• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • KattenH81
    CML skrev 2017-03-06 18:38:42 följande:

Varit på koll idag, vi fick se tre små fina foster <3<3<3

Hur går det för er som ruvar?

Vad härligt! Vilken vecka är du i nu? När är det bf?

Här ruvas det på- en vecka exakt har fått nu och tio dar kvar till TD. Kommer testa tidigt. BIM är ju redan på lördag!

Har inga direkta symptom. Kände dock en hel del molande efter jobbet idag så det är ju alltid ngt!
  • CML
    KattenH81 skrev 2017-03-06 18:49:10 följande:

Vad härligt! Vilken vecka är du i nu? När är det bf?

Här ruvas det på- en vecka exakt har fått nu och tio dar kvar till TD. Kommer testa tidigt. BIM är ju redan på lördag!

Har inga direkta symptom. Kände dock en hel del molande efter jobbet idag så det är ju alltid ngt!

Jag håller mina tummar för dig!

När tänkte du börja testa?

Jag är i vecka 10 nu och har BF i början av Oktober men de kommer att komma runt V 34-35 med planerat snitt. Hoppas verkligen att de kommer att stanna inne tills dess.
  • CML
    Missilence skrev 2017-03-06 21:23:18 följande:

För mig är det kört... Började blöda idag på BIM+2 och har TD om en vecka!

Va tråkigt:(

Visst har du två kvar i frysen va? Kanske en klen tröst nu men då är du snabbt tillbaka som ruvare igen.
  • KattenH81
    Missilence skrev 2017-03-06 21:23:18 följande:

För mig är det kört... Började blöda idag på BIM+2 och har TD om en vecka!

Usch så trist!!! Beklagar!
  • KattenH81
    CML skrev 2017-03-06 20:08:44 följande:
    Jag håller mina tummar för dig!

När tänkte du börja testa?

Jag är i vecka 10 nu och har BF i början av Oktober men de kommer att komma runt V 34-35 med planerat snitt. Hoppas verkligen att de kommer att stanna inne tills dess.
    Testade faktiskt för första ggn igår på RD6. Aldrig plussat så tidigt o inte denna gång heller! Men än ger jag inte upp. Kommer testa i veckan nu- fre/lör är ju BIM men iofs kan ju proggisarna skjuta upp mensen. Tycker det är skönt o veta innan iaf om mensen tänkt dyka upp!
  • Missilence
    CML skrev 2017-03-06 21:32:10 följande:
    Va tråkigt:(

Visst har du två kvar i frysen va? Kanske en klen tröst nu men då är du snabbt tillbaka som ruvare igen.
    Jaa, men det är fjärde försöket nu så man börjar ju ge upp hoppet lite :/
  • MarieClaesson

Underbart CML! Vad härligt! :D Hur mår du annars med tanke på illamående och så? Känns det okej med planerat snitt? :)

KattenH Jag hoppas så att det blir positivt för er denna gång! Håller alla Tummar!

Vi ska starta en behandling på Nordic ivf center Malmö om ett par veckor redan. Ska vänta in mensen nu bara. det visade sig att jag var tidigare i min cykel än jag trodde pga det tidiga missfallet så har det förskjutits lite. Eftersom avståndet för oss blir så pass långt så fick vi gå på det första läkarbesöket här på hemorten istället, det var ju snällt. Även att det hade känts bra att besöka dom en gång innan det blir "skarpt läge". Mottagningen här har haft endel samarbete med nordic förut med 100% success, det ger ju en hel del hopp ; )

• CML
    KattenH81 skrev 2017-03-06 21:46:35 följande:

Testade faktiskt för första ggn igår på RD6. Aldrig plussat så tidigt o inte denna gång heller! Men än ger jag inte upp. Kommer testa i veckan nu- fre/lör är ju BIM men iofs kan ju proggisarna skjuta upp mensen. Tycker det är skönt o veta innan iaf om mensen tänkt dyka upp!

För mig har proggisarna aldrig stört min mens men jag har oxå hört att det är vanligt. Fast nu tror vi ju på ickemens;) bara några dagar till sen är ruvartiden klar med vad vi hoppas ett bra resultat.
  • CML
    Missilence skrev 2017-03-06 21:57:06 följande:

Jaa, men det är fjärde försöket nu så man börjar ju ge upp hoppet lite :/

Vet du vad du har bra chanser att bli gravid på de som är kvar! De frysta är bevisligen starka nog att klara en nedfrysning och en upptining och chansen att du blir gravid vid ett FET är bra! Ge inte upp dem, tänk va skönt om du slapp gå igenom en hel behandling till.

Mina ägg var frysisar<3
Svar på tråden Planerad fet i jan/feb