    em93 skrev 2017-09-06 08:00:40 följande:

Grattis alla som fått tillökning, njut ordentligt nu i bebisbubblan!

Känns som det bara är jag kvar som inte fått än... :( inte en enda liten känning..

Inget här heller så vi är iaf 2 :/ Undra hur det gick för Fiffi inatt? :)
    erijon skrev 2017-09-06 07:42:36 följande:

STORT Grattis till alla bebisar! Jag blir lika avundsjuk varenda gång.

Igår hade jag ganska mycket sammandragningar och förvärkar, speciellt på kvällen. Sen när jag torkade mig när jag kissat kom det lite rosa.. har INTE ringt någonstans. Nu är det borta.

Kan ju vara slemproppen som är på g? Så startade det för mig för några veckor sedan och har varit till o från sedan dess. Igår efter hinnsvepningen har det dock kommit mer , äntligen! Hoppas att det betyder att det närmar sig nu. :)

• em93
    Fiansess skrev 2017-09-06 09:31:10 följande:
    Inget här heller så vi är iaf 2 :/ Undra hur det gick för Fiffi inatt? :)
    erijon skrev 2017-09-06 07:42:36 följande:

STORT Grattis till alla bebisar! Jag blir lika avundsjuk varenda gång.

Igår hade jag ganska mycket sammandragningar och förvärkar, speciellt på kvällen. Sen när jag torkade mig när jag kissat kom det lite rosa.. har INTE ringt någonstans. Nu är det borta.

Kan ju vara slemproppen som är på g? Så startade det för mig för några veckor sedan och har varit till o från sedan dess. Igår efter hinnsvepningen har det dock kommit mer , äntligen! Hoppas att det betyder att det närmar sig nu. :)

Åh då borde det ju verkligen vara på gång för dig, håller alla tummar!!! Du får uppdatera under dagen :D själv tänkte jag spendera dagen på Ikea... :)
  • Fiffi1985

Till Em93 och Fiansess, det är nog bara vi kvar

Inga känningar igår, idag kom det ut en stor klump brunt ?! Ingen aning om det va slemproppen. Även om d va slemproppen så säger ju det tyvärr ingenting, fl kan ju starta en vecka efter slemproppen. Inte meningen att vara negativ men va fan, kan inte pojken komma ut nuuuu!

Har ni haft mer känningar?

Jag har ringt min bm för att se om det är slemproppen (hon har dock inte svarat).

Kul med Ikea idag, får se vad jag hittar på... alla skåp är rensade och vi har ingen disk eller tvätt. Typiskt

Får väl ta en promenad....

• Fiffi1985

Bm svarade och sa att det förmodligen va slemproppen som gått... snälla snälla sätt igång så man kan få lite onda värkar

• Fiansess
    Fiffi1985 skrev 2017-09-06 10:13:47 följande:

Inga känningar igår, idag kom det ut en stor klump brunt ?! Ingen aning om det va slemproppen. Även om d va slemproppen så säger ju det tyvärr ingenting, fl kan ju starta en vecka efter slemproppen. Inte meningen att vara negativ men va fan, kan inte pojken komma ut nuuuu!

Jag har ringt min bm för att se om det är slemproppen (hon har dock inte svarat).

Kul med Ikea idag, får se vad jag hittar på... alla skåp är rensade och vi har ingen disk eller tvätt. Typiskt

Det är slemproppen blandat med blod - så har det sett ut på mig men sedan hinnsvepningen är blodet mer färskt. Idag är det dock brunt igen.

Nej ngn enstaka sammandragning känner jag idag bara.
    em93 skrev 2017-09-06 09:59:39 följande:

Åh då borde det ju verkligen vara på gång för dig, håller alla tummar!!! Du får uppdatera under dagen :D själv tänkte jag spendera dagen på Ikea... :)

Oh kul med Ikea - Vi har 10mil dit annars hade jag gärna med fördrivit dagen där :).

Jag ska åka till stan o fixa mina naglar i väntan på bebis idag :P Nu ska de bli korta och fina ;). Vardagslyx!

Annars är tvätt o städ klart här med. Skötbordet står på sin plats och är redo och vagga o vagn bäddat o bara väntar :). O regnet öser ner.... Kanske väntar bebisarna på solen igen :P
  • em93

Åh fusk.... ni har iaf några tecken, hoppas det inte dröjer så länge till för er :) när hade ni bf?

Här har jag inte sett skymten av någon slempropp iaf. Iofs gjorde jag inte det förra gången heller så kanske inte är helt kört ändå :D

• Smus81
    Fiffi1985 skrev 2017-09-06 10:13:47 följande:

Heja heja! Snart är det er tur också! <3
  • Smus81
    Fiansess skrev 2017-09-06 07:00:14 följande:
    Låter som en alldeles lagom och bra förlossning. Stort grattis till eran tjej! Har hon fått något namn? :)
    Smus81 skrev 2017-09-06 05:01:32 följande:

00:45 kom vår Lillefjojs till världen. Nu vet vi maxhastigheten på bilen . 40 min han vi vara inskrivna på förlossningen innan han såg dagens ljus. Fortfarande lite i chock, men alla mår bra.

Men så härligt. Många grattis till er :)!!! Vad blev det för vikt på sötnosen?

Höll värkarna i sig hela dagen sen igår?
    På TUL'et under förmiddagen estimerade de honom till drygt 3800. De mätte flera ggr och flera personer. Jag var inte övertygad denna gång heller *kontrollbehov*

Han kom ut 4175g och 52 kort (kortast av våra 4 och näst lättast). Hade han fått ligga kvar till nästa vecka som de velat hade han ju garanterat legat över 4500 (som de sa att han INTE skulle göra. Därmed bevisat att jag tänker fortsätta lita på magkänslan. ).

Än är vi kvar på avdelningen och njuter av lugnet av det första dygnet. Han lär ju vakna till i natt. ;-P
  • Fiansess

Ja urk slemproppen fortsätter. Väldigt otäckt :P Men får se det som ett tecken iaf. Jag har bf den 13:e men har lite svårt att lita på det då jag gjorde 3 vul som alla sa 9:e...men är ju bara några dagars skillnad så det spelar ju ändå ingen roll ;).

Härligt Smus81, njut av er lilla kille och hoppas att han inte håller igång hela natten ;).

Svar på tråden Bf sept 2017