• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Missilence
    Popetot skrev 2017-04-05 22:40:13 följande:
    Beräknad Icke Mens (dvs dagen du normalt förväntat dig mens) samt Frozen Embryo Transfer (ivf, insättning av embryo som varit infruset)
    Ojdå, såg inte att du hade svarat innan :'D
  • Charlie310
    Missilence skrev 2017-04-05 20:47:18 följande:

Ruvar igen!

Är nu på RD 6 och har BIM idag. Testade för skojs skull idag eftersom jag har gjort FET i naturlig cykel så kan det ju synas redan nu. Och jovisst! Fick ett efterlängtat plus idag!! Men jag kommer ju även testa på TD för att vara säker :)

Detta var min femte insättning och nu testade jag att äta Apiforce

Grattis till pluset! Fantastiskt :)
  • Missilence
    Charlie310 skrev 2017-04-07 09:01:23 följande:

Grattis till pluset! Fantastiskt :)

Tack så mycket! Hur går det för dig? :)
  • pipperoni

Hoppar in här jag med. Ruvar för första gången på över ett år (4 fulla ivf:er, 2 mf, 4 äggplock utan insättning i bagaget). Är 45 år och det här är sista försöket med mina ägg. Funkar det inte den här gången så blir det ÄD nästa. Fick tillbaka två blastos i måndags, tyvärr var ingen av dem av toppkvalité, så jag har inte så stort hopp. Kände lite stickningar och molande värk de första dagarna, men idag och igår har jag verkligen noll symptom. Inte ens av progesteronet. Någon annan som är på RD5 och inte har några symptom? Känner att jag redan börjar tappa hoppet... Ska ta hcg-prov på onsdag.

• U Bet I Am
    pipperoni skrev 2017-04-08 21:32:07 följande:

Hoppar in här jag med. Ruvar för första gången på över ett år (4 fulla ivf:er, 2 mf, 4 äggplock utan insättning i bagaget). Är 45 år och det här är sista försöket med mina ägg. Funkar det inte den här gången så blir det ÄD nästa. Fick tillbaka två blastos i måndags, tyvärr var ingen av dem av toppkvalité, så jag har inte så stort hopp. Kände lite stickningar och molande värk de första dagarna, men idag och igår har jag verkligen noll symptom. Inte ens av progesteronet. Någon annan som är på RD5 och inte har några symptom? Känner att jag redan börjar tappa hoppet... Ska ta hcg-prov på onsdag.

Kände också det du beskriver de första dagarna. (Är på dag 9) har inte känt något heller de sista dagarna så tror jag är "tom" med. ;(
  • pipperoni
    U Bet I Am skrev 2017-04-08 23:41:01 följande:
    Kände också det du beskriver de första dagarna. (Är på dag 9) har inte känt något heller de sista dagarna så tror jag är "tom" med. ;(
    Ja, usch vilken tortyr den här väntan är. Och ändå finns i alla fall hoppet nu, vilket det inte gjort på över ett år för oss. Jag har för mig att jag inte kände något alls min andra IVF (och andra graviditet) heller. Vi får hålla tummarna ett par dagar till. När har du testdag?
  • Charlie310
    Missilence skrev 2017-04-07 10:26:45 följande:

Tack så mycket! Hur går det för dig? :)

Det går bra. har diverse gravidkränningar men har fortfarande inte förstått att jag är gravid. Längtar efter VUL så kanske verkligheten går upp för mig också :)
  • U Bet I Am
    pipperoni skrev 2017-04-09 13:57:30 följande:

Ja, usch vilken tortyr den här väntan är. Och ändå finns i alla fall hoppet nu, vilket det inte gjort på över ett år för oss. Jag har för mig att jag inte kände något alls min andra IVF (och andra graviditet) heller. Vi får hålla tummarna ett par dagar till. När har du testdag?

Jag har testdag den 18:e. Du då?
  • pipperoni
    U Bet I Am skrev 2017-04-09 19:13:08 följande:
    Jag har testdag den 18:e. Du då?
    Ska ta hcg-blodprov på onsdag, den 12:e.
  • Missilence
    Charlie310 skrev 2017-04-09 14:53:50 följande:

Det går bra. har diverse gravidkränningar men har fortfarande inte förstått att jag är gravid. Längtar efter VUL så kanske verkligheten går upp för mig också :)

När ska du på VUL då? :) Jag kommer nog inte tro det förens det syns på magen
Svar på tråden Ruvartråd