• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Charlie310
    Missilence skrev 2017-04-09 20:22:59 följande:

När ska du på VUL då? :) Jag kommer nog inte tro det förens det syns på magen

Har tid den 24/4, så bara en vecka kvar nu. Längtade efter illamåendet som för många brukar komma i början på graviditeten, tänkte att det skulle kännas mer verkligt. Nu ångrar jag att jag önskade det, haha.
  • Missilence
    Charlie310 skrev 2017-04-09 21:32:17 följande:

Har tid den 24/4, så bara en vecka kvar nu. Längtade efter illamåendet som för många brukar komma i början på graviditeten, tänkte att det skulle kännas mer verkligt. Nu ångrar jag att jag önskade det, haha.

Men vad spännande!!

Ja, jag känner också att jag längtar efter symptom ;) Nu har jag bara stickningar i magen titt som tätt
  • mylittleponny

Jag har en fråga.

Jag gjorde äggplock den 20 mars (Som var fruktansvärt), och en insättning den 22 mars.

Jag plussade 2 april och på testdag 7 april.

Så nu e jag gravid i vecka 6. Nu undrar jag, ska man fortfarande ha ont efter äggplocket?

Jag får ont om jag reser mig hastigt, nyser eller hostar, Eller när jag ska vända mig i sängen när jag sover. 

Hur länge är det normalt att ha ont efter?

• minaimaginärabarn

[quote=77588889][quote-nick]mylittleponny skrev 2017-04-13 12:34:03 följande:[/quote-nick]Jag har en fråga.

Jag gjorde äggplock den 20 mars (Som var fruktansvärt), och en insättning den 22 mars.

Så nu e jag gravid i vecka 6. Nu undrar jag, ska man fortfarande ha ont efter äggplocket?

Jag får ont om jag reser mig hastigt, nyser eller hostar, Eller när jag ska vända mig i sängen när jag sover. 

Hur länge är det normalt att ha ont efter?[/

Om du blivit överstimulerad kan det ta ganska lång tid innan äggstockarna har gått ner till normal storlek. Även vid icke överstimulering men där man har haft ganska många äggblåsor kan man känns av äggstockarna en stund. Överstimuleringen blossar ju upp av HCG:t. Men ring kliniken så får du säkert komma in på undersökning där de mäter äggstockarnas storlek.

• minaimaginärabarn
    mylittleponny skrev 2017-04-13 12:34:03 följande:

Jag har en fråga.

Hur länge är det normalt att ha ont efter?

Grattis till plusset oxå!
  • Niaa

Ni som varit på första ultraljudet, hur går det till? Dum fråga kanske men kan man ta lutinus som vanligt innan besöket?

Och när skrev ni in er på mvc? Är i vecka 7 nu men tänkte vänta till efter ultraljudet nästa vecka.

• mylittleponny
    minaimaginärabarn skrev 2017-04-13 14:13:50 följande:

[quote=77588889][quote-nick]mylittleponny skrev 2017-04-13 12:34:03 följande:[/quote-nick]Jag har en fråga.

Hur länge är det normalt att ha ont efter?[/

Om du blivit överstimulerad kan det ta ganska lång tid innan äggstockarna har gått ner till normal storlek. Även vid icke överstimulering men där man har haft ganska många äggblåsor kan man känns av äggstockarna en stund. Överstimuleringen blossar ju upp av HCG:t. Men ring kliniken så får du säkert komma in på undersökning där de mäter äggstockarnas storlek.

Fick ingen överstimulering, hade heller inte många äggblåsor, utan endast 8 totalt dom fick ut. varav 4 var ägg, varav bara 2 var mogna och båda blev befruktade. 1 gjorde mig gravid nu och den 2a blev blastocyst och hamnade i frysen. Jag ska ju ha mitt vul om 3 veckor..  Men är det verkligen vanligt att ha ont så länge efter. Det stod ju i papperna att dagen för äggplock och dagen efter kunde man ha ont, sen skulle allt vara vanligt. Dock hade jag super ont i 1,5 vecka så gick ingenstans och orkade ingenting.

• minaimaginärabarn
    mylittleponny skrev 2017-04-13 16:58:13 följande:

Fick ingen överstimulering, hade heller inte många äggblåsor, utan endast 8 totalt dom fick ut. varav 4 var ägg, varav bara 2 var mogna och båda blev befruktade. 1 gjorde mig gravid nu och den 2a blev blastocyst och hamnade i frysen. Jag ska ju ha mitt vul om 3 veckor..  Men är det verkligen vanligt att ha ont så länge efter. Det stod ju i papperna att dagen för äggplock och dagen efter kunde man ha ont, sen skulle allt vara vanligt. Dock hade jag super ont i 1,5 vecka så gick ingenstans och orkade ingenting.

Jag tycker du ska ringa kliniken och fråga. De har ju ändå hand om dig fortfarande. Nu har dem väl stängt över helgen så du kan ju ringa 1177, men de brukar inte ge så bra svar dock. Får du för ont får du åka in till sjukhuset.

Jag vet faktiskt inte, har aldrig fått galet ont, inte ens vid överstimulering. Denna gång kände jag inget i äggstockarna förrän några dagar innan jag plussade, fick lite ont i äggstockarna men ff a behövde jag kissa hela tiden så som det varit vid överstimulering. I efterhand kunde jag lägga ihop ett och ett, att HCG:t triggade äggstockarna på nytt. Då trodde jag det var tecken på mens. Har det onda gått ner för dig och sedan ökats på efter HCG stegringen?
  • Maran73

Hej alla ruvare! Hoppar in här

RD 5 med ett jättefint 6-dagars, gör ÄD i Riga. De har gjort PGS på våra embryon (därav ET först dag 6) och har nu ett normalt embryo i livmodern och 8 i frysen, så glad att vi har så många eskimåer om detta försök misslyckas! Hoppas förstås att det lyckas, vår läkare gav oss 70% chans eller mer, använde även embryo glue.

Annars har jag det precis som alla andra ruvare, går och känner efter fast jag vet att jag bör låta bli, tiden sniglar sig fram och jag kan inte tänka på mycket annat... som vanligt alltså. Lite småsymtom men inget att tala om... Testdag m blodprov på tordag, kommer att testa hemma på fredagsmorgon tänkte jag OM jag kan jobba hemma då, så jag kan bryta ihop i hemmets lugna vrå vid negativt...

Fråga: någon som blivit torr och irriterad i vagina av progesteronet? Känns som att det KAN vara svamp men är inte säker. Mejlat o frågat kliniken vad jag bör göra (medicinera?) men de har ju stängt idag. Ja ja, det löser sig.

Någon mer som ruvar just nu?

Kram!

• Ztella

Hoppar in igen efter vår misslyckade fet i februari. Fick tillbaks ett 2 dagars toppembryo igår som är från samma "kull" som sonen.
    Grattis till er som plussat! Helt fantastiskt!
    Bara hålla tummarna nu!

Wow ett 6 dagars, då känns inte ruvningen så lång i alla fall, lycka till!

Svar på tråden Ruvartråd