• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Nallil66
    Malin79 skrev 2017-03-30 11:18:52 följande:

I dag är jag på RD 8.

Jag är lite öm i brösten, jag behöver kissa oftare, har molande värk i perioder, lite ont vid blygdbenen och känner mig uppblåst/uppsvullen. Inget illamående dock. Nu känns det segt att vänta för att få svaret och jag känner ofta efter om jag känner tecken på att mensen är på g.

Spännande håller tummarna!

Jag är rätt säker på att jag får min mens snart, har extrem mensvärk nu ( skall få den i dag el i morgon på min vanliga cykel)

Men frågade barnmorskan om när jag skall förvänta mig min mens då man har vart inne och stört cykeln, hon svarade då att äggutplocket kan räknas som ägglossning så då skall jag ha den runt 3:e.

Vet inte om det är rätt för så jag känner nu borde jag få den jättesnart.
  • Malin79
    Nallil66 skrev 2017-03-30 16:19:58 följande:
    Spännande håller tummarna!

Jag är rätt säker på att jag får min mens snart, har extrem mensvärk nu ( skall få den i dag el i morgon på min vanliga cykel)

Men frågade barnmorskan om när jag skall förvänta mig min mens då man har vart inne och stört cykeln, hon svarade då att äggutplocket kan räknas som ägglossning så då skall jag ha den runt 3:e.

Vet inte om det är rätt för så jag känner nu borde jag få den jättesnart.

Det gäller att ställa in sig på det värsta men hoppas på det bästa. Man kan få mensvärksliknande smärta under graviditet också.

När jag har gjort IVF tidigare så har jag fått mensen 1-2 dagar senare än om man räknar äggplock som ägglossning. Alltså precis så man hinner börja hoppas lite extra. Får se om mensen dyker upp i helgen.

• Cakh

Då var testdagen äntligen här (att jag lyckats att inte tjuvtesta innan är en gåta)
    Det blev ett PLUS :) Vi är gravida!!
    Går bara runt och ler nu
    Kramar till er alla <3

• minaimaginärabarn
    Cakh skrev 2017-03-31 06:19:30 följande:

Då var testdagen äntligen här (att jag lyckats att inte tjuvtesta innan är en gåta)

Går bara runt och ler nu

Kramar till er alla <3

Superstort GRATTIS! Härligt med positiva besked, nu hoppas vi på fler plus i tråden!
  • Popetot

Går bara runt och ler nu

Kramar till er alla <3

Stort grattis!!
  • Malin79

Går bara runt och ler nu
    Kramar till er alla <3

Ett superstort grattis! Skrattande Njut av känslan nu ordentligt den närmsta tiden.
  • Nallil66

Går bara runt och ler nu

Kramar till er alla <3

Stort grattis ????????
  • Nallil66

Gjorde ett tidigt gravtest nu på morgonen,

Ruvardag 11

Negativt :( så nu är jag rätt säker på att all värk verkligen är mensen som är på väg.

Tungt detta

• Nallil66
    U Bet I Am skrev 2017-03-31 21:59:46 följande:

Hoppar in här. Är på ruvdag 1 :)

Finns det inga ivf grupper på Facebook?!

Finns en grupp som heter ivf Sverige på FB såg jag.

Är detta ditt första försök? Har du satt in 5 dagars el 2 dagars?

Håller alla tummar för er.
Svar på tråden Ruvartråd