• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • gammelpysen
    litetfröimagen skrev 2017-05-28 08:14:16 följande:

Ruvardag 10 idag, tog ett test som såklart visade negativt. Så trött på det här nu alltså! Just nu känns det helt meningslöst att ens försöka flera ggr. precis innan jag vaknade idag drömde jag att jag hade fått ett plus, så jag vaknade med ett lyckorus och känslan av att det var en sanndröm. Så jag antar att mensen kommer idag, jag har säkert fördröjt den med mina förhoppningar.

Är det dags för mens då?

Ruvardag 10 är ju fortfarande tidigt. Ta ett nytt test om några dagar. Har du några symtom i övrigt?

Kram!
  • litetfröimagen
    gammelpysen skrev 2017-05-28 08:38:15 följande:

Är det dags för mens då?

Ruvardag 10 är ju fortfarande tidigt. Ta ett nytt test om några dagar. Har du några symtom i övrigt?

Kram!

Ja mensen skulle kommit i fredags. Vi satte in en blastocyst som var sex dagar. Gynekologen sa att dom lägger alltid provet senare så jag kunde ta ett test när mensen var beräknad om jag ville. Så nej det är tyvärr kört denna gången.
  • gammelpysen
    litetfröimagen skrev 2017-05-28 08:54:34 följande:

Ja mensen skulle kommit i fredags. Vi satte in en blastocyst som var sex dagar. Gynekologen sa att dom lägger alltid provet senare så jag kunde ta ett test när mensen var beräknad om jag ville. Så nej det är tyvärr kört denna gången.

Beklagar. Har ni fler i frysen eller måste ni börja om?

Vet hur tufft det är, detta är vår andra omgång ivf.
  • litetfröimagen
    gammelpysen skrev 2017-05-28 09:16:24 följande:

Tack!

Det var vår andra omgång också. Vi har ett till i frysen, funkar inte det så har vi ett till komplett försök kvar.

Förra gången var det också ett minus, jag är så trött på det där minuset så jag kräks. Hade känts bättre med ett svagt streck som sen försvinner framför detta. Då hade det känts som om då vet jag ju att det kommer funka men att just det ägget inte var för oss. Nu känns det bara så hopplöst. Att stirra sig blind på stickor år ut och år in utan ett endaste plus gör en fanimej knäpp!
  • litetfröimagen
    gammelpysen skrev 2017-05-28 09:16:24 följande:

Tack!

Det var vår andra omgång också. Vi har ett till i frysen, funkar inte det så har vi ett till komplett försök kvar.

Förra gången var det också ett minus, jag är så trött på det där minuset så jag kräks. Hade känts bättre med ett svagt streck som sen försvinner framför detta. Då hade det känts som om då vet jag ju att det kommer funka men att just det ägget inte var för oss. Nu känns det bara så hopplöst. Att stirra sig blind på stickor år ut och år in utan ett endaste plus gör en fanimej knäpp!
  • gammelpysen

Jag vet. Som tur är så är min man betydligt mer sansad än vad jag är i frågan. Funkar det inte får vi göra allt som barnfamiljer inte kan: resa, gå ut, roa oss och leva kungligt. Får bli vår tröst i livet.

• litetfröimagen
    gammelpysen skrev 2017-05-28 13:32:56 följande:

Och där började jag blöda. Lycka till ni som är kvar.

Åh nej! Styrkekram från mig<3
  • Nallil66
    gammelpysen skrev 2017-05-28 13:32:56 följande:

Och där började jag blöda. Lycka till ni som är kvar.

Det suger verkligen, lider med dig
Svar på tråden Ruvartråd